GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Wednesday, 29 May 2013

IMAM MAHDI AL-MUNTAZAR (3) dalam DIA GEMBALAKAN RANTING DAUN KERING & SISA POTONGAN POHON.

 
Sekarang kita masuk ciri ketiga (3) Bocah Angon (budak gembala, maksudnya si Muhamad) dalam Uga Wangsit Siliwangi.

Siri ketiga ini bertajuk GEMBALAKAN RANTING DAUN KERING & SISA POTONGAN POHON.

Sebelum saya meneruskannya, saya ada sesuatu untuk diberitahu kepada anda. Mari kita perhatikan 3 tanda yang berikut.

KONFLIK SYRIA
TANDA PERTAMA misteri akhir zaman ini bermula di Syria. Konflik Syria itu adalah belitan pertama fitnah akhir zaman di Asia Barat yang menandakan dekatnya kemunculan Imam Mahdi.

Sila anda baca KONFLIK SYRIA (siri 1,2,3 & 4) yang saya terbitkan sebelum itu.  Ia sedang berlaku & kita tidak tahu siapa pemenangnya.

PANJI-PANJI HITAM DARI TIMUR
TANDA KEDUA ialah keluarnya PANJI-PANJI HITAM DARI TIMUR (PPHDT). Ada hadis Nabi SAW yang menyebutnya dari Khurasan. Ada juga hadis Nabi SAW yang menyebutnya keluar dari Kuffah. Jika kita kompromikan kedua-dua hadis di atas, maknanya ia keluar dari Iraq. Siapa mereka itu, saya pun tak tahu.

Jika anda membaca post-post saya sebelum ini, PEMUDA BANI TAMIN, Versi Jamaat Ansar As-Sunna & SYUAIB BIN SALIH AT-TAMIMI (5 sifat sudah terbongkar), tentu anda faham maksud saya bahawa PPHDT itu mengandungi Syuaib bin Salih dan berasal dari Iraq.  

KEMUNCULAN IMAM MAHDI
TANDA KETIGA ialah kemunculan Imam Mahdi itu sendiri. Saya mengaku terus-terang bahawa saya memang tidak tahu dan kenal siapa sosok Imam Mahdi yang sebenarnya.

Anggapan awal saya yang mengatakan Muhamad ini bakal calon Imam Mahdi terletak kepada 2 perkara sahaja.

APAKAH 2 PERKARA ITU?
Pertamanya, berdasarkan kepada 2 mimpi Muhamad yang berjumpa Rasulullah SAW dan ayah Syeikh Abdul Qadir Jailani. Sila rujuk kepada blog saya YA RABBI YA RABBI, ENGKAULAH TUHANKU (1) Syukur kepadaMU dan lain-lainnya.

Keduanya, persamaan sifat-sifat fizikal Muhamad yang ditemui dalam hadis-hadis Nabi SAW & kata-kata ulamak dalam Nas Rujukan Hebrew/Ibrani & Aramiah. Sila anda baca sekali lagi MANUSKRIP TEMBAGA (29A) Rujukan kepada Nas Hebrew/Ibrani & MANUSKRIP TEMBAGA (29B) Rujukan kepada Nas Aramiah.

Dalam kitab tradisional Sunda (maksudnya Uga Wangsit Siliwangi – PESANAN UNUK MASA DEPAN), karangan Prabu Siliwangi (seorang waliyullah) 500 tahun lampau (sezaman dengan kesultanan Melayu Melaka), ada tercatat ramalan tentang manusia akhir zaman yang akan keluar menjadi Ratu Adil.

MAKSUDNYA RATU ADIL
Manusia akhir zaman itu dipanggil Bocah Angon (budak penggembala) yang akhirnya dilantik sebagai Ratu Adil (Imam Mahdi). Bocah Angon itulah maksud saya si Muhammad dari Indonesia dan insyaallah, yang akan keluar sebagai Imam Mahdi.

3 TANDA DARI 3 TEMPAT
Belitan pertama Fitnah Akhir Zaman berlaku di SYRIA. Panji-panji Hitam dari Timur (PPHDT), insyaallah akan keluar dari Iraq. Sementara Imam Mahdi Al-Muntazar, insyaallah itu akan keluar dari Asia Nusantara.      

KITA JANGAN DENGKI MENDENGKI.
Saya menulis ini kerana ALLAH TAALA. Bukan untuk cari popular atau terkenal. Tak ada apa-apa untungnya menjadi orang yang dekat dengan Al-Mahdi kalau saya tidak jujur kepada Tuhan.

Kalau benar Muhamad ini adalah Bocan Angon dalam Uga Wangsit, maka tugasnya sebagai Ratu Adil (Imam Mahdi) selepas ini adalah sangat besar dan rumit. Saya selalu memperingatkan kepadanya bahawa tugas ini sangat besar dan rumit. Kalau Tuhan mentakdirkan kamu memikul tugas itu, percayalah, Tuhan akan melicinkan segala urusanmu. Jangan takut dan gentar. Teruskan sahaja.

Jangan kita dengki mendengki. Orang Malaysia atau orang Indonesia atau orang Brunei atau orang Arab atau sesiapa sahaja mesti menerima ketentuan tuhan ini dengan berlapang dada. Siapa pun Imam Mahdi ini, dari mana pun datangnya, terimalah dia dengan hati terbuka.

SAYA PERNAH DENGAR DARI AL-ARQAM
Suatu masa dahulu, saya pernah dengar dari Al-Arqam bahawa pendakwah-pendakwah mereka pernah menyebut suatu hadis yang maksudnya lebih kurang begini.

Jika saya tersalah, sila betulkan saya. Maksudnya bahawa Nabi SAW ada pernah menyebut bahawa Al-Mahdi itu datangnya dari Khurasan (baginda menyebutnya sampai 3X) sambil tongkat baginda ditunjukkan ke arah selatan.

KURANG MENGAMBIL BERAT
Saya tidak mengambil berat sangat maksud hadis tersebut kerana kefanatikan atau ketaksuban melulu Al-Arqam pada masa itu. Mereka bersungguh-sungguh mendakwa Syeikh Suhaimi yang telah mati itu sebagai bakal Imam Mahdi yang akan muncul.

ADAKAH MUHAMAD ITU MAKSUD HADIS?
Adakah Muhamad dari Indonesia itu yang ditunjukkan oleh hadis itu? Saya tidak tahu. Saya benar-benar tidak tahu. 100% tidak tahu.  

Muhamad sendiri tidak mahu penyematan nama Al-Mahdi itu ditempelkan kepadanya. Dia merasa tidak layak dengan gelaran itu. Dia juga merasa tidak mampu memikul amanah itu.

SAYA HANYA TERSENYUM
Saat saya membaca huraian Taufik Suhendar (tentang Uga Wangsit Siliwangi) tentang maksud “Dia gembalakan ranting daun kering dan sisa potongan pohon”, saya hanya tersenyum di dalam hati.

Jawapan saya mudah sahaja…BENAR, BENAR & BENAR.

Saya ulangi sekali lagi…BENAR, BENAR & BENAR.

APA KATA TAUFIK SUHENDAR
Dalam Uga Wangsit Siliwangi disebutkan “Apa yang dia gembalakan? Bukan kerbau bukan domba, bukan pula harimau ataupun banteng. Tetapi ranting daun kering dan sisa potongan pohon. Dia terus mencari, mengumpulkan semua yang dia temui. Tapi akan menemui banyak sejarah/kejadian, selesai jaman yang satu datang lagi satu jaman yang jadi sejarah/kejadian baru, setiap jaman membuat sejarah. setiap waktu akan berulang itu dan itu lagi.”

DIA MENYAMBUNG LAGI
Bocah Angon memiliki kebiasaan mengumpulkan daun dan ranting. Kata daun dan ranting yang disebutkan Uga Wangsit Siliwangi dalam bahasa asli Sundanya yaitu “Kalakay jeung Tutunggul“. Kalakay merupakan daun lontar yang biasa digunakan oleh orang kita pada jaman dulu kala sebagai lembaran daun untuk menulis. Sementara Tutunggul merupakan ranting pohon yang biasa digunakan orang kita pada jaman dulu kala sebagai pena untuk menulis. Sehingga Kalakay dan Tutunggul bisa diartikan sebagai kertas dan pena.

SETERUSNYA
Si Bocah Angon ini memiliki kegemaran suka menggembalakan kertas dan pena. Dia terus mengumpulkan dan mengumpulkan kedua barang tersebut sebagai gembalaannya. Tidak jelas kenapa dia suka menggembalakan kertas dan pena. Kata mengumpulkan itu berarti kertas dan pena tersebut tidak hanya 1 buah, tetapi jumlahnya banyak dan itu menjadi barang kegemarannya.

Selanjutnya disebutkan “Dia terus mencari, mengumpulkan semua yang dia temui. Tapi akan menemui banyak sejarah/kejadian“. Kalimat tersebut bisa berarti bahwa Bocah Angon menggembalakan kertas dan pena untuk menemukan sejarah dan kejadian. Entah sejarah dan kejadian apa yang dia kumpulkan, tetapi bisa dimengerti bahwa di Nusantara banyak sekali sejarah yang dirubah, mungkin hal tersebut bisa juga terkait dengan pelurusan sejarah kita.

DIA MENCORET LAGI
Dia akan terus mengumpulkan sejarah dan kejadian-kejadian penting tentunya untuk menyelesaikan masalah di Nusantara. Wajar saja bila sejarah ditelusuri karena memang untuk menyelesaikan suatu masalah tidak bisa tidak harus mengetahui awal sejarahnya bagaimana bisa terjadi. Dengan kegemarannya menelusuri sejarah dan kejadian yang dituangkan dalam kertas dan pena tersebut kelak masalah di Nusantara akan bisa dibereskan dengan mudah. Semoga.
                     
Panjang sungguh huraian/komentar Taufik Suhendar tentang maksud perkara bergaris itu.

Saya nak jawab mudah sahaja. Memang benar Bocah Angon (Muhamad) itu terlibat dengan dunia pena dan kertas. Dia terlibat dengan dunia pendidikan.

DEMI ALLAH saya bersumpah. Dia benar-benar terlibat dengan dunia pendidikan.

Tetapi setakat itu sahaja jawapan saya. Yang lain-lain itu saya terpaksa rahsiakan sepenuhnya. Berdoalah kepada Tuhan semoga anda dapat menemuinya. Mudah-mudahan Tuhan akan membuka lorong perkenalan.


KHAMIS. 30-5-2013. 9.56 AM

12 comments:

  1. "Berdoalah kepada Tuhan semoga anda dapat menemuinya. Mudah-mudahan Tuhan akan membuka lorong perkenalan." Amin.


    Saudaraku Muhammad ada di dunia pendidikan, Subhanallah. Cara Allah SWT mendidiknya betul-betul hebat, dia diterjunkan langsung menghadapi masalah-masalah yang paling utama di masyarakat, di daerah yang penduduknya padat dari berbagai macam suku, budaya, dan agama pula. Dunia pendidikan di negeri kami ini, Abah, punya 1001 problem, mulai dari kemiskinan, ketidakberdayaan, kualitas guru yang rendah, kerusakan akhlak dan moral, korupsi, dan macam-macam. Dunia pendidikan di sini adalah cermin kesemrawutan umat Islam di Indonesia.

    Jadi ternyata Muhammad memang seseorang yang sederhana, dan mungkin saja memang dia kelak yang akan muncul sebagai laki-laki yang kelihatan berpakaian kurang pantas namun bisa menyelesaikan masalah-masalah negara.

    Abah, ada sebuah puisi Sunda yang berjudul tujuh raja samagama. Puisi itu sangat kuno, tidak diketahui lagi siapa pengarangnya. Isinya tentang sifat-sifat tujuh orang pemimpin di Indonesia. Dari raja pertama sampai keenam isinya tepat sekali. Tentang raja ketujuh, saya kutipkan:

    Datanglah raja ketujuh
    Gerhana pamit pergi menyingkir
    Bulan menyinarkan cahaya
    Matahari gembira menari-nari
    Tahta purba memunculkan wajahnya

    Sitinggil datang dari langit
    Satria kaya rendah hati
    Dada diterangi dengan kasih sayang
    Panutan segala alam
    Sakti dengan beningnya hati
    Merahmati alam bersuka ria
    Datang santri dari surga

    Raja yang tidak batal wudu
    Rakyat mendapat kegembiraan
    Perut kenyang padat berisi
    Ciri negara loh jinawi
    Dulu-duluan sedekah
    Cepat-cepatan membuat wajit

    Raja tabu akan kebencian
    Berkasih sayang sering menangis
    Merasakan banyak kekurangan
    Walaupun terbukti membuat sentosa
    Tidak segan meminta maaf
    Pasrah sekujur batin.

    Mel ada di bogor, juga rakyat biasa, orang biasa-biasa saja, tidak ada kelebihan selain cita-cita ingin melihat Islam tegak dan bangga di Nusantara. Saya belum bisa seiklas Muhammad yang demi menolong orang lain rela dicerca dan bersusah payah menempuh perjalanan jauh bolak-balik banten-jakarta-bandung-jawa timur. Oleh sebab itulah, tak peduli dia bocah angon atau bukan, saya mengagumi Muhammad karena Allah. Saya berharap bisa membantu Muhammad dalam kebaikan.

    --mel--

    ReplyDelete
  2. 1. Sabda Baginda SAW ;

    “Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda)..”- Hadis riwayat Muslim.

    2. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW,

    “Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN.”- Hadis riwayat al-Tirmizi.

    3. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW,

    “Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN”. [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"].

    4. Rasulullah SAW bersabda :

    “Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan (Nan), mereka memakai Al-Tayalisah”. Hadis riwayat muslim.

    Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. Tanpa kita sedari bandar Isfahan yang merupakan bandar Yahudi di Iran ini merupakan pusat kepada aktiviti nuclear bagi negara Iran hari ini dan juga merupakan pusat penyelidikan senjata berbahaya Iran itu yang menurut keyakinan Israel sendiri, Iran bakal berjaya menyiapkannya aktiviti nuklearnya tanpa masalah yang besar.

    ReplyDelete
  3. PESANAN TERAKHIR UGA WANGSIT SILIWANGI :
    "Para Penguasa lalu menyusup, yang bertengkar ketakutan, ketakutan kehilangan negara. Lalu mereka mencari Anak Gembala, mohonkan bantuan. Rumahnya dihujung sungei, pintunya setinggi batu. Yang rimbun oleh pepohon Handeuleum dan Hanjung. Semuanya mencari tumbal, tetapi Pemuda Gembala sudah tidak ada. Sudah pergi bersama Pemuda Berjanggot. Pergi membuka lahan baru diLebak Cawene. - (Prabu Siliwangi Prophecy....)

    Klu-klue dan teka-teki yang sangat rumit ditafsirkan, bagi memecahkan misteri dan keberadaannya Si-Bocah Angon itu. Sebelumnya mahulah dipecahkan dulu siapakah sebenernya itu Uga Wangsit Siliwangi? Kenapa dan kemanakah menghilangnya kerajaan Penjajarannya itu..?? Semoga ada yang bisa membawa pencerahan...

    ReplyDelete
  4. Hilangnya Kerajaan Pajajaran Prabu Siliwangi ketika berakhirnya zaman gemilang Wali 7 Nusantara disatu ketika dulu. Setelah dilanda masuk dgn ajaran baru bawaan Wali 9 Tanah Jawa itu, maka berkuburlaah ajaran asal bawaan Wali 7 Nusantara itu. Namun sebelum ghoib Prabu Siliwangi sempat berpesan, carilah Bocah Angon Si-Budak Gembala itu dulu, nanti kalian akan lebeh banyak tahu...

    ReplyDelete
  5. BOCAH ANGON maknanya Budak Gembala penjaga lembu.
    Yg digembala bukan lembu tapi berkaetan dgn lembu.
    Karena ditempat tinggalnya terdapat banyak lembu.
    Warga tempatan namakan disitu perkampongan lembu.
    Yg digembala hanya reranting dedaun pepohon kayu.
    Banyak lembu ramei orang sudah bodoh macam lembu.
    Sikit ngaji dgn Bocah Angon jadi pintar macam guru.
    Laen2 yg malasan ngaji maseh bodoh seperti lembu.
    Satu lagu bilang bodoh macam lembu ngaji gak mahu.
    Disuruh kenal huruf Alif disangkanya batang kayu.
    Dibesit dgn reranting kayu kini dia sudah pandei tahu.
    Apa kiasan lambang reranting dedaun kayu gak tahu.
    Cari dulu Bocah Angon Asli nanti akan banyak tahu.
    Dimana letak beradanya Lembah Cawan dicarikan dulu.
    Ada mencari secara "Google Earth" sudahkah ketemu..??

    ReplyDelete
  6. Abah berpendapat kitab2 tua zaman dahulu jangan dibuat main2 atau gurau senda. Tidak elok dipandang mata.

    Kitab Uga Wangsit Silinwangi karangan Prabu Siliwangi, seorang wali yang berguru kepada 2 orang syeikh Arab. Bila dia menyebut si bocah anggun (si budak gembala), maka hormatilah kata2 itu.

    Saya orang Malaysia, tetapi saya menyanjung tinggi mana2 kitab tua yang tak bersalahan dengan Islam. Maka apatah lagi kalau orang Indo sendiri.

    Sayungialah kalau anda lebih bersifat penyayang dan mengerti daripada saya sendiri.

    Semoga nasihat ini bermanfaat. Sesungguhnya nasihat itu sangat bermanfaat bagi orang yang mukmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih abah..semoga islam bersatu dan berjaya pula

      Delete
  7. Kali ini Tok Prabu Siliwangi gak ketawa tapi geleng kepala,
    Lembu tua dibesit dgn ranting kayu maseh bodoh keras kepala.
    Kalo guna "Google =_= Earth" Lebak Cawene maseh ngak jumpa,
    Nasehatkan mereka pergi dulu kePuncak Manik Negara Salaka.
    Kini Maqam Keramat Mbah Salak telah berubah warna dan rupa,
    Itu petanda "Bocah Angon Asli" dari Tasikmalaya telah jelma...

    Tamat sudah hanya sedikit "Tok Prabu Siliwangi Prophecy"
    buat renungan bersama, percaya ato tidak ngak paksa...

    ReplyDelete
  8. mudah-mudahan kehadirannya membawa berkah kepada umat manusia

    ReplyDelete
  9. UNDANGAN Gubenur Militer Pasukan Komando Bendera Hitam
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: "Berperanglah kamu pada jalan Allah", lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Orang-orang yang tidak melaksanakan tanggungjawab dan perintah Allah untuk berjihad, adalah dimurkai, dibenci, dilaknati oleh Allah swt dan akan disiksa di akhirat nanti.
    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    "Fitnah" dalam ayat ini adalah penindasan dalam bentuk peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    email : seleksidim@yandex.com

    ReplyDelete
  10. Saya rasa hal imam mahdi ni lebih rapat dengan syiah kerana ianya banyak fasal pengagungan kepada keturunan fatimah dengan saidina ali.banyak hadis kata imam mahdi dari keturunan nabi muhamad melalui fatimah.bila anak fatimah iaitu husin dibunuh tentera bani umayah seorang anak husin iaitu ali zainal abidin terselamat.dari keturunan ali zainal abidin inilah keturunan nabi muhamad berkembang.tetapi ahlusunah tidak pernah menerima keturunan fatimah ini sebagai pemimpin bahkan mengiktiraf raja2 bani umayah dan abasiah sebagai pemimpin.bilamana nanti imam mahdi lahir dari zuriat keturunan fatimah ahlusunah takkan mengenali atau mengiktirafnya kerana perkara ini tidak ada dalam sejarah budaya ahlusunah.

    ReplyDelete
  11. Engké, mun geus témbong budak angon! Ti dinya loba nu ribut, ti dapur laju salembur, ti lembur jadi sanagara! Nu barodo jaradi gélo marantuan nu garelut, dikokolotan ku budak buncireung!" (Bocah angon muncul dari dari daerah yang bergejolak karena referendum yang dipimpin gus dur) - Uga Wangsit Siliwangi
    "Bumi mekkah denna lair." - Jayabaya.

    "Dia mudu marilih, pikeun hirup ka hareupna, supaya engké jagana, jembar senang sugih mukti, bisa ngadegkeun deui Pajajaran! Lain Pajajaran nu kiwari, tapi Pajajaran anu anyar, nu ngadegna digeuingkeun ku obah jaman. Di urut nagara urang, ngadeg deui karajaan. Karajaan di jeroeun karajaan jeung rajana lain teureuh Pajajaran. Papay ku dia lacak Ki Santang!" (Dirikan lagi negara baru seperti Pajajaran, karena yang sekarang ini negara fiktif karena begitusaja memproklamirkan negara diatas negara oranglain. Lagipula pemimpinnya bukan keturunan saya, tidak mau saya. Cari Kian Santang anak saya untuk menjadi raja, yaitu yang pernah hidup pula sebagai Jesus dan Parikshit). - Uga Wangsit Siliwangi.



    "apeparap pangeraning prang
    tan pokro anggoning nyandhang
    ning iya bisa nyembadani ruwet rentenging wong sakpirang-pirang
    sing padha nyembah reca ndhaplang,
    cina eling seh seh kalih pinaringan sabda hiya gidrang-gidrang"
    Berjuluk pangeran perang
    Berpakaian seadanya tapi bisa menyempurnakan lagi kristen menjadi kristen yang sempurna
    orang-orang buddhist sadar inilah yang jutaan tahun kelak akan lahirlagi sebagai Metteya Buddha
    Dari sikap takut menjadi berbondong-bondong menunggu perintah perang ratu adil

    "tumurune tirta brajamusti pisah kaya ngundhuh
    hiya siji iki kang bisa paring pituduh
    marang jarwane jangka kalaningsun"
    Air brajamusti mengalir kemana-mana ditubuhnya
    beginilah jika saya mengutus orang menjalankan ramalan saya

    "pendhak Sura nguntapa kumara
    kang wus katon nembus dosane
    kadhepake ngarsaning sang kuasa
    isih timur kaceluk wong tuwa
    paringane Gatotkaca sayuta"
    tiba suro habis semua dosanya
    masih muda tapi seperti sudah tua
    hartanya banyak sekali

    "nglurug tanpa bala
    yen menang tan ngasorake liyan
    hiya iku momongane kaki Sabdopalon
    sing wis adu wirang nanging kondhang"
    Menyerang orang ramai sendirian saja
    Saat menang tidak merendahkan musuhnya
    Itulah asuhannya Semar
    yang sudah diterpa masalah tapi akhirnya terkenal

    ___________________________________________

    "Ratu adil iku kanjeng Nabi Isa putrane betara indra kang pembayun,
    jumeneng ratu pinandhita tunjung putih semune pundak semungsang, kasbut
    sultan herucakra. Akedaton ing tengah-tengahing bumi mataram,
    kadherekake Sabda Palon lan Naya Genggong." ("Ratu adil itu Nabi
    Isa, bernama satria pinandhita satria piningit, berjuluk sultan
    herucakra, putranya Yahweh/Odin/Zeus/Indra paling sulung. Tinggal di
    yogyakarta saat ini, didampingi Semar dan Narada. 'Dan ketika Ia membawa pula Anak-Nya yang sulung ke dunia, Ia berkata: 'Semua malaikat Yahweh harus menyembah Dia.' - Ibr 1:6 Injil") - Jayabaya

    Kelahirankembali Wild Bill Hickock, Jesus (Caesarion/Ptolemy XV), Leonardo da Vinci, Solomon, Karna, Parikshit, Kian Santang, Damarwulan.

    ReplyDelete