GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Thursday, 25 July 2013

CERITA SEBENAR KONFLIK SYRIA (1) Fatwa Takfiriyah



Kalau anda merenung seluruh perjalanan konflik Syria itu dengan mata batin terbuka, tentu anda bersetuju dengan saya bahawa konflik Syria itu adalah permainan dari buah catur Yahudi dan Agen-agen Dajjal

Yahudi mempunyai rancangan pemetaan semula (remaping) untuk Asia Barat. Mereka mahu seluruh Negara Arab jatuh ke dalam kekuasaan mereka, by hook or by crook.

 MEREKA BERCITA-CITA ISRAEL RAYA
Mereka mahukan sebuah Negara ISRAEL RAYA yang besar dan berkuasa. Sebab itu, saya lebih suka kalau Basyar terus menang. Kemenangan Basyar akan mengendalakan rancangan Yahudi itu. Dan kalau Basyar menang, maka itu bermakna kekalahan Yahudi dan kemenangan kita.

Malangnya, ada sebilangan sahabat-sahabat kita yang segera menganggap bahawa saya ini pro Syiah. Maafkan saya kerana terpaksa menganggap mereka sempit fikiran. Saya ini orang ASWJ dari keturunan ASWJ. Tak ada seorangpun kaum kerabat saya atau keturunan dari kaum kerabat saya  yang menyertai Syiah.

Anda mungkin menganggap saya begitu berdasarkan ocehan  media Barat yang bersepakat bahawa konflik di Timur Tengah (maksudnya konflik Syria) bersifat religius-sektarian (maksudnya mahzab agama).

Kemudian selanjutnya, seluruh media wahabi-takfiri seperti Aljazeera, Alarabiya dan suku-sakatnya  di Asia Tenggara (termasuk Malaysia & Indonesia) segera mengucapkan kesimpulan yang sama. Kata mereka, ini peperangan agama antara Sunni & Syiah. 

TUJUAN TIMBULNYA FATWA TAKFIRI 
Tujuan timbulnya Fatwa Takfiriyah ini adalah untuk menutup persengketaan antara Basyar (Muslim) dengan Yahudi & AS. Maka terlihatlah oleh kita bahawa kedua-dua Amerika Syarikat & Yahudi itu tidak jahat sama-sekali.

Bahkan mereka kelihatan sangat baik, pemurah, prihatin & bertanggung-jawab dengan membantu para pemberontak Syria. Mereka membekalkan senjata, peralatan perang, pakaian, ubatan dan sebagainya demi untuk menjatuhkan Basyar.

Kenapa umat Islam tidak dapat berfikir dengan waras?. Perlukah pertikaian mahzab antara Syiah dan Sunni diselesaikan secara perang?

Syaikh Yusuf Al-Qardhawi, ulama terkemuka dari Mesir, kebelakangan ini sibuk membuat fatwa dan menghidupkan kembali dakwaan George W. Bush (bekas presiden AS) bahawa paksi kejahatan di Timur Tengah itu adalah  kombinasi Iran, Syria & Hizbullah.

QAUL QADIM & QAUL JADID
Tak cukup sampai disitu, Al-Qardhawi menarik qaul qadimnya (pendapat lamanya)  yang  mendukung Hizbullah dengan “qaul jadid” (pendapat baru) yang lebih sesuai dengan “ijtihad” NATO-AS-Zionis yang tetap konsisten untuk meletakkan Hizbullah sebagai musuh umat Islam dan parti syaitan.

Saya pernah menyebut beberapa kali dalam blog saya ini bahawa fatwa beliau menyeru pemuda muslim berjihad di Syria itu sebagai mengelirukan. Buat apa menyerang Syria?

Bukankah lebih elok kalau pemuda-pemuda itu dapat dihantar ke Israel?. Atau menyerang kepentingan AS di Iraq & Afghanistan? Atau menyerang Mymmar demi membalas dendam atas kematian 100,000 muslim Mymmar? Atau ke mana sahaja tempat di mana umat Islam tertindas.

Peperangan Syria itu sebenarnya peperangan antara kelompok Syaitan (Yahudi & agen-agen Dajjal) dan Islam (Basyar Al-Assad). Barisan Pemberontak Syria hanyalah alat dan mesin semata-mata.  

Apakah sebenarnya watak konflik yang terjadi di Asia Barat,  khususnya di Syria?

Benarkah konflik itu bersifat religius-sektarian (peperangan antara mahzab), sebagaimana yang tergambar dari ‘fatwa’ kalangan Wahabi  berkedok Sunni dan para pemimpin negara-negara Arab Teluk.?

GURU MEREKA ADALAH MEDIA BARAT 
Bahkan anda jangan terkejut kalau saya katakan bahawa mereka menjaja fatwa ini dari  guru-guru media Barat mereka, termasuk dari NATO serta rejim apartheid Israel dan kerajaan Turki.

Jawaban sebenarnya sangat mudah difahami. Konflik Asia Barat, mulai dari yang bersifat damai ataupun yang berbunuh-bunuhan seperti di Libya dan Syria, semuanya bermula dari kepentingan dan motif politik.

Betapapun ada beberapa fatwa yang bercampur dalam adunan konflik sekarang ini,  tapi hakikatnya bermotif  politik. Samada ia melibatkan adu kekuatan, pembahagian pengaruh, penggunaan kebijaksanaan dan rekonstruksi (pembinaan semula) peta Asia Barat, semuanya adalah menuju kepada pertarungan politik dalam konflik yang sedang berlangsung sekarang.

Sejumlah “ulama”, mufti, mujahid dan tokoh-tokoh agama sebenarnya hanyalah pelakon-pelakon kecil dalam keseluruhan konflik ini. Mereka sebenarnya mengikuti buku panduan yang sudah siap disusun rapi sebelumnya.

Berdasarkan buku panduan atau modul tersebut, maka lagak dan sikap mereka seolah-olah  seperti pengawas sekolah yang siap menerima tugas. Kalau kerja mereka tidak beres,  maka mereka juga harus siap mendapat hukuman dan pemecatan.

Dan karena itu pula, kita akan melihat betapa jauhnya pendapