GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Tuesday, 17 September 2013

PERANG AMARGEDDON (4) Siapakah Abu Muhammad Al-Jaulani?



PERANG AMARGEDDON (4) Siapakah Abu Muhammad Al-Jaulani? Baru-baru ini saya telah menerima sebuah pertanyaan dari Muhamad. Mari kita dengar pertanyaannya.

 “Assalamualaikum, siapakah itu Abu Muhammad Al- Jaulani bah? Ada artikel juga yang bilang Abu Muhammad Al-Jaulani itu nama samaran juga. Dia pemuda pemimpin Jabhah Al Nusrah. Kapan Jabhah Al Nusrah dibentuk? Apakah mungkin kalau AS cuma ingin musnahkan Jabhah Al Nusrah karena menganggap mungkin pemuda itu PBT atau Imam Mahdi? Apakah mungkin Assad sembunyi atas perintah AS agar AS bisa musnahkan Jabhah Al Nusrah yang dipimpin pemuda itu. Ada yang menulis artikel semacam itu”.

Segera saya mencari maklumat tentang Abu Muhamamad Al-Jaulani dan Jabhah Al-Nusra. Dan saya ingin menjawab seperti ini.

Jabhah Al-Nusra (JAN) dikatakan sebuah pasukan yang ada kaitan dengan Al-Qaeda. Dan saya sangat meragukan  kedua-duanya berdasarkan alasan berikut.

ALASAN [1] Al-Qaeda sebelum ini adalah musuh utama AS dan Arab Saudi. Kenapa tiba-tiba Al-Qaeda boleh muncul di Syria dan bersengkokol dengan Arab Saudi & AS untuk menjatuhkan Basyar? Apa motif terbaru di sebalik perubahan sikap Al-Qaeda ini? Atau mungkin Klon Al-Qaeda sengaja direka untuk mengelirukan keadaan?

ALASAN [2] Benarkah Al-Qaeda yang berjuang di Syria ini sama dengan Al-Qaeda yang berjuang di Afghanistan, Pakistan & Iraq? Di manakah kenyataan-kenyataan Ayman Azwari selaku orang kuat Al-Qaeda berhubung peranan mereka masa ini?

ALASAN [3] JAN merupakan sebuah pasukan yang dikatakan ada kaitan dengan Al-Qaeda (linked with Al-Qaeda), tetapi tiada pengesahan dari mana-mana pimpinan Al-Qaeda. Sangat lucu kelihatan. Seakan-akan terasa benar bila ada orang mengatakan JAN itu hanya tentera upahan Arab Saudi semata-mata. 

ALASAN [4] Penubuhan JAN atau seumpamanya mungkin hanya sebuah  cerita buatan untuk mengukuhkan fatwa takfiriyah bahawa peperangan di Syria adalah peperangan mahzab antara Sunni –Syiah. 

ALASAN [5] Adakah JAN mempunyai kaitan rapat dengan Free Syriaan Amry (FSA)? Kalau benar, maka umat Islam seluruh dunia patut menjaga diri mereka daripada percaya membuta-tuli tentang kebaikan JAN dan FSA dan kejahatan Basyar Al-Assad dan tentera-tenteranya.

PENDAPATKU TENTANG JABHAH AL-NUSRAH
Kami lebih suka menganggapnya (JAN) sebagai tentera upahan Arab Saudi. Ia bukan Al-Qaeda dan bukan pula parti yang ada kaitan dengan Al-Qaeda.

Dengan itu, kami  tidak mengenal sama-sekali siapa Abu Muhamad Al-Jaulani. Tetapi ada sesuatu yang ingin kami katakan. Samada FSA atau JAN, kedua-dua kumpulan ini telah melakukan kezaliman dan pembantaian terhadap askar-askar Syria dan penentang-penentang mereka.“.

Anda boleh melihat cara mereka menyeksa atau membunuh askar-askar Syria dan penentang mereka. Itu bukan akhlak Islamiyah di dalam peperangan. Cara mereka sangat zalim.

Sila anda pergi ke blog AL-FAEDAH atau lain-lain blog yang bersangkutan untuk melihat apa yang kami nyatakan.

ADAKAH IA PBT ATAU AL MAHDI?
Sekiranya Jabhah Al-Nusrah sebuah kumpulan Panji Hitam, tentu anda dapat melihat kelembutan akhlak di dalamnya. Islam itu terlihat indah di mana-mana sahaja, sekalipun di bawah mata pedang yang sedang gemerincing.

Kalau anda dapat melihat perbuatan JAN sepertimana yang kami lihat, tentu anda sama-sekali tidak tergamak mengatakannya sebagai kumpulan yang di dalamnya terdapat PBT atau Al-Mahdi.

ANDA MUNGKIN MENJAWAB BEGINI
Anda mungkin mengatakan seperti ini kepada kami. Kenapa JAN tidak boleh melakukan perbuatan ini kepada para penentang mereka (tentera Basyar, pemisah Kurdi dan sesiapa sahaja), sedangkan mereka telah diperlakukan dengan teruk oleh mereka?

Jawapannya ada dua seperti ini.

[1] Kalau anda mengatakan JAN berhak melakukan demikian, maka anda dan JAN sama sahaja dari segi ketirisan sifat kemanusiaan. Anda seorang manusia pendendam seperti JAN. Dan kedua-dua anda dan JAN tidak layak menyertai Al-Mahdi.

[2] Kalau anda mengatakan JAN tidak boleh melakukan demikian walau di atas apa sebab sekalipun, maka ternyata anda seorang muslim yang cukup syariat dan penghayatannya. Anda juga seorang manusia budiman dan tinggi pula nilai-nilai kemanusiaannya.

MARI MELIHAT KOREKSI DIRI
PBT dan Al-Mahdi, sebelum kesahihan diri mereka sebagai PBT dan Al-Mahdi, adalah manusia luhur dan berbudi-pekerti tinggi sehingga seluruh manusia (termasuk musuh-musuhnya) sangat mengkagumi kelembutan akhlak mereka.

Kalau anda menyangka PBT dan Al-Mahdi berada di dalam kelompok JAN, sedangkan JAN sangat buruk tingkahlakunya, sangat kejam dan zalim, nescaya neraca pertimbangan anda boleh dianggap rosak.

Ketahuilah, bahawa PBT dan Al-Mahdi, walau di mana mereka berada, bergaul, bersembunyi, maka akhlak mereka sangat harum dan lembut. Itu tanda yang sahih dan tepat untuk manusia-manusia yang cerah matahatinya.    

KARUT DAN MENGARUT
Kemudian ada pula satu perkara lain yang lucu dan mustahil. Maksud saya, adalah suatu hal yang sangat karut dan mengarut untuk mengatakan bahawa Basyar Al-Assad telah bersembunyi dengan perintah AS. Mustahil sama-sekali. Itu hanyalah permainan kata blogger-blogger yang terperangkap dengan teori mereka sendiri. 

Anda mesti yakin dengan keadaan yang berlaku sekarang. AS telah benar-benar berhasrat untuk menyerang Syria dan menganyangnya habis-habisan. Mereka mahu menghapuskan Basyar Al-Assad, by hook or by crook.

PERANG AMARGEDDON
Perang Amargeddon itu adalah sesuatu yang akan berlaku. Sekurang-kurangnya ada tiga factor yang mendorong dan mempercepatkannya.

FAKTOR [1] Faktor Lembangan Emas di Syria, Jordan & Israel. Kajian geosains telah menemukan emas yang banyak di kawasan tersebut. Dengan itu, mereka (AS & Yahudi Zionis) berharap Syria jatuh ke tangan mereka dan kekayaan tersebut menjadi milik mereka.

FAKTOR [2] Tempat peraduan antara kuasa besar dunia. Asia Barat menjadi medan yang mewujudkan situasi menang-menang (W-W situation) terhadap mereka. Mari kita lihat 3 kebaikan (advantadges) untuk mereka [1] Mereka dapat menguji senjata masing-masing, [2] Majority rakyat mereka tidak menjadi korban peperangan & [3] kesan nuclear tidak meragut saki baki rakyat mereka.

FAKTOR [3] Yahudi yang mahu mempercepatkan perang ini supaya tikus besar (cercaan mereka terhadap Al-Mahdi) segera keluar untuk dibunuh. Mereka mahu Al-Mahdi segera dibunuh atau terbunuh. Bila ini berlaku, maka Al-Masih Dajjal mereka dapat keluar mengikut jadualnya.  

CEBISAN KATA TENTANG AMARGEDDON
Mari kita lihat beberapa petikan kata-kata dari pemikir, pengarang, ahli politik dan sebagainya.

KATA [1] “Segala sesuatu pasti akan berakhir dalam beberapa tahun, dimana akan terjadi Perang Dunia yang paling besar, yaitu Perang Armageddon atau perang di dataran Mageddo. (“Kitab Drama Berakhirnya Zaman” oleh Oral Robertus dan “Kitab Akhir Bola Dunia Yang Paling Besar” oleh Hall Lindus, mereka mempercayai tahun 2000 adalah berakhirnya bola dunia secara final)

KATA [2]  Ronald Reagen pernah berkata, “Sesungguhnya generasi ini tepatnya adalah generasi yang akan melihat Perang Armageddon.” (Kitab Ramalan dan Politik).

KATA [3]. Jimmy Sujjest berkata, “Aku berkeinginan agar aku dapat mengatakan bahwa kita akan mencapai perdamaian. Akan tetapi aku percaya bahwa perang Armageddon akan datang. Sesungguhnya Armageddon akan datang dan berkecamuk di lembah Mageddo. Ia akan datang. Mereka bisa saja menandatangani perjanjian-perjanjian perdamaian yang mereka inginkan. Namun, sesungguhnya hal itu tak akan merealisasikan apa pun. Sebab, bagaimana pun juga hari-hari hitam itu akan datang.” (Kitab Janji yang Benar dan Janji yang Dusta)

KATA [4]. Gerry Folwel, seorang pemimpin fundamentalis Kristian berkata, “Sesungguhnya Armageddon adalah sebuah hakikat (realita) dan sangat nyata, akan tetapi kita bersyukur karena ia akan terjadi pada akhir hari sejagat.” (Kitab Ramalan dan Politik)

KATA [5]. Shofeld berkata, “Sesungguhnya orang-orang Kristian yang ikhlas hendaknya bergembira dengan peristiwa ini. Karena begitu pertempuran yang terakhir ini (Armageddon) dimulai, maka Isa al-Masih akan segera mengangkat mereka ke awan, dan mereka akan diselamatkan oleh al-Masih serta tidak akan menghadapi kesusahan apa pun yang terjadi di bumi.” (Kitab Ramalan dan Politik)

PERANG SALIB TERAKHIR
Kami telah menulis dalam siri (3) bahawa Perang Amargeddon ini adalah Perang Salib Terakhir antara umat Islam dan Kristian. Dan kami ingin menambah pernyataan berikut bahawa Perang Amargeddon itu juga perang bersekutu antara Kristian dan Yahudi melawan Islam.

PERBAHASAN TENTANG BANGSA ROM
Masih ada lagi perbahasan tentang siapakah bangsa Rom itu. Saya telah memberi jawapan panjang lebar bahawa bangsa Rom itu adalah AS dan Eropah. Tetapi beberapa orang pembaca saya masih kekal dengan kefahaman mereka bahawa bangsa Rom itu adalah Russia.

Terpulanglah kepada anda semua dengan perbezaan hujjah-hujjah tersebut. Pada kami, siapapun bangsa Rom itu, kesan Perang Amargeddon itu dikira amat dahsyat.

SELURUH BERTEMU SELURUH
"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah seluruh umat Islam berperang dengan seluruh Yahudi. Umat Islam akan membunuh mereka sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar datanglah kamu ke sini dan bunuhlah orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi". (Hadith Sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim).

PEDANG BERTEMU PEDANG
Malah, ada sebahagian hadis yang menekankan akhir zaman nanti akan berlakunya perang menggunakan pedang dan Dajjal akan disembelih dengan pedang. Hadis Nabi juga ada menyebut, Yahudi Zionis pengecut akan bersembunyi di balik-balik batu dan kayu dan hanya selamat di belakang pokok Yahudi iaitu pokok Gharqad, yang banyak di tanam sekarang di Israel.

KISAH PEDANG NABI ISA
Selepas kemunculan Al-Mahdi, maka akan keluar pula Dajjal. Semasa kehidupan Nabi Isa a.s sebagai Rasul (sebelum kerasulan Nabi Muhamad SAW), dia tidak pernah menyentuh pedang. Selepas Dajjal muncul, maka Nabi Isa akan turun sebagai penyelamat.

Pada masa Nabi Isa turun itu, maka semua teknologi dunia menjadi rosak atau non aktif. Kami tidak pasti sebabnya, samada kerana kesan EMP (electromagnetic pulse) semasa Perang Nuklear (Perang Amargeddon) atau kerana dunia ini telah rosak dan hancur lebur atau bagaimana.

Pedangnya boleh sampai ke mana sahaja di mana dia menghalakannya. Pedang itu ternyata sebuah pedang ajaib, pedang yang datang dari shurga. Tuhan yang memberi kurnia kepadanya. Dia akan menyelamatkan manusia ramai dari kejahatan Dajjal.

Kita berhenti di sini dahulu. Dan insyaallah, kita akan menyambung kemudiannya dengan kisah lebih menarik.

SELASA 17/9/2013

183 comments:

  1. dari informasi mengenai mujahidin jabhah nusrah (yang anggotanya kebanyakan berasal dari luar suriah) yang saya baca dari artikel-artikel sumber arrahmah.com mengenai sifat-sifatnya tidak seperti yang abah jelaskan, mereka lemah lembut terhadap semua orang walau beda agama dan sebagainya. saya berharap kita sebaiknya berhati-hati dalam hal memberi opini khususnya kepada para mujahidin, ini jaman fitnah besar, banyak sumber berita yang sudah dikuasai oleh yahudi, yang benar jadi salah, yang salah dibenarkan. Memang dahulunya alqaida itu diasuh oleh amerika (untuk menghadapi USSR), sebagaimana pula dulu Nabi Musa as itu diasuh oleh firaun, karena mereka melihat ketidakadilan, maka mereka jadi penentang.
    Apakah mereka dulunya dilingkungan tidak benar dan sekarang menjadi benar, tidak boleh ? lebih baik kita berbaik sangka kepada mereka, jika mereka yang benar terus apa yang terjadi pada kita ? waktu yang akan membuktikan hal tersebut.
    Ya Allah, tunjukkanlah kepada kami yang benar itu benar dan yang salah itu salah, amin.
    Hanya Allah Yang Maha Tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu juga harus berhati-hati dengan sumber yang kamu ambil. ternyata dari pernyataan kamu, sumber itu berat ke satu pihak aja. bersangka baiklah tetapi apabila bukti telah ada di depan mata, tak boleh lagi bersangka.

      Delete
    2. maksud saya, saya ingin menunjukkan bahwa ada banyak sumber lain yang berbeda dan itu nantinya terserah kepada para pembaca. terimakasih atas sarannya. semoga kita semuanya dirahmati dan diberkahi oleh Allah SWT, amin.
      Hanya Allah saja Yang Maha Benar.

      Delete
    3. atikel dlm blog ni tak bleh pakai sbab pro pada syiah yg terkeluar pada Islam dan mengelirukan umat Islam secara halus Dan menafikan Sunni yg dizalimi disyiria

      Delete
    4. ini blog kepala butuh abah kau yg tulis

      Delete
    5. Kepada : Anonymous7 February 2014 17:09
      Tak payah nak kurang ajar sangat ok.

      Delete
    6. Hati hati dgn syiah sbab mrka ni gay yg menutuh jubo org lelaki yg betopengkan ahlulbait jaga. jaga beb

      Delete
    7. Mengikut kajian saya imam 12 yg ditunggu syiah adalah dajjal berganding Lucifer yg akan mengajarkan ajaran homosex .

      Delete
    8. Blog ini jelas menegakkan benang basah kezaliman syiah syria dgn bantuan iran dan hizbusyaitannya.
      Pembaca wajar berhati hati kerana blog ini hanya ditulis berdasar nafsu.
      Hakikat amerika tidak akan.menyerang bashar asad dan tidak akan menyerang syiah kerana syiah memang diwujudkan yahudi utk merosakkan.islam.
      Terbukti khomeini adalah agen m16,yang dinaikkan amerika utk.perintah iran demi utk musnahkan saddam(perang 8tahun iran iraq)
      Terbukti amerika jatuhkan saddam dan naikkan pemerintah syiah diiraq dan.sekarang amerika.membantu syiah iraq menentang penentang bashar,iran juga telah jelas sekongkol dgn amerika.
      Awas ajaran.syiah adalah songsang,halalkan zina(mutaah)hina sahabat,
      Syiah adalah ajaran yang digubal yahudi.
      70000 yahudi hidup aman damai di asahan iran
      Tapi org2 sunni diiran dan syria dizalimi.

      Delete
  2. Salam Abah,

    Di dalam analisis dan kajian yg saya buat, kemusnahan/kepupusan teknologi berpunca drp beberapa kemungkinan:

    1. Penggunaan senjata Nuklear secara besar-besaran (seperti yg Abah beritahu) iaitu sekiranya bom Nuklear diletupkan pada altitud yg tinggi, kesan EMP akan menyebabkan jaringan elektrik di bumi mengalami kerosakan.

    2. Badai matahari (Solar Flare). Badai matahari yg meletus dan menghasilkan X-class flare juga mneghasilkan EMP yg akan merosakkan jaringan eletrik di bumi.

    Pada suatu hari nanti manusia pasti akan kembali ke zaman purba (Back To Ancient).

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAM TUAN..
      ZAMAN PURBA TIDAK WUJUD..YG WUJUD ADALAH ZAMAN DIMANA TEKNOLOGINYA MELEBIHI GEMILANG DARI APA YANG KITA RASAKAN DIZAMAN INI...MALAH MUNGKIN JAUH LEBIH GEMILANG DARI APA YG KITA DAPAT BAYANG SANGKAKAN.
      KUMPULAN GELAP SENGAJA MERUBAH FAKTA KEFAHAMAN KITA TENTANG SEJARAH PERADABAN DUNIA.
      REMATRIX[]
      WALLAHUALAM.

      Delete
    2. Aah kan... Zaman berteknologi tinggi bermula dari Nabi Adam yang telah diajar segala..pastinya teknologi advance zaman skarang tidak sampai 1% pun dari teknologi canggih pada zaman pertama (Adam).

      Delete
    3. Maksud kembali ke zaman purba adalah manusia akan berkenderaan hidup dan BUKAN berkederaan mati. Manusia akan berperang dengan pedang dan tombak.

      Tentang merubah fakta kefahaman tentang sejarah peradapan dunia, saya setuju. Sebenarnya setiap zaman mempunyai masyarakat moden dan purba. Cuba kita kaji misalnya masyarakat pedalaman seperti di Sabah, Sarawak, Afrika dll. Mereka hidup seperti kehidupan zaman purba walaupun zaman sekarang adalah zaman moden.

      Sesuatu yg perlu difikirkan...

      Delete
  3. Antara perkara penting yg kita perlu ambil tahu:

    1. Fitnah di akhir zaman ini (sebelum kemunculan Dajjal) menjadi sangat dahsyat dan berlapis-lapis adalah kerana TEKNOLOGI.

    2. Selepas kemunculan DAJJAL, teknologi akan pupus dan fitnah DAJJAL akan menggunakan kekuatan SIHIR sepenuhnya.

    Ini merupakan pandangan peribadi saya melalui gerak hati drp kajian yg telah dibuat...Wallhualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud saya, apabila DAJJAL muncul, TEKNOLOGI sudah pun lenyap dari muka bumi ini...Wallahualam.

      Delete
    2. SALAM TUAN,
      YANG PASTINYA...SIHIR TIDAKKAN DAPAT MELEBIHI..MENANDINGI TEKNOLOGI MU'JIZAT DAN ROH..
      BATHIL AKAN TETAP TUNDUK KEPDA YANG HAQ
      WALAU DIZAMAN MANAPUN IANYA BERLAKU.
      DAN INI ADALAH SATU SUMPAH YANG PASTI.
      WALLAHUALAM.

      Delete
    3. Itu sesuatu yg pasti. Itulah hikmah turunnya Nabi Isa untuk membunuh Dajjal bagi menghapuskan kebathilan dan menegakkan kebenaran.

      Teknologi yg saya maksudkan adalah teknologi yg kita sedang miliki sekarang. Teknologi tidak bersifat spiritual. Secara jelas mukjizat dan roh melebihi segala teknologi yg dicapai oleh manusia. Teknologi yg dimiliki manusia hanyalah bersifat fizikal.

      Wallahualam...

      Delete
    4. Tapi... Kenapa Isa yang mengalahkan dajjal dan bukan al Mahdi?

      Delete
    5. Itulah bezanya antara Mukjizat (hanya dimiliki oleh para Nabi) dan Karomah. Nabi Isa dikurniakan mukjizat untuk membunuh Dajjal sementara Imam Mahdi hanya dikurniakan Karomah untuk memenuhi muka bumi ini dengan keadilan...Wallahualam.

      Delete
    6. Ia ke.. Mukjizat dan karomah itu hanya sebutan yang dibezakan para ulama sebagai lapik. Contoh, terdapat aulia Allah yang boleh menghidupkan orang yang telah mati sama sepertimana Isa a.s menghidupkan org yang telah mati, sudah pasti kedua2nya dgn izin Tuhan. Sebutan je beza tapi 'power' kelebihan luar biasa itu sama saja.

      Delete
    7. Taraf Mukjizat hanya dpt dicapai oleh para Nabi & Rasul. Para wali hanya dikurniakan Karamoh. Wali adalah tahap paling tinggi yg boleh dicapai oleh manusia biasa (iaitu selain drp Nabi dan Rasul). Cuba anda sebutkan nama Aulia yg boleh menghidupkan org yg mati tersebut? Dengan izin Allah, Firaun juga boleh menghidupkan org yg mati dgn menggunakan sihir. Perkara yg anda sebut memerlukan kajian yg mendalam kerana ia boleh membawa kepada fitnah...Wallahualam.

      Delete
    8. salah seorang yang masyhur kisahnya ialah mursyid Sultan Muhammad al Fateh dan bapanya Sultan Murad II. Beliau dikurniakan Allah kelebihan menghidupkan orang yang sudah mati bukan dengan sihir tetapi dengan haq. Sihir itu hanya mainan silap mata, tidak haq dan tak setanding pun dengan anugerah yang Allah bagi. Kamu tahu, ikut suka Allah lah Dia nak bagi kelebihan pada siapa yang Dia suka. Kita jangan ter lebih pandai menetapkan itu ini sudah ler...

      iyele mukjizat dan karomah itu berbeza tetapi setakat yang dilihat, jika mukjizat dan karomah berlaku untuk perkara sama, maka tiadalah beza lagi keduanya bahkan yang beza hanya sebutan.

      kalau Dia Suka, pasti kamu boleh nampak di mana abah sekarang dan pasti tahu apa yang abah lakukan sekarang.

      salam ke atas abah dan hulubalang raja dan semua

      Delete
    9. Salam...

      Mmg benar, hak Allah mmg sesuatu yg pasti. Dan tiada satu makhluk pon yg berhak masuk campur urusan Allah.

      Bukan terlebih pandai, kita hanya perlu berhati-hati dlm hal2 yg seperti ini kerana terlalu banyak fitnah akhir zaman ini.

      Dajjal juga akan berlagak seperti seorang Wali. Ini yg sepatutnya kita risaukan.

      Tentang Sultan Muhammad Al-Fateh & Sultan Murad II, kita perlu mengkaji dgn lebih mendalam. Amat berbahaya sekiranya kita hanya mendengar perkara ini drp sumber yg kita sendiri tidak pasti.

      Walluhualam...

      Delete
    10. hati kamu terbuka, alhamdulillahi.

      perkara yang melawan arus sebegini memang akan jadi fitnah pada zaman ini. jika kamu tidak mahu menerima sumber itu tiada masalah. sebenarnya tak payah pun lihat kisah guru kedua Sultan itu. dalam al Quran dah ada kisah yang mencarik adat yang berlaku pada Nabi-Nabi, Rasul-Rasul dan juga bukan Nabi dan Rasul.

      Sulaiman a.s hampir-hampir meminta Ifrit membawa istana Balqis dengan kecepatan sebelum baginda bangun dari tempat duduk. Lalu Allah gerakkan Asif menawarkan Sulaiman a.s untuk membawa istana Balqis dengan kecepatan sebelum mata sempat berkelip. maka jadilah apa yang telah terjadi. Pengajaran:

      1. Allah boleh beri mukjizat kepada Sulaiman supaya beliau sendiri mengangkat istana Balqis dengan kecepatan yang sama atau lebih cepat lagi. Tetapi ini tidak berlaku. Kenapa?

      2. Allah mahu tunjukkan kekuasaan Nya, satu-satu Nya Yang Tunggal Yang Berhak Memilih sesiapa sahaja diantara hamba Nya untuk diberi anugerah walaupun hamba itu tidak bertaraf Nabi atau Rasul. Tiada kompromi. Maka siapa mahu kata yang sebaliknya dia tidak merugikan Allah pun.

      3. Asif memiliki kelebihan mencarik adat yang "power" yang tidak dimiliki oleh Nabi Sulaiman tetapi ini langsung tidak merendahkan martabat dan makam kenabian Sulaiman a.s.

      bahkan terdapat hamba Allah yang lain yang boleh mengangkat istana Balqis dengan kecepatan sebelum hati berdetik. begitulah kekuasaan Allah Yang Maha Kuasa.

      mahukan kamu tahu fitnah akhir zaman yang akan menjadi fitnah jika ia disebut...

      Delete
    11. Ya saya setuju. Sekiranya seorang Wali dikurniakan Karamoh melebihi Mukjizat para Rasul dan Nabi, ia TIDAK bermaksud Wali tersebut telah mencapai martabat melebihi Nabi & Rasul.

      Ya, saya ingin sekali mendengarnya. Silakan...

      Delete
    12. semoga kamu berlapang dada.

      aku berpegang bahawa al Quran itu adalah authoriti yang paling tinggi di dalam dunia. Di dalamnya terkandung segala isi alam yang hanya sedikit yang baru dirungkai. maka itulah pegangan erat aku mengalahkan segala pegangan-pegangan lain. tiada kitab lain yang begitu menakjubkan seperti al Quran.

      kemudian barulah datang sunnah-sunnah Nabi SAW yang aku sayang. walau bagaimanapun, sekiranya suatu hadis itu datang dan ia dikatakan sahih oleh Syaikhan dan semua pentahqiq sekalipun tetapi ia bertentangan dengan al Quran yang mulia, maka hadis itu null and void. selain itu, aku junjung.

      maka berdasarkan kefahaman di atas,

      1. Rasul-Rasul Allah sehingga hari kiamat tidak pernah putus, itulah tanda kasih sayang Allah pada semua makhluk Nya. Rasul-rasul Nya terdiri dari kalangan Malaikat, Jin dan Manusia. Maka Rasul itu tak mesti Nabi dan Nabi adalah Rasul. Mereka menyangka Jibril 'alaihi as salam telah "pencen" setelah kewafatan Nabi SAW. Rasul-rasul Allah pada akhir zaman dari kalangan manusia pula diceritakan secara langsung tetapi tersembunyi di dalam al Quran. Khidir si Lelaki Hijau a.s adalah seorang Rasul tetapi tidak disebut sebagai Nabi. Jika kamu tahu siapa yang disebut sebagai Ahmadu dan siapa yang disebut Muhammadun, maka sudah pasti kamu akan faham.

      2. Agama Tauhid telah banyak ditokok tambah oleh ahli kitab. Ahli kitab ini adalah dari kalangan orang Islam sendiri. Ciri mereka, apabila ditanya suatu soalan maka mereka menjawab "berdasarkan kitab sekian-sekian dan hadis sekian-sekian yang disahihkan oleh si fulan dan ditahqiq pula oleh si fulan maka ini jawapannya..." apabila ditanya dalil dari al Quran yang mulia, terlopong lah mereka tidak tahu dan berkata ia tidak disebut di dalam al Quran. Sedangkan al Quran itulah ibu segala kitab yang terdapat di dunia dan di dalam al Quran itu terdapat Taurat dan Injil yang asli.

      3. Hukum-hukum yang didakwa sebagai hukum Islam pada zaman ini telah diterbalikkan dari yang asalnya sehingga manusia percaya bahawa itulah hukum Islam sebenarnya. Hukum zina telah diubah, begitu juga hukum mencuri, begitu juga hukum makan babi, begitu juga hukum muamalah dan lain lain lagi. Sedangkan Islam itu sudah sempurna tidak perlu penambahan lagi.

      fitnah akhir zaman merata dan melata. jika tidak kerana Rahmat Allah, pastilah tidak diangkat segala fitnah ini pada waktu yang dekat.

      Delete
    13. Saya setuju dgn hujah anda. Mudah-mudahan Allah memelihara kita semua drp seksa Neraka, azab kubur, fitnah hidup dan mati serta fitnah Dajjal...Amin.

      Delete
    14. benarlah apa yang Tuan ucapkan.. pangkat tertinggi ialah kenabian.. hanya manusia dan lelaki dilantik menjadi nabi..Rasul tetap ada dikalangan jin dan manusia sehingga hari kiamat.. apakah apabila Al-Mahdi keluar mengaku sebagai rasul baginda akan ditolak? Wallahualam..

      Delete
    15. Dari sifat2 yang disebutkan , mungkin baginda tak berkata bahawa beliau ialah rasul...ntahla.. yang terlebih penting ialah mengembalikan Tauhid yang haq. Pengakuan akan datang jika ia perintah Allah.

      Seorang arif berkata padaku, tiga orang rasul yang disebutkan dalam surah Yaasin, tanpa prejudis terhadap keterangan ulama, sebenarnya dan tepatnya ialah Rasul-rasul akhir zaman iaitu
      1. Muhammadun Abdullah al Mahdi
      2. Khidir si Raja Wali
      3 Isa Ruhullah

      al Quran itu tak lapuk ditelan zaman.

      Kenabian adalah suatu makam yang sungguh istimewa. sekali lagi, jika kita faham siapa Ahmad yang disebut oleh Isa a.s sebagai Ahmadu dan siapa Muhammad yang disebut oleh Allah sebagai Muhammadun, nescaya hilanglah pegangan kita selama ini. Al Quran itu benar2 sungguh agung dan menakjubkan.

      Delete
    16. maka benarla akan perkataan tuan hamba ini.. dan apakah tatkala kiblat di alihkan sekali lagi maka ia akan menggoncang iman Umat Islam..Wallahualam..

      Delete
    17. Salam...

      Setakat ini, artikel di bawah sahaja yg saya jumpa tentang Ahmadu manakala Muhammadun tidak berhasil...Wallahualam.

      http://mengungkapkebohonganislam.blogspot.com/2012/08/siapakah-ahmadu-didalam-qs-616.html

      Delete
    18. Allah Lebih Tahu. Teringat kata seorang hamba Allah "mungkin jadual akhir zaman ditangguh kerana manusia belum bersedia"

      Artikel yang hulubalang raja bawa agak menarik, saya belum pernah mendengar tafsiran itu. Mungkin benar atau mungkin tidak. Ia agak janggal pada masa kini.

      Al Quran itu jika dikaji secara ringkas dan mudah, maka ringkas dan mudah lah ia. Begitulah sebaliknya dan seterusnya. Setiap abjad atau tanda baca di dalam al Quran itu hidup tidak mati maka ia pada satu satu setiap abjad atau tanda baca itu mempunya makna dan kefahaman yang lebih dari satu.

      seperti sebutan Allah. Di dalam al Quran tiada sebutan Allah secara vokal. Yang ada Allaha, Allahi, Allahu... Setiap satunya mempunyai kefahaman dan makrifah yang berbeza beza. Bukan satu kefahaman tetapi banyak..

      Pada satu kefahaman aku pada Ahmadu, maknanya ialah Ahmadu ialah nama sebenar Nabi Muhammad seperti yang disebutkan oleh Isa a.s. Muhammad pula hanyalah gelaran yang diberikan dan akhirnya lekat dibibir kita sedangkan terang terangan namanya disebut Ahmad.

      Ahmadu / Muhammadu / Muhammad ~ satu yang terpuji ~ sedangkan Muhammadun ~ satu satunya yang terpuji. Dalam al Quran juga disebut Muhammadin. Muhammad tak sama Muhammadun tak sama Muhammadin.

      Bahasa arab ketika al Quran diturunkan bukanlah seperti arab moden sekarang. Jadi jika mahu lebih faham perlu juga tahu bahasa arab kuno dan pertengahan. Seperti tulisan rencong yang mengalami perubahan, begitu juga tulisan lain di dunia.

      Sebenarnya Allah nak bagi kefahaman pada kita tetapi kebanyakan manusia terlalu angkuh dan sombong, pada keadaan sedar atau pun tidak. Jika mahu faham, tak dapat tidak kena rendahkan diri serendah rendahnya dihadapan Allah, maka mohonlah kefahaman yang haq pada Nya dan bacalah al Quran secara taartilan, maka pasti dia akan menjawab doa kita.

      Maka mulakanlah dengan Bi ismi Allahi Alr Rahmaani Alr Raheemi...

      Delete
    19. mohon tidak dirujuk artikel dari blog yang ditunjuk hulubalang diraja.. sila lihat keseluruhan blog tersebut.. bukan hasil tulisan umat Islam.. sekian harap maklum..

      Delete
    20. Saya lihat tajuk tajuk artikel di website itu dan dari tajuk sahaja tergambar kebencian penulis terhadap Islam dan Muhammad saw yang digelar al Habib. Sayang sekali.. jika penulis tidak berpihak pihak dan menulis atas kasih sayang, pasti Tuhan akan menunjuk jalan padanya.

      Di dalam al Quran ada Taurat dan Injil yang original. Sebelum dia menunjukkan kesemua ayat ayat Taurat dan kesemua ayat ayat Injil yang ada dalam al Quran, tak perlu lah merujuk padanya...

      Delete
    21. Bukan mudah untuk mencari kebenaran di dunia akhir zaman ini. Semoga kita semua terselamat drp segala jenis fitnah...Amin.

      Delete
    22. sekedar berniat mengingatkan untuk diri saya dan saudara hulubalang dan saudara semua, sebelum kerasulan adalah kenabian, karena yang di utus untuk kerasulan pasti sudah hadir rasa kenabian, salah itu harus untuk manusia, dan yang benar pasti hanya Alloh. Wallohu a'lam

      Delete
    23. dia seorang Rasul, lagi Nabi.angkat kenabian hanya pada manusia dan setiap Nabi ada umatnya.. berbeza rasul ini hanyalah utusan Allah dan dikalangan jin juga ada rasulnya..

      Surah Maryam. Ayat 051.Dan bacakanlah di dalam Kitab ini perihal Nabi Musa; sesungguhnya dia adalah orang pilihan dan adalah dia seorang Rasul, lagi Nabi.

      jika seorang Rasul dikatakan pasti sbg seorang Nabi.. maka kita gantikan pangkat tertinggi Rasul itu sbg ayah dan nabi itu sbg lelaki. dan ayat dia berbunyi begini

      dia seorang Rasul, lagi Nabi=dia seorang AYAH, lagi Lelaki..

      tetapi jika kita memilih bahawa seorang rasul itu bukanlah seorang Nabi.. maka pangkat tertinggi ialah Nabi.. maka ayat dia begini..

      dia seorang Rasul, lagi Nabi.= dia seorang lelaki, lagi AYAH.

      maka mengikut hamba yang hina ini bahawa Rasul itu tidak semestinya Nabi.. tetapi hamba bersumpah dengan nama Allah bahawa hamba menyaksikan bahawa tidak ada Nabi selepas Muhammad S.A.W.. dan Dajjal akan mengaku sebagai Nabi.. Wallahualam..

      Delete
    24. ya itulah yang sepatutnya. Khidir a.s juga tidak disebut sebagai Nabi tetapi dia menjadi Rasul Allah sekurang-kurangnya kepada Musa a.s yang mempunyai pangkat kenabian dan disebut-sebut sebagai salah seorang dari 5 Nabi berkedudukan tinggi lagi mulia. Di situ terdapat pengajaran bahawa: Ikut Suka Allah le nak ajar siapa sahaja dikalangan hamba Nya walaupun pangkat kedudukan mereka berbeza-beza. Yang rendah boleh-boleh aje mengajar dan mendidik yang lebih tinggi. Tapi kebanyakan manusia suka bersangka-sangka lalu berkata perkara yang menyalahi kekuasaan Allah.

      untuk kamu anon 2 Octobr 2013 17:47, tak perlu kamu bersumpah, Allah Tahu apa yang ada pada dalam diri hatimu. Soalan aku, jika pada zaman ini kamu dibukakan hijab melihat seorang lelaki yang pada belakang badannya terdapat cop khatam nubuwwah, apakah kamu akan membayar kifarah sumpahmu? bagaimana pula jika kamu lihat 2 orang lelaki yang mempunyai khatam nubuwwah? sedangkan dajjal itu satu sahaja. Al Quran itu HAQ manakala hadis masih sangkaan dan Khatam Nubuwwah juga HAQ yang tak semua manusia atau para sahabat Nabi boleh melihatnya dengan mata kasar.

      hadis-hadis semuanya benar selagi tidak bertentangan dengan al Quran, maka apa yang al Quran sebut itu terlebih benar dan saksikanlah bahawa Muhammad yang awal, dialah juga Muhammad yang akhir.

      Delete
    25. mohon maaf, insya Alloh seorang rasul lah yang ada ummat, nabi belum tentu ada umat.itu sepantasnya karena tingkatan maqam rasul lebih tinggi dari nabi, wallohu a'lam. dari ayat ini "Surah Maryam. Ayat 051.Dan bacakanlah di dalam Kitab ini perihal Nabi Musa; sesungguhnya dia adalah orang pilihan dan adalah dia seorang Rasul, lagi Nabi." di atas insya Alloh pengertiannya, seorang rasul pasti nabi juga.jadi rasul adalah nabi yang terpilih, bukan nabi adalah rasul yang terpilih, tetapi nabi dan rasul adalah manusia terpilih, wallohu a'lam

      Delete
    26. anon 2 October 2013 20:05.. aku berlepas diri mengatakan bahawa ada Nabi selepas Muhammad S.A.W..

      anon 08:37.. masing2 ada pendapat sendiri.. namun Rasul itu tidak lebih dari hanya utusan tuhan.. dikalangan jin juga ada rasulnya.. boleh rujuk AlQuran..

      Delete
    27. Ya rasul = utusan. Allah berhak pilih siapa sahaja menjadi rasul. Malaikat itu rasul tetapi bukan nabi. Sebagian jin menjadi rasul kepada sebagian yang lain tetapi tidak disebutkan mereka itu nabi. Dan lain apa yang disebut 'arsalna - أرسلنا' juga ialah utusan tetapi bukan nabi.

      Anon 20:13, kamu berkata benar tentang apa yang kamu faham. aku tak sebut pun selepas Muhammad ada nabi cuma apa yang aku terangkan diatas supaya kita sama sama fikir. aku juga pernah keliru lalu mudah sahaja jawapan guru. 'jika kamu lihat di belakangnya ada khatam nubuwwah, maka dia adalah nabi, jika tidak maka bukanlah' . Jika ada, terbatal lah apa yang menyalahinya dan benarlah al Quran dengan kefahaman yang mendalam.

      namun, jika kamu tahu tentang Ruh, pasti ia menjadi mudah. Salam atasmu

      Delete
    28. biarlah apabila dia dilantik nanti.. rasul hanyalah membenarkan atau mengesahkan akan kbenaran nabi sebelumnya.. dan rasul akan menjadi saksi akan perilaku umat.. dan pintu kenabian telahpun tertutup.. dan diakhir zaman hanyalah tiga orang rasul yang bukanlah Nabi sebagaimana kisah dalam surah Yaasiin... namun perkara ini tidaklah mudah untuk dihadam oleh sebilangan mereka yang telahpun menghafaz apa yang mereka fahami sejak kecil lagi..yang benar dari Allah.. dan aku memohon ampun dari Allah untuk sebarang khilaf..

      Delete
    29. dan yang digelar hijau itu tidaklah jauh dari bumi Tua ini.. dan buktinya ikan sebelah itu banyaklah terdapat di laut sebelah sini.. Wallahualam..

      Delete
    30. Itulah manusia suka bersangka sangka, mereka sangka mereka beriman tetapi sebenarnya tidak...

      Bertuahlah siapa yang jumpa lelaki hijau itu dan anak Maryam. Lebih bertuah lagi jika ia diajar oleh mereka berdua. Terlebih bertuah jika ia dibaiah oleh keduanya, menjadi terpilih dan dipilih.. Segala puji hanya bagi Allah.

      Delete
    31. apakah sudah mendapat perkabaran bahawa anak Maryam telah diturunkan.. dan usianya hanyalah berbeda dua hari dari usia dinaikkan.. seribu tahun didunia bersamaan satu hari di sana.. dan apakah hawariyun sudah berkumpul semula dengannya..

      Delete
    32. Isa itu Ruhullah, apa yang diceritakan dalam al Quran jelas bagi orang yang dikehendaki Allah. Ruh, perihal ruh tak banyak orang tahu. Secara rasmi seperti didalam hadis, belum ada perkhabaran tentang turunnya Isa a.s

      Delete
    33. Isa hanya akan turun setelah keluarnya si mata satu.. Isa juga turun untuk membersihkan nama baginda dari dakwaan orang nasrani.. dan baginda juga akan menjadi saksi kepada golongan nasrani yang akan masuk agama Allah dengan berbondong2 selepas turunnya baginda nanti..

      Delete
    34. intinya begini saja, tidak bisa saudara memisahkan kenabian dan kerasulan, yang mengaku rasul artinya mengaku nabi, rasul muncul dari gologan nabi. apakah nabi adam rasul?kalo jin ada rasul sedangkan anda tidak berani bilang nabi adam rasul, bagaimana derajat nabi adam menurut saudara?apakah semua rasululloh belum tentu nabi? beranikah itu kita katakan kepada baginda Muhammad nabiyulloh warasululloh?kalo nabi muhammad memang ada tanda di pundak sebesar telur burung, beranikah anda katakan nabi isa dan musa juga mempunyainya?apa dasar saudara?seandainya saudara menjadi sahabat nabi muhammad dan nabi muhammad mengatakan kebenaran dari Alloh kepada saudara, apakah saudara menunggu memeriksa pundak nabi, dan anda menomor duakan perkataan nabi untuk diimani, kembalikan semua kepada Alloh, agar Alloh membalasnya dengan kebenaran.Amin, wallohu a'lam

      Delete
    35. ....dan Al-Quranul kariim itu ada di dalam hati manusia, sesuai dengan ayat yang berarti, "...sesungguhnya hati orang2 kafir itu tahu kalau mereka salah.....".Shodaqallohul'adziim.

      Delete
    36. ........pertanyaan dari saya yang tidak perlu saudara jawab, apakah seandainya dajjal nanti mengaku dirinya rasul tetapi bukan nabi, karena rasul muhammad saw, mengatakan "tidak ada nabi lagi setelah aku, bukan mengatakan tidak ada rasul lagi setelah aku", kita bisa mengikuti dajjal karena itu.dan seandainya nanti dajjal punya tanda di pundaknya kita juga bisa mengikutinya karena katanya itu khatamunnubuwwah,
      sedangkan dari zaman nabi ibrahim sampai rasululloh muhammad saw, petunjuk dari Alloh yang berupa ayat Alloh itu dari perkataan nabi dan rasululloh yang selanjutnya dikatakan wahyu.Na'uudzu billah. Lindungilah kami ya Alloh dari fitnah dajjal.Aamiin. Wallohu a'lam.

      Delete
    37. baiklah apa sabda Nabi S.A.W tentang Dajjal..dia akan mengaku Nabi atau Rasul? dalam AlQuran terang2 bagitau Muhammad itu seorang Rasul dan penutup Nabi dan mengapa pulak nak pertikaikan kenabian Rasulullah.. benarlah di akhir zaman Islam itu asing.. dan beruntunglah orang2 asing.. setiap Nabi adalah Rasul.. kajilah AlQuran dan saudara akan dapat melihatnya dengan jelas.. dan peristiwa masa depan juga ada disana.. malah kisah AlMahdi juga ada namun segelintitlr manusia tidak memerhatikan ayat2 kami..hanya kepada Allah dikembalikan kebenaran.. Wallahualam..

      Delete
    38. baiklah jika dimana dalilnya Adam itu nabi atau rasul.. untuk apa diturunkan rasul itu jika manusia smua briman.? dan jika dia nabi siapa umatnya? kerana di padang mahsyar Adam berada dibawah kubah Nabi Muhammad tidak seperti para Nabi lain yang ada kubah dan kolamnya sendiri..Wallahualam.

      Delete
    39. nampaknya sudah berpanjangan pertikaian ini. tak perlu lagi memanjangkannya. Contohi sikap aruwah abah pemilik blog ini yang tidak suka memanjangkan pertikaian. setiap orang ada pandangannya dan yang Haq hanyalah Allah.

      hulubalang raja, ini baru satu sahaja pertikaian yang disebabkan oleh satu masalah iaitu kerasulan & kenabian. dua lagi point yang disebut diatas belum pun dihurai. Jika dihuraikan, jadi sesatlah aku pada kebanyakan orang. dan fitnah yang ada terlalu banyak. setakat 3 point yang disebutkan, tiada apa pun

      fitnah akhir zaman merata dan melata... tiada yang selamat kecuali sebahagian hamba Allah yang dikehendaki. segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.

      Delete
    40. maka aku juga tidaklah mahu memanjangkan akan perbahasan ini.. dan biarlah aku kekal asing.. dan anon 21:23 salam ke atas mu kembali.. dan moga kita bertemu nanti hendakNya..

      Delete
    41. Hulubalang Diraja7 October 2013 at 00:35

      Ya, ianya amat mengerikan. Semoga Allah melindungi kita semua drp segala jenis fitnah...Amin.

      Delete
    42. Anon 22:49, aku juga harap Dia temukan kita...

      Satu pesan untuk aku dan semua, selagimana kita mahu balik pada Allah, sesatlah berapa kali pun pasti Allah akan pulangkan kita kembali pada Nya. Jangan sombong udah le..

      salamun 'alaykum

      Delete
    43. ya benar.. biarlah watak aku Dajjal sekalipun didunia jika Allah yang inginkan dan redha dengan watak aku pegang apa yang aku patut risaukan.. dan kalau pun watak aku watak yang didambakan manusia tetapi Allah murka apa gunanya..

      Delete
    44. Dan berkatalah orang-orang yang kafir: "Mengapa tidak diturunkan sesuatu mukjizat dari Tuhannya?" Sesungguhnya engkau hanyalah seorang Rasul pemberi amaran dan tiap-tiap umat ada Nabinya yang memimpin ke jalan yang benar.

      kisah masa hadapan dalam Al-Quran..

      Delete
    45. Jika kita berkeyakinan bahawa Allah swt yang berhak ke atas lantikan khalifahNya di muka bumi, maka isu ini akan membawa kita kepada beberapa persoalan yang berat.



      Adakah masih ada lantikan dari Allah swt selepas Nabi Muhammad s.a.w.a?

      Jika ada, siapakah yang dilantik itu?

      Bukankah Muhammad s.a.w.a itu adalah Rasul yang terakhir? Mengapa masih ada?



      Pertama sekali, jangan kita terkeliru antara tugas Nabi, Rasul dan seorang Imam(pemimpin). Masing-masing mereka mempunyai tugasan yang berbeza, namun mereka semua adalah khalifah Allah, yakni wakilNya di muka bumi. Namun ketiga-tiga ini mempunyai tugas yang sama dalam satu isu, menjadi panduan kepada umat manusia, agar tidak tersesat dari jalan kebenaran.



      Yang kedua, kami ingin tekankan bahawa, selain dari ketiadaan bukti bahawa Allah memberi kuasa kepada manusia bagi melantik pemimpin mereka, langsung tiada bukti dari Quran bahawa perlantikan khalifah Allah terhenti selepas Muhammad s.a.w.a.



      Rasional perlantikan khalifah adalah sebagai panduan kepada umat manusia, maka atas dasar rasional juga, Allah swt tidak akan membiarkan ciptaannya terbiar di muka bumi tanpa wakilNya di muka bumi. Benar, Muhammad s.a.w.a adalah Rasul terakhir, baginda ditugaskan untuk membawa syariat terakhir bagi umat manusia. Namun sejarah membuktikan bahawa selepas pengutusan Rasul setiap zaman, umat mereka akan melakukan kesesatan, terbukti dari sejarah setiap para Nabi dan Rasul yang diutus kepada Bani Israel, sejarah agama Yahudi dan Nasrani, malah Islam sendiri. Maka Allah swt, atas dasar rasional akan sentiasa memastikan adanya “hadi”, guide, penunjuk bagi umat manusia untuk menerangkan dan menegakkan syariat UTUSAN ALLAH sebelumnya. Agar manusia dapat merujuki mereka dalam segala hal, tidak kiralah samada yang dilantik itu, adalah Nabi, Rasul atau Imam.



      Bagi menjawab semua persoalan ini, kami bawakan ayat-ayat Quran sebagai bukti adanya perlantikan khalifah Allah selepas Rasulullah s.a.w.a, dan bukti bahawa Allah swt tidak akan meninggalkan umat manusia tanpa seorang pemberi petunjuk yang dilantiknya.



      إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ
      “Sesungguhnya kamu hanyalah seorang pemberi peringatan dan bagi tiap-tiap kaum ada orang yang memberi petunjuk”(13:7)



      Ayat di atas menunjukkan Muhammad s.a.w.a hanyalah pemberi peringatan,dan bagi setiap kaum, umat, zaman dan tempat, akan ada “hadi”nya, yakni orang yang memberi petunjuk.

      http://yamani.org/archives/543

      Delete
    46. Dan berkatalah Rasul: "Wahai Tuhanku sesungguhnya kaumku telah menjadikan Al-Quran ini satu perlembagaan yang ditinggalkan, tidak dipakai".

      persoalannya Rasul manakah yang akan mengadu kepada Allah sedemikian? sedangkan Nabi Muhammad ketika hidupnya Al Quran itu masih diamalkan..

      Delete
  4. Kata guru kami diriwayatkan dari garunya; bila ayam sudah tidak berkokok, pistol sudah tidak berbunyi, maka itulah saatnya zahir sudah Imam Mahdi. Wallahu'alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata guru kami diriwayatkan dari gurunya; bila ayam sudah tidak berkokok, pistol sudah tidak berbunyi, maka itulah saatnya zahir sudah Imam Mahdi. Wallahu'alam.

      Delete
    2. kalau ayam tidak berkokok maka apakah akan bercakap..

      Delete
    3. ayam berkokok= orang yang menyembang/bercakap2 pasal perihal imam mahdi.

      Delete
  5. Assalamu'alaikum Wr. Wb.

    Innalillahi wa innailaihiroji'un
    kepada semua pembaca setia blog ini, saya mau menyampaikan berita duka bahwa Abah/admin/pemilik blog ini telah meninggal dunia.
    Semoga apa yg telah Abah tulis dapat memberi manfaat untuk kita semua,
    mohon dimaafkan kalau ada tulisan tulisan beliau yg kurang berkenan dihati pembaca semua.
    Dan semoga pula arwah beliau diterima dengan baik disisi Allah Swt. Aamiin.
    Al fatihah untuk almarhum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesaper yg boleh buktikan??? Adakah berita ini benar???

      Delete
  6. Innanillah ..semoga Roh Abah dicucuri Rahmat..boleh ka saya tau anda siapa ya 19 September 23:59 Bakal rakan FB Abah

    ReplyDelete
  7. untuk Hulubalang Diraja, insya Allah berita ini benar adanya, saya mendapat berita ini tadi siang dan anak beliau pun sudah meng update status tentang meninggalnya beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah...sangat mengejutkan. Drp Allah kita dihidupkan dan kepada Allah jua kita dikembalikan.

      Delete
    2. Salam...

      Sekiranya tidak keberatan, boleh saya tahu punca Abah meninggal?

      Delete
  8. untuk anon 04:31
    saya hanya salah satu dari sekian banyak pembaca blog almarhum, dan mohon maaf saya sudah berjanji dengan beliau untuk tidak mendedahkan tentang indentiti saya dan beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu Muhammad ka? Semoga Allah melihatnya dengan kasih sayang.. Banyak kejadian yang tiba2 sekarang ini...

      Delete
  9. Sedih pula saya..padahal saya baru di blog ini..so x Ada sudah lagi seterusnya penulisan di sini ..Bakal rakan FB Abah

    ReplyDelete
  10. http://czain.blogspot.com/2013/09/ibuku-tercinta-habibku-tersayang-chin.html?m=1

    Onikah orangnya??

    ReplyDelete
  11. SALAM TUAN,
    SEKALIAN INI ADALAH SATU SUMPAH YANG PASTI.
    SUATU JANJI YANG PASTI.
    WALLAHUALAM.

    *TERLENA MANJA KITA DIPANGKUAN RAHMATNYA.

    ReplyDelete
  12. TAKZIAH...
    BEGITU CPT..........
    SY PENGGEMAR MEMBACA BLOG2 SEBEGINI....
    DAHULU BLOG MARI KE ALAM JIN..
    SKUNK BLOG MENCARI DAMAI DI LANGITMU...
    NAPE YE BILE SY NK TAHU LEBIH LANJUT...
    INSAN2 SEPERTI INI HILANG DI PANDANGAN SY...
    PELIK2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin sebab Dia Cemburu padamu lalu ditarik lah apa yang kamu suka supaya murni dan luhur ikatanmu dengan Nya, hanya denganNya...

      Delete
  13. saya teramat sedih... abah yang saya cintai dan baru saya kenal begitu cepat meninggalkan kami. Ya Allah, tolong masukkan abah ke dalam jamaah orang-orang yang Engkau kasihi dan ridhai. Abah bagi saya adalah guru yang ajarannya tentang doa2 dan mengingat akhir zaman, insya Allah, akan selalu saya patri di dalam hati.

    ReplyDelete
  14. (Arrahmah.com) – Dipimpin oleh Liwa’ (brigade) al-Islam, salah satu brigade Mujahidin terkuat di ibukota Suriah, Damaskus, sebanyak 50 brigade dan batalyon Jihad Suriah berkumpul pada Ahad (29/9/2013) untuk mempersatukan 50 brigade tersebut dan membentuk Jaisyul Islam/Jaisy al-Islam (Tentara Islam).
    Dalam pertemuan tersebut, disepakati bahwa Syaikh Muhammad Zahran bin Abdullah Alusy (Abu Abdullah), pemimpin Liwa’ al-Islam, sebagai pemimpin tertinggi Jaisy al-Islam.
    - See more at: http://www.arrahmah.com/news/2013/09/30/50-brigade-mujahidin-suriah-bergabung-membentuk-satuan-tentara-islam.html#sthash.kdVmxZ8S.dpuf

    beliau itu insya allah kemungkinannya PBT atau IM

    ReplyDelete
    Replies
    1. PBT masih mengumpulkan kekuatan. Selagi belum terbentuk 313 personal yang dipilih dan terpilih, selagi itu lah Panji Hitam yang haq tidak akan keluar. Maka bukanlah dia itu PBT dan IM jauh sekali lah... walaupun dia seorang mujahidin.

      indikatornya mudah: kamu perlu lihat mereka berjuang, jika mereka berundur atas apa jua sebab atau kalah walaupun sekali, maka pasti,confirmlah bahawa mereka bukan Panji Hitam, PBT atau IM.

      Delete
    2. yang terpilih dan dipilih mungkin sedang bergelut untuk mencari diri sendiri sehinggalah Allah izinkan.. Wallahualam..

      Delete
  15. apakah Al Mahdi Al Muntazar itu Muhammad Bin Abdullah.. kenapa nabi sebut namanya seperti namaku seolah2 ada rahsia di situ.. mudah saja kalau baginda sebut Al Mahdi itu namanya sama sperti ku Muhammad Bin Abdullah.. Wallahua'lam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang Terpuji anak hamba Allah...

      Delete
    2. bukan hanya namanya saja yang sama, tetapi harus ada garis keturunan sampai kepada Nabi Muhammad SAW, menjalani islah, kemudian dibaiat di kabah itulah imam mahdi. Dunia sangat mengharap kedatanganmu untuk memimpin kekhilafahan sekali lagi. Hanya Allah saja Yang Maha Tahu.

      Delete
    3. Dunia sangat mengharap kedatanganmu seperti mana manusia terdahulu mengharapkan Muhammad S.A W.. namun apabila Allah zahirkan engkau maka manusia pun menolaknya.. sejarah sentiasa brulang.. dan ayat AlQuran juga diulang2 agar manusia mengambil pengajaran.. bahkan manusia tidak pernah mengambil pengajaran..

      Delete
  16. Takziah. Semoga Roh Abah akan dirahmati dan sentiasa mendapatkan keberkatanNya. Al Fatihah.
    Diharap blog ini tidak dipadamkan agar Abah mendapat satu daripada tiga ganjaran pahala yang berterusan iaitu ilmu yang dimanfaatkan. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada yang kekal lama. sampai masa, terpadamlah semuanya

      Delete
  17. Assalamualaikum tuan...bagaimana saya nak add tuan dlm fb...
    Saya cukup berminat dgn info dan kajian tuan.

    ReplyDelete
  18. ini lah fitnah blog paling bahaya akhir zaman .hati hati dgm blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, juga perlu hati-hati dengan kamu

      Delete
  19. Syiah agama kapir

    ReplyDelete
  20. Syiah adalah syaitan betopengkan manusia sbab dgn darah daging sendiri pun bleh konkek

    ReplyDelete
  21. IMAM MAHDI ADALAH
    MISTERI
    Imamul Mahdi adalah misteri,
    Walaupun banyak hadis yang
    bercerita,
    Hendak dihuraikan secara nyata
    amat sulitnya,
    Hendak ditolak payah juga,
    Hadis mengenainya terlalu banyak
    Bahkan ada yang bertaraf masyhur,
    Siapa pun di kalangan ulama,
    ditanya tidak akan puas,
    Bahkan akan berlaku ikhtilaf di
    kalangan mereka,
    Siapa saja yang boleh
    menerangkan tentang Imamul
    Mahdi secara puas,
    Dialah orang penting dan orang
    kanannya,
    Kerana dia menghurainya dibantu
    dengan ilham
    Dan berita-berita ghaib,
    Siapa yang bukan orang kanannya
    Hanya boleh menghurai di sekitar
    hadis saja,
    Siapa orang kanannya, dia
    menghurai dibantu oleh ilham
    Atau berita ghaib menguatkannya,
    Orang kanannyalah lebih tahu
    tentang Imamul Mahdi Al-
    Muntazar,
    Selainnya hanya boleh menghurai
    secara rambang,
    Bahkan orang kanannya boleh
    berhubung
    Dengan Imamul Mahdi di waktu-
    waktu tertentu,
    Dapat panduan, dapat bimbingan,
    dapat berita ghaib akhir zaman,
    Kerana itulah dia boleh
    menceritakan
    Tentang Imamul Mahdi dengan
    tepat dan puas,
    Walaupun begitu, bukan semua
    orang boleh menerimanya,
    Lebih-lebih lagi para ulamanya
    bukan senang hendak percaya,
    Bahkan setelah lahirnya pun
    Para ulama ada yang
    menentangnya,
    Di waktu itu mereka akan nahas,
    Mereka akan menerima padahnya
    hasil penentangannya.
    (Sajak Petikan dari Majalah
    Kebenaran

    ReplyDelete
  22. Takziah Semoga Roh Abah pemilik blog ini di cucuri rahmat oleh Allah Subhanahu Wa Ta'ala

    Insya Allah siapa yang mencari damai dan kebaikkan di dalam risalahnya pasti akan memahami simpulan yang tersirat... Insya Allah kebenaran itu akan tiba.. Insya Allah... Keadilan itu akan di munculkan...

    Semoga tiada pemfitnah seperti pengomen mula membuat fitnah yang tidak berasas... Semoga Allah melindungi kita semua daripada berbuat demikian

    Allah Maha Berkuasa...

    Allah Maha Agung...

    Ya Allah jauhilah kami dari kejahatan orang-orang yang dengki.

    ReplyDelete
  23. Taik imam pun dimakan macamana penulis blog kata bassar pengikut syiah ni Islam .pembaca bodoh boleh la ditipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry bro, kamu maksudkan pembaca bodoh tu diri kamu ke?? Telan saja semua keburukan yang orang sumbat ke dalam mulut kamu??

      Delete
    2. Kamu makan taik iman kamu sbabtu kamu tak nampak kebenaran

      Delete
    3. Syiah pengotor taik imam pun dimakan .pegi mampos le kamu syiah anjing!!!

      Delete
    4. Anon 9:45 mungkin sama kotor dgn syiah, kerna benda kotor sahaja dibibirnya. Lain benar dgn akhlak Rasulullah dan sahabat baginda yang mulia.

      Delete
  24. ADA pulak terasa ni misti anjing syiah babi

    ReplyDelete
  25. Woi syiah tak payah betakiah Kat sini puki .kau sumbat je takiah dlm jubo kau tu bodo.kau tau syiah mkn taik ulamak dia kumpul setahun lepastu mkn ramai.2 ambil berkat APA punya bodo kau ni syiah melayu.otak letak Kat mana .setau Aku babi je mkn taik sendiri kalau Mcm tu Sama le kau Mcm babi ya.APA punya bangang agama Mcm tu kau nak ikut semberono bodoh tul.lain Kali kaji dulu bodo .taik tukan koto .ni Aku bagi nasihat kalau tak ikut tepulang la.

    ReplyDelete
  26. Sapa bagi komen Kat bawah ni memang bangsa syiah pemakan taik komeni kepala anjing tu .

    ReplyDelete
  27. Semoga Allah melembutkan hati kita semua. Kepada yang mahu komen, silalah guna bahasa yang baik. Janganlah mengambil kesempatan diatas ketiadaan abah pemilik blog ni. Jika tidak suka tak perlu lah komen dan tak perlu lah datang kesini. Akhlak Rasulullah yang terpuji melayan kawan dan musuhnya dengan baik.

    ReplyDelete
  28. Woi syiah lebih baikk ko liwat Abu lu lu gay ko tu.

    ReplyDelete
  29. syiah keparat, dengar sini kalau kau dgn pemilik goblok sayang dengan bassar syaitan .kau makan je lah taik dia yg diperam setahun tu. Aku malas nak layan org goblok Mcm ko ni.bodoh tak boleh diajar.lepas ni malas lah Aku nak komen lagi .kau jaga pantat bini kau tu nanti diganyang dgn geng syiah ko tu.bye bye

    ReplyDelete
  30. Syiah kalau dibiarkan Kat Malaysia ni satu hari nanti taik mat sabu pun dimakannya

    ReplyDelete
  31. anon yang kononnya anti-syiah, sikap ko cam sikap syiah je, sungguh benci pada orang yang tidak sealiran dengan ko. ko ingat jika orang baca tulisan ko, mereka akan suka? bawalah tulisan ko kepada ulama ulama pujian hati ko dan minta mereka komen adakah perkataan ko itu baik atau tidak. gamaknya mereka akan memuji melangit tulisan ko yang "kotor" itu? soalan: tahi dengan caci maki berkata lucah mana lebih kotor?

    ko tau syiah tu jahat tapi kamu tak sedar ke mulut kamu sama jahat jer...jadi apa beza ko dengan syiah bro?

    ko kata orang bodoh, memang bodoh tapi ko juga bodoh. haha tak sedar diri ker bro.. manusia semua bodoh takde yang pandai. yang paling bodoh ialah mereka yang merasa dirinya pandai. tapi yang terlebih bodoh ialah mereka yang mengatakan orang lain bodoh sedangkan dirinya yang bodoh juga tak sedar diri

    haha.. pi la, takde sapa pun suruh ko berada disini

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambahan: syuhh syuhh pi main jauh jauh nanti busuk rumah ni

      Delete
  32. Kat atas ni memang syiah anjing babi keturunan pemakan taik .kau dgn abah kau Sama pengotor .bahasa kesat memang kayak utk org Mcm kau bodoh.Aku tak dpt bayangkan org syiah melayu bodoh berebut rebut pegi belakang jamban mat sabu bodoh tu ambik taik makan ramai2 .kah kah kah...Woi bodoh Aku bodoh kan kau sbab kau bodoh pegi sokong syiah buat APA bodoh.ni Aku nak bagitau kau rumah ni memang bau bangkai sebab syiah bodoh menyamar jadi Sunni .Woi bodoh mana ADA org tarikat kata bassar tu Islam .melainkan abah kau sorang je kata .org yg pro syiah dlm blog memang bangang kalau bagi komen Mcm org ADA ilmu tapi bangang nak mampos kesudahan taik bassar syaitan jugak dijilatnya .Aku nak anti syiah Aku punya pasal kalau kau Sunni APA pulak kau nak marah .Aku kutuk mat sabu sbab dia syiah .melainkan org syiah bodoh je marah atau kau ni org pas .Aku tak de parti baik ammo ke pas suma pukimak .Aku ngaku Aku ni jahil tapi tau beza taik dgn Berger .tapi korang kaji ilmu tingi tingi kesudahan taik jugak ko telan .Aku nak Tanya ko kalau ko berak ko sangup tak mkn taik ko kalau ko sangup Aku tak tau nak maki Mcm mana.Mcm tu la dlm kitab syiah kata kencin Dan taik iman syiah boleh dimakan .takkan Aku nak kata ko pandai pulak kalau ko mkn taik iman ko.kalau ko nak sokong bassar syaitan tu baik ko terjun dlm lubang jamban mat sabu tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh kecik dunia ko bro, ingt dalam dunia ada sunnah dan syiah je ke...kesian kesian.. Aku rasa ko pun suka taik gak sebab benda tu je ko dok sebut2. Orang kata benda yang kita suka/Cinta, benda tu le yang selalu kita sebut. Haha. Lgpun rumah ni kan busuk bau bangkai mcm ko kata, confirm 3 kali yang ko suka benda busuk2 ni sebab ko pun sama je suka dok sini. Haha. Orang dah halau pun nak juga dok lg.. Takpala bro, nanti kami lantik ko jadi ketua baru di rumah busuk ni. Hehe amacam?

      Delete
    2. psst psst.. Malam ni nak pi port mana nak berak? Boring le lepak sini je..

      Delete
  33. saya sokong awak bro,teruskan pembongkaran syiah yg jadi egen dajjal dlm merosakan akidah ahli sunnah dimalaysia.syiah kalau minoriti mereka akan bertaqkiah tetapi apabila berkuasa akan teserlah kekejaman seperti apa yg berlaku dlm fakta sejarah .lihat saja didepan mata kita sekarang Iraq, syiria,afhanistan mereka membunuh wanita dan kanak 2 tampa peri kemanusian .belum lagi dlm bab akidah yg kita sedia maklum.berkuasanya syiah itu tanda runtuhnya Islam.Islam yg haq telah diserang dari pelbagai penjuru didalam syiah diluar puak kafirin .artikal dlm blog ini sangat merbahaya boleh merosakan akidah ataupun terkeluar pada Islam.berbaik dgn syiah atau pro syiah dlm masa yg sama syiah mengkafirkan sahabat seolah berganding baju dlm pekara ini.Bila syiah minoriti kita takkan dengar dari mulut mereka apabila berkuasa syidina Ali pun disamakan dgn Allah .tuan tuan sebelum kita sokong syiah tanya pada alim ulamak kita tentang akidah syiah sebelum tampa sedar kita tersesat dari jln yg benar .Dan saya memohon kepada yg suka memaki hamun supaya bersabar kerana Allah akan menjaga pemilik agama ini. yg perlu kita risau. sudahkah kita bermakrifat kepada. Allah ini yg menentukan kita ikut dajjal atau ikut imam mahadi yg semangkin hampir.

    ReplyDelete
  34. Macamana Aku takmarah dgn syiah Dan,pro syiah dlm blog ni pengikut mat sabu bodo otaktarak pukimak anjing setan babi .hari hari Aku tengok dlm utbe jahat nya syiah puki membunuh manusia .korang yg ngaku beragama tak sensitif ke tengok sedara kita dizalimi.mana letak keimanan korang yg belagak ADA ilmu agama tapi pentingkan perut kamu tak pedulikan pelarian Di syiria itulah Aku dah cakap ko ngaji pasal iman mahadi tinggi2 last last taik bassar jugak ko jilat.ini Aku tujuka n org syiah Dan pro syiah bodoh dlm blog ni.itu lah klau dah mkn taik kebenaran mcamana nak nampak memang Aku tau Aku dosa maki hamun syiah tapi Aku marsh org kafirkan sahabat.takmcm org melayu yg pro syiah bodoh ni belagak Mcm org pandai agama tapi bassar yg berakidah syiah kapir dia boleh kata bassar Islam APA punya bodoh daa.serupa Mcm mat sanbu bangang tu bukan org pas tak tau dia berakidah syiah. yapi org. pas yg mengaku ahlisunnah bleh lantik mat sapu syiah tu takan alim ulama pas tak tau mat sabu pegi syiria sokong bassar syaitan tu.kenapa diamkan .kalau mcmni camna nak perintah Malaysia bab akidak dlm pemimpin pas pun tak bleh setall mcmna nak pimpin rakyat kalau kepala akidah dah rosak generasi akan datang lagi haru .Aku cakap ni sbab pas ngaku dia pati Islam .omni yg jahilu sekurangnya dia sakat syiah bodo tu.Aku tak setuju dgn omno tu yg kayak perintah ulamak yg makrifat je takde parti politik keparat tu.Aku kritik pas sbab dia tau ilmu agama tapi tak Sama dgn perbuatan cakap lain buat lain cakap berdegar degar sejarah Islam tapi ketas undi ciptaan yahudi jugak dikunyah nya.korang ingat dgn undi bleh. tegak slam .ngaku ikut nabi tapi dibuat ikut nafsu je .konon ikut zaman Aku nak Tanya org pas ko dilantik jadi nabi ke bleh ikut otak ko je.nilah kalau ngundi tingalan yahudi sunnah Dan syiah kapir pun bleh sama Sama tegakkan islam.ulamak pun takut dgn makhluk tak branibetulkan pas. lepas ni adalah anjing. syiah pukimak babi menyalak Kat bawah ni tak puas ATI dgn Aku.Cuba korang bayangkan berapa ramai org pas yg murtad nyokong mat sabu yg betakidah syiah org pas bukan tak tau akidah syiah tapi tetap sokong samalah berskongkol merelakan syiah kata sahabat kafir .alquran tak sah syidina Ali ADA kuasa sama Mcm Allah kalau org pas lantik pemimpin mcmni korang sama sama meruntuh kan Islam dari dalam .mampus la korang .lepas ni misti ADA syiah bodo mkn taik ulamak dia menjerit jerit kemarahan tak puas ATI dgn gua.

    ReplyDelete
  35. Woi syiah bodoh kau dgn abah kau tgh mkn taik mat sabu ke .kenapa lambat balas Aku tgh tungu ni syiah dayus.dah kalah ke .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Alloh, Alloh tidak suka orang yang banyak mulut.

      Delete
  36. Ataupun ko tgh meliwat Abu lu lu gay pujaan hati ko tu

    ReplyDelete
  37. Syiah taik babi tak de telor bagi mkn anjing je le telo ko tu sbab anak bini ko lacur atas nama mutah.sama jugak pas tak de telor bersekonkol dgn syiah taik babi nak jatuhkan Islam

    ReplyDelete
  38. Bodoh punya blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullohal'adziim, kalau kau pintar silahkan ceramahi kami semua tentang yang kau tahu.

      Delete
    2. Ni aku tengah ceramahi la ni

      Delete
  39. Berita terkini jamban dibelakang seorang ulamak syiah dinegara uni telah dipecahkan oleh sekumpulan pengikut ajaran sesat Dan motif serangan adalah utk mengambil najis utk dimakan beramai ramai

    ReplyDelete
  40. Benerkah Pak Ustaz ( ampunya blog ini ) telah meninggal..?? Jika bener semoga Ruhnya dicucuri Rahmat Allah serta ditempatkan dlm golongan hamba-Nya yg beriman.. Salam Takziah buat keluarga Pak Ustaz. Al-Fatehah buat Ruh Al-lMarhom Pak Ustaz...

    Astaga... Patutlah blog Arwah sudah ribot2an ngak ada lagi kawalan, telah jadi medan pertempuran antara Sunni (ASWJ) dgn Syiah.. Kalo sama2 tersesat dihujong jalan, sama2lah kembali semula kepangkal jalan. Jalan yg dijamin selamat dunia akhirat sudah diambang pintu, itulah jalan Imam Mahdi Sejati dinanti2kan... Allahu'alemmm...

    ReplyDelete
  41. Sebelum pentempuran sebenar betempur dialam Maya dulu.siap senjata sembelih seko seko syiah melayu Kat Malaysia ni.lepas tu baru perangi dajjal

    ReplyDelete
  42. Yg kapir syiah bukan Sunni .syiah penyembah dajjal dah kecut telo skrg ni ha ha.

    ReplyDelete
  43. Kencang sembang aje nih..tak mende lah manusia2 yang cakap bagus2 macam ni.

    ReplyDelete
  44. Kau menutuh jubo jele kau syiah haha

    ReplyDelete
  45. Bila raja abdullah wafat, maka terjadi perebutan kekuasaan di arab saudi. Selanjutnya akan melibatkan pasukan panji hitam dari arah timur (pasukan daulah isis yg berada di irak). Ada kemungkinan pada saat itu amir daulah isis akan dibaiat sebagai imam mahdi. Kalau beliau dibaiat sbg imam mahdi berarti nama asli beliau adalah muhammad bin abdullah. Karena tidak semua yg bernama muhammad bin abdullah adalah imam mahdi.Semoga khilafah segera datang. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dia.. Belum waktunya imam mahdi keluar...

      Delete
  46. Siapa pun anda atau pun kita berusahalah tidak terpengaruh dengan ego amarah, karena ego manusia saling hina caci maki serta saling bunuh, dibunuh pun tiada guna, berperangpun tiada guna, coba lah untuk bisa menerima sisi baik dari kebijaksanaan berpikir. Wassalaam

    ReplyDelete
  47. Penulis blog bunyinya.mcm dr Sabah. Di Sabah Syiah tgh mnular. Sy mcm pnah nmpk artikel yg krajaan hnya mbendung syiah d smnanjung..tidak d borneo. Utk pnulis klau xmo sesat ko bpeganglah pd Quran & sunnah Rasulullah(hadis2 sahih). Nescaya ko xsesat selama2nya. Golongan yg slmat adalalah Ahlul Sunnah Wal Jamaah. Imam Mahdi akn dibaiat oleh pnduduk Mekah. Adakah pnduduk Mekah org2 Syiah? Sudah tentu ahlul sunnah. Jadi Imam Mahdi adalah golongan sunnah n akn memerangi kekejaman syiah d syria..iran n sluruh Arab. Rujuk Quran knapa Allah bgtau kita akan bperang dgn Parsi (Iran). Sbb Iran adalah Syiah.

    ReplyDelete
  48. pemilik blog ini telah bertemu dgn damai dihati disisi Yang Maha Kuasa, kalau ikut rekod inilah tulisan terakhir allahyarham, iaitu dua hari sebelum dia kembali ke rahmatullah (19 sept).

    Alfatihah utk cikgu zain.

    ReplyDelete
  49. Kebanyakan org syiah ni kaki main bontot sbab tu krjaan cepat bendung sbelum penyakit ni jadi wabak .kenikmatan lobang bontot lagi sedap dari lobang puki dia punya kemut boleh putus urat kontol .

    ReplyDelete
  50. AstaghfiruLLAHu Al-'Aliyy-il-Adhim...apa yg bahasa kotoq-kotoq, kesat2 sgt neh. Syiah la Sunni la. Nabi pun x ajaq maki2 orang camni. Apa nk jadi kat orang2 yg mengaku umat muhammadun 'ala-an-nabiyi nehh...gegak gempita nak perang kat atas keypad jaa lebih. Baik syiah ka sunni ka...imam2 la yg bawa depa sesat. Ikut sajalah Qur'anun Mubin supaya hangpa semua tak ikut sesat! Mintalah petunjuk dari ALLAHu saja sudah dan jangan minta selain dari DIA... Yusuf Bunyamin

    ReplyDelete
  51. Kamu ni ilmu kamu baik letak dlm jubur kamu tu syiah dgn sunni tak leh beza mana sesat .

    ReplyDelete
  52. Elok sgt la tuuu... Tungguuuu. Jgn ternganga jika IM cerita nanti: "Umat Islam seluruh dunia ada 73 golongan, hanya Satu yg diselamatkan ALLAHU ALR RAHMAANI ALR RAHIIMI dan tidaklah mereka disesatkan dgn dibukakan pintu petunjuk ... iaitu Golongan Mukhlisiiin. ". Semoga anda semua dibukakan petunjuk-NYA. Hanya DIA dan Al-Quran saja ikutan setelah kewafatan Nabi. Bukanlah imam2 yg tidak hanif yg sesat lagi menyesatkan. Mereka bersangka ilmu mereka haq... Tapi mereka tidak dpt membedakan antara haq dan bathil. Mereka ada ijazah tapi...ijazah dari manusia. Sedarlah kita ini sentiasa diuji dan diuji lagi. Sesat pada pandangan kita boleh jadi ikhlas pada pandangan DIA. Air pada pandangan kita boleh jadi api pada pandangan DIA. Tidaklah layak mengata si anu si anu sesat... Kamu bukanlah DIA.!

    ReplyDelete
  53. Saya doakan orang2 yg sesat di saat ini diberi petunjuk di saat nanti... Dan saya doakan pintu neraka ditutup kepada semua Baaaaani Aadam di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  54. Doa di atas adalah doa Nabi... Tapi tiada dalam 4 kitab Hadith dan tiada dalam ajaran 5 mazhab. Barang Sesiapa yg mendoakan sedemikian maka sesungguhnya dia nampak apa yg ALLAHu Qodimun nampak, dan dia nampak apa yang seluruh manusia tidak nampak dan seluruh manusia dan malaikat tidak nampak apa yang dia itu nampak.

    ReplyDelete
  55. Kepada tanpa nama dan yang faham apa bezanya sebutan ALLAHA, ALLAHI, ALLAHU...faham juga beza AHMADU, MUHAMMADU, MUHAMMADIN, MUHAMMADAN, MUHAMMAD & MUHAMMADUN, maka kalian telah mengenali ilmu saraf dan ilmu abjad. Saya doakan kalian dikurniakan ilmu-ilmu syariati il-qodim, ta-saufi il-auliya, haqiqa at-tauhid, ma'arifati il-LLAH, haqq, laduni dan haqqun. Kepada anon yg suka mencarut... Saya doakan tuan dikurniakan husnu-ul-khatima-ti-il-mauti pada maqam 33 daripada 77. aaamiiiiiin Yaa Satu-satunya Tuhan yang Menggenggam segala Ruh Infiniti menjadi Satu dan Mengkamilkan segala Jasad yang infiniti kembali menjadi Satu.

    ReplyDelete
  56. Habis syiah tak sesat la mengikut ilmu kamu wahai jopseh

    ReplyDelete
  57. Kenapa kamu takut hendak menjawapnya

    ReplyDelete
  58. Syiah sesat dan kamu pula syirik darjah pertama palling atas.

    ReplyDelete
  59. Syiah sesat sebab ALLAHU DZA ALJALALI WA AL IKRAM beritahu saya melalui Surah Yunus. Awak pula Anon di atas syirik pada ALLAHU AHADUN bila ALLAHU SOMADUN beritahu saya pada surah Al-Ikhlas. Kerana kamu menghukum orang sesat TANPA ILMU TAUHID dan mengatakan kamu tidak sesat TANPA ILMU LADUNI.

    ReplyDelete
  60. Sesungguhnya kamu si Anon tidak tahu bahawa "hukum sesat" itu maknanya menyimpang dari jalan ALLAHU GHAFIRUN SYAKIRUN yakni menuju jalan ke neraka. Oleh itu kamu mendahului hukum DIA yg Maha Berhukum Maha Bijaksana Berhukum di saat kebangkitan kita semua di akhirat kelak selepas Al Qiyamat...sedangkan kamu berhukum di dunia ketika ini dan kamu tiada ilmu bahawa ALLAHU HAKIMUN MUBINUN itu GHAFIRUN RAHIMUN RAHMANUN SYAKIRUN...Kamu mendahului DIA dalam berhukum meletakkan org SYIAH beratus juta orang ke neraka tanpa ilmu yg haq. Kamu tidak tauhid dalam menetapkan ALLAHU WAHIDUN sebagai SATU SATUNYA penetap hukum memasukkan orang ke neraka. Keduanya kamu tidak tahu apakah kamu akan masuk syurga atau tidak tetapi kamu menetapkan kamu tidak sesat yakni masuk syurga walhal esok kamu akan sesat tetapi kamu tidak tahu laduni... Tetapi ALLAHU MAHA TAHU apa2 yang tidak saya ketahui dan DIA LEBIH TAHU KE HADAPAN.

    ReplyDelete
  61. Saya telah jawap dan saya tidak takut kepada apa-apa pun baik di dunia mahu pun di akhirat... Melainkan saya hanya takut dan taqwa hanya pada ALLAHU AZIZU-UL-HAQQ!

    P. S.. nama saya Joseph Benjamin aka Yusuf abang kepada Bunyamin aka Adam aka Ibrahim aka Muhammadu aka Ahmadu aka Muhammad aka Muhammadun aka 'ABDALLAH. "jopseh" yg kamu taip atau sebut itu bukan nama saya... anda si Anon tidak tahu ilmu Abjad lagi tidak tahu yang benar membedakan yg bathil. Bahlol lagi sombong lagi riak lagi sesat lagi biadap lagi syirik lagi jahannam lagi...ALLAH sahaja yang layak mengampun dan menghidayahkan kamu. Amiiin.

    ReplyDelete
  62. Sesungguhnya orang2 syirik darjah pertama, ke-2 dan ke-3 itu masuk neraka jahannam yg sama dan kekal didalamnya. Orang2 yang ada walau sebesar atom iman mereka tetapi sesat atau kufur (engkar) akan masuk neraka jahim dan akan keluar bila hukuman cukup tempoh. Eloklah kamu si Anon yg biadap lagi syirik lagi sesat minta ampun dari ALLAHU Maha Pengampun Maha Penyayang dan saya amat haqqulyaqin bahawa DIA pasti mengampuni orang2 yang jahil berhukum tanpa ilmu yang haqq seperti anta anon kerana DIA jugalah yg tidak membukakan pintu2 ilmu yg cukup untuk anta anon berhukum mengatasi/mendahului kedudukan DIA sebagai Satu Satunya Penetap Hukum. Saya hendak lihat betapa kerasnya ego anta anon jika ALLAHU summun bukmun umyun kan mata hati dan pintu2 hijab penutup ilmu pada anta anon.

    ReplyDelete
  63. Walaupun saya telah hukumkan beratus juta orang fahaman Syiah sesat berdasarkan kata2 Tuhan pada Surat Yunus dan Anta Anon di atas syirik darjah pertama mengikut firman Tuhan pada Al-Ikhlas...lagi sesat pula anta anon mengikut Qur Tuhan pada surat Yunus (kerana terikut2 oleh imam2 popular yg petah berhukum tanpa ILMULLAH.. Namun saya telah doakan pada awal2 lagi pada komentar saya teedahulu semoga ALLAHU GHAFIRUN HAKIMUN Dza al-Arasyi-ul-Majid "menutupkan pintu neraka terhadap seluruh bani Adam". Semoga anta anon faham apa yg ALLAHU 'ALIYYUN 'ALIM perintahkan saya hambanya yg rendah ini memahamkan sesiapa yg DIA suka. Aaaaamiiin Yaa Rabbi il-Falaq.

    ReplyDelete
  64. Al-Falaq = orbit atau laluan sistematik bagi matahari apabila ia mengelilingi bumi. Hanya orang2 yg tidak cukup ilmu sahaja mengatakan bahawa bumi mengelilingi matahari. Barangsiapa hendak menyaksikan perjalanan matahari mengelilingi bumi maka mohonlah dari Maha Tinggi ALLAHU Maha Melihat, supaya diangkat-NYA ruh kalian naik ke petala langit ke-7 di bawah 'Arasy lalu pandanglah lihatlah, lihat macam DIA melihat Seluruh Pergerakan Astro pada satu2 masa...bukan mcm kita menonton Satu Channel Astro saja pada satu2 masa. Ilmu ALLAHU Maha Luas maka janganlah kita sombong dengan setakat ilmu Astronomi andaian manusia...inikan pula setakat berbekalkan ilmu syariat dari hafalan al hadith riwayat perawi hendak menghukum mentahkick seseorang malahan berjuta orang keluar dari jalan lurus masuk jalan sesat menuju neraka sedangkan Al-Quran sekadar diletakkan di atas kabinet tinggi berhias indah dan muka muka surahnya nampak tidak lusuh macam baru dibeli seolah haram tak bisa menitis peluh ketakutan jari jemari dan haram air mata insaf tertumpah ke atasnya. Manakan pula ilmu Al Quran itu hendak sampai sedangkan abjadNYA tidak pernah dijamah (kononnya haram disentuh) lalu dileret leret dgn lidi entah setahun berapa kali... Kononnya tidak perlu lagi, telah khatam pada umur 12 tahun. Hanya orang2 yang syaitan amat kuat dalam qalbinya saja yang takut menyentuh AlQuran dengan jari jemari....Betul tak Anta Anon? Kun Anta takut hendak menjawapnya?

    ReplyDelete
  65. Arruhwah Abah mendoakan diakhir kalam di kaki blognya dibawah:
    "Ya Basiir, Ya Samii, Ya Aliim, Ya Allah, Ya Jabbar, kasihanilah diriku yang tua ini. Dan ampunilah segala dosa-dosaku, dosa ibubapaku, dosa guruku serta dosa seluruh ahli-ahli silsilah tarekatku. Amiin."

    Doa tersebut amat baik, mohon keampunan merangkumi dirinya dan segala yg berkaitan dengan dirinya. Moga ALLAHU BASIRUN SAMIIUN ALIMUN JABIRUN GHAFIRUN perkenan doa arruhwah.

    Arruh wa jasadi Uwais AlQarni yang gila isim ismu adhom Tuhan Yang Satu itu berdoa,
    "Yaaaaaaaaaaaaaaa Rabbbbbbbbi Yaaaaaaaaaaaaaa Fataaahun Yaaaaaaaaaaaaa Hayyyyyyyyyyyun Yaaaaaaaaaaaaa Qayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyun! Kun Anta Ghaffuurun ummatun Muhammadun, innaKa Hamiiiiiidun Samiiiiiun Rahiiiiimun Ghaffffffarun Rahim!"

    Doa tersebut teramat amatlah baik dari seorang untuk seluruh umat Muhammad Yang Satu. Amin Amiiin Amiiiiiin Yaa Rabbi Yaaa Malik in Naas.

    Doa saya yang jahil ini,
    "Yaa Khaliqun 'Aaadamun bi RuhuKa Quddusi, wa Fathirun JannatuKa bi 'Adninin Rahimin, wa Fathorun NarraKa bi Jahannami Narrin, innaKa Ghafurun Rahimun Rahimin 'alaaa 'Aaadamun wa 'alaaa 'aaalihi 'ajmaiiiiiiiiiiiiiin."

    aaamiiin Yaa Rabbuna, Yaa Maliki in-naaasi, Yaa Dza al Fa'alun li man yuriiid.

    ReplyDelete
  66. Kau pun sama jopseh maki hamun aku syirik perinkat lebih tingi dari aku sbab kau ada ilmu aku jahil .tapi jawapan kau tentang syiah sesat meragu kan aku lah perlukah kita berilmu utk menhukum syiah sesat .sedangkan syiah terang terangan sesat

    ReplyDelete
  67. AnonTuaOtaiKutuk...kalau dah mengaku jahil tu dok diam2 sudah. Jgn dok berkokok. Tak tahu nak jatuh hukum, letak makruh sudah. Akhzaman ini amru2 yg mentadbir ramai sekali dari kalangan yg kosong ilmu / jahil. Mereka berbicara dengan sebaik-baik bahasa. ALLAHU wa Ta'ala menarik balik ilmu2 di akhzaman dengan mencabut nyawa para 'ArifbiLLAH di mukabumi. Bukankah Nabi dah cakap? Yg jatuh hukum ialah Hakim...tanyalah si hakim "perlukah hakim berilmu utk jatuhkan hukum? ", atau tanyalah ALLAHU wa Ta'ala, "Yaa Rabbi, perlukah Engkau Maha Berilmu untuk Maha Menetapkan Hukum?". Orang yg ada penyakit dalam qalbinya memang selalu was-was /ragu. Benamkanlah syaitan terperosok dilubuk hati mu supaya kamu tidak was-was.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kau ni bodoh sangat .aku tanya perlukah menghukum syiah sesat dgn ilmu .yg kau lari tajuk apahal .kau paham tak apa aku cakap.ke kau setan bersarang dlm hati kau .

      Delete
  68. Anon yg bangang tapi berlagak cerdik... Kan aku dah cakap nak hukum syiah sesat ke, engkau sesat ke, aku sesat kerrrr atau siapa2 yg ko rasa sesat kerr mestilah orang menghukum tu ada ilmu. Mestilah ko tu ada ilmu yg lurus dan yakin ko tu lurus (maknanya ko tu ada ilmu lah tolol) ...tapi ko tu pun dah syirik jahannam, so camna ko nak hukum orang sesat pulak. Akai kalo ada pakai, kalo takda duk diam sudahla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapalah kau ni bodoh sangat jopseh .kau faham tak maksud aku aku tak ade ilmu sebab tu aku tanya kau bodoooooooh !!!aku nak kau tu tunjukan aku sbab kau ada ilmu .yg kau emo ni apasal .itu pun kau tak paham .aku kata bodooooh marah .hey susah cakap orang gini.

      Delete
  69. Memang laaa susah cakap dgn org tolol summun bukkmun ummyun mcm ko ni anon. Ilmu aku level 7 langit 77 lapis bumi, ilmu ko up sikit dari bebudak taska taski. Sooo camner aku nak tunjukkan? Mintalah kat Tuhan engkau Maha Petunjuk Hidayah tu. Aku nak tolong doakan untuk ko pun DIA block. Bukan aku nak riyak dgn ilmu Tuhan aku ni...tapi org mcm ko ni ishkkk ishkkk ishkkk...:- BODOH SOMBONG BERLAGAK CERDIK TAK MAKAN DIAJAR LAGI KURENG HAJORRR TAK TAU NAK HABAQ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapalah jopseh jadi bodoh sama syiah tolol kalau mcm ni kau riak takabur dgn ilmu kau tu kau ajar lembu dlm kandang lagi baik tak hingin aku belajar dgn kau sial .walaupun aku tak de ilmu tapi aku cerdik tak mcm kau .belajar tingi langit tapi perangai mcm syaitan .kenapa ada ustad bodoh mcm kau ni .dah ! Buat semak kat sini pegi main jauh jauh .

      Delete
    2. Jopseh dgn org syiah sama bodoh mcm lembu level 77

      Delete
  70. Org syiah bodoh??? Orang syiah kat iran tu cerdik nak mampus, ko ni melayu kannn? Melayu bukan semua bodoh n tapi majoriti bangang mcm hang la buat semak kampung, perabih duit rakyat xtau nak cover...boleh ke melayu bodoh piang mcm hang tu nak cipta senjata nuclear mcm syiah iran tu? Nak asah parang pun tak reti, sembelih lembu pun tak reti...aku sembelih lembu sorang2 tak payah ikat kaki dia ponn.... Kau tu boleh? Potong sunat kote anak ko pun suruh doktor ke tok mudim buat. Betoi takk?

    ReplyDelete
  71. Org syiah bodoh??? Orang syiah kat iran tu cerdik nak mampus, ko ni melayu kannn? Melayu bukan semua bodoh n tapi majoriti bangang mcm hang la buat semak kampung, perabih duit rakyat xtau nak cover...boleh ke melayu bodoh piang mcm hang tu nak cipta senjata nuclear mcm syiah iran tu? Nak asah parang pun tak reti, sembelih lembu pun tak reti...aku sembelih lembu sorang2 tak payah ikat kaki dia ponn.... Kau tu boleh? Potong sunat kote anak ko pun suruh doktor ke tok mudim buat. Betoi takk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad bodoh mcm kau ni kaki penipu .boleh semelih lembu sorang konon .cakap mcm para wali nak tunjuk warak konon rupanya wali syaitan n dajjal

      Delete
    2. Jopseh kau kutuk org melayu yg kau ni keturunan org asli sabah yg pakai cawat tu ke

      Delete
  72. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
    DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR


    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
  73. Syuaib bin Sholeh di atas tu ajak aku bai'at dia cik anon bodoh piang oiii.. Aku cakap kat dia, "Mana mungkin saya bai'at kamu sebagai imam pemimpin saya sedangkan IMAM yg memimpin saya dan yang menunjuki saya dan yang menjadi ikutan saya hanyalah ALLAHU DIA AL IMAM UL HAQQ! ". Kamu si anon bodo piang yang tiada ilmu kalo tak ikut si Syuaib Bin Sholeh di atas maka kafirlah kamu kepada sabda Nabi kamu Muhammadun 'AbduLLAH itu, kafir kpd Nabi dan Rasul dan kafir kepada ALLAHU yg mengutuskan rasulNya. Aku tolak bai'ah dia dengan ILMULLAH.

    ReplyDelete
  74. ...dan engkau tolak dia dengan ilmu cinta dunia dan takut mati. Dah xda modal ko akan tuduh dia syiah la dajjal la wali syaitan la.. Ikut suka engkaulah anon bodo pianggg.. Aku dah letak nama ancestors aku Yusuf dan Bunyamin sebelah bapa aku dan Tamim sebelah emak aku dan aku bukanlah melayu macam hang. Yang kat sabah pakai cawat tu dari bahtera Nabi Nuh tok nenek moyang aku 777 keturunan. Hang tu keturunan ya'jud ma'jud la kot kalau hang bukan dari keturunan Nuhiin.

    ReplyDelete
  75. ...dan engkau tolak dia dengan ilmu cinta dunia dan takut mati. Dah xda modal ko akan tuduh dia syiah la dajjal la wali syaitan la.. Ikut suka engkaulah anon bodo pianggg.. Aku dah letak nama ancestors aku Yusuf dan Bunyamin sebelah bapa aku dan Tamim sebelah emak aku dan aku bukanlah melayu macam hang. Yang kat sabah pakai cawat tu dari bahtera Nabi Nuh tok nenek moyang aku 777 keturunan. Hang tu keturunan ya'jud ma'jud la kot kalau hang bukan dari keturunan Nuhiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi jopseh bodo kau dah becakap dgn syuaib bin soleh baik kau ngaku jadi imam mahadi je baru gempak .tapi apa pun kau sorang je org melayu sama bodo cam syiah .org melayu lain suma bijak pandai cerdik

      Delete
  76. Hahaha... Engkaulah Imam... Aku ni xda jemaah di belakang aku. Lone Ranger. Kalau aku sesat aku tak bawa geng masuk neraka. Hang tu kalo sesat, kira la berapa ramai kat belakang hang tok imam bodoh pianggg oiii.

    ReplyDelete
  77. P. S. Dengan Al Mansoura dan Harrith Al Harrath pon aku dah bersembang... Bukan itu sajaaa, dgn Ibnu Maryam dan Al-Khidhr pun aku dah sembang...bukan itu saja, dengan TUHAN YANG TUNGGAL pun aku dah commmunicate. Tapi aku bukanlah imam al Mahdi, jauh sekali aku ini Dajjal (dia pun imam juga) atau pengikut mereka berdua. Aku ikut ALLAHU THE ONLY GOD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki penipu suma dia dah sembang .sama bodoh dgn imam syiah tu .

      Delete
    2. Buat penyokong syiah .imam komunis mati dgn pelir nya terkeluar semasa mayatnya diusung

      Delete
    3. Jopseh benjamin bangang penyokong syiah tegar tu.

      Delete
  78. Asalam-o-Alykum, My name is Qasim, from last 26+ years Allah and Muhammad s.a.w keep coming into my dreams, over 460+ times Allah comes in my dreams and 250+ times Mohammad s.a.w comes in my dreams, Muhammad s.a.w is the last Messenger of Allah and I am the Ummati of Muhammad s.a.w, My dreams about to Major Signs of Qiyamah, Gog Magog, Esa a.s, and End of Time. I have shared many dreams on my fb page Allah and Muhammad pbuh in my Dreams and my blog Allah and Muhammad saww in my Dreams

    ReplyDelete
  79. Imam mahdi sudah muncul..perhatikan faksi mujahidin dari 5 fraksi disatukan 1 dengan musyawarah..dn dri 1 fraksi itu brgabung kmbali 50 fraksi dengan brbagai bndera fraksi untuk Mnegakan kmbali kalimat allah dn persatuan sesama muslim sesama mujahid,untuk menghancurkan yg bathil basar asad,khawarij isis,bserta syiah syiah yg lain..satu bndera itu kini nama'y jaysh al islam dipimpin oleh zahran alousi atau nama sebenar'y muhamad zahran bin abdullah alousi(abu abdullah) mungjinkah dia cikal almahdi? Walahhul alm hanya allah yg tau..kita lihat saja kedepan..apabila suatu saat dia di baiat didepan kabah nnti..maka brbaiatlah pada'y sesunggu'y dia al mahdi yg diramalkan rasullulah saw
    Walahul alm...

    ReplyDelete
  80. Bismillah
    Sila lihat
    Part 1
    "Tanda Hampir Kiamat Kebenaran Mimpi Seorang Muslim Yang Jujur" yang menyampaikan kisah seorang pemuda yang bertemu Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam didalam mimpi dan pesanan Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam terhadap situasi yang berlaku sekarang - https://youtu.be/6HKr9bTV4uE
    Part 2
    Pesanan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam bagaimana Islam akan bangkit nanti
    "Tanda Akhir Zaman Mimpi Yang Benar Dengan Rahmat Allah BangkitNya Islam"
    - https://youtu.be/WHkiVzfUZ5k
    Part 3
    Seperti yang saya terangkan sebelum ini Muhammad Qasim adalah seorang individu yang telah dikhabarkan Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam 1400 tahun yang lalu yang memiliki sebaik-baik mimpi yang akan menjadi kenyataan dan yang paling jujur dalam perkataan.
    "Tanda Akhir Zaman Kemunculan Individu Muslim dengan Sebaik-baik Mimpi Yang Benar"
    - https://youtu.be/wK-m85HUjhc
    Part 4
    Menjelaskan kebenaran pesanan Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam seperti mana yang terkandung dalam hadis -
    "Tanda Kiamat Tersebarnya Mubashshirat Pada Akhir Zaman"
    - https://youtu.be/H07W_zNcODQ

    ReplyDelete
  81. salam abah.saya nak tanya sikit.saya dah faham tentang selepas imam mahdi muncul,dia akan mengetuai pejuang islam dan akan berperang dgn yahudi.yang saya belum faham apa akan jadi pada malaysia,indonesia,brunai,thailand,filiphin,india,china,jepun.semua mati ka sebelum perang imam mahdi dgn yahudi? sbb masa tu hanya islam dan yahudi shj yg tinggal dan akan berperang.kalau semua negara yg saya kata tadi mati, bagaimana cara matinya org di negara tersebut? adakah org di negara tersebut akan mati dlm perang dunia ke3?

    ReplyDelete
  82. Hapus Kebencian dan Tebarkan Kasih Sayang kepada segenap penjuru dunia.
    Mana ada orang mengaku/merasa beriman saling benci kepada sesama makhluk-NYA.
    Qalbu Mukmin(=yang beriman) adalah Baitullah.
    Baitullah itu suci jangan diisi dengan kebencian.
    Baitullah itu isinya Kasih Sayang.

    ReplyDelete
  83. Tapi ustad jopseh tongong kaki penipu tu yg menebarkan ajaran iblis

    ReplyDelete
  84. Allahuma Ya Allah...Ampunkan dosa dosa kami yang terdahulu, terkemudian dan yang akan datang..yang kami ketahui, yang tidak Kami ketahui dan yang hanya Engkau yang mengetahuinya..

    ReplyDelete
  85. Allahuma Ya Allah...Ampunkan dosa dosa kami yang terdahulu, terkemudian dan yang akan datang..yang kami ketahui, yang tidak Kami ketahui dan yang hanya Engkau yang mengetahuinya..

    ReplyDelete
  86. Parti amanah parti syiah malaysia matlamat utk menyebarkan benih anak haram

    ReplyDelete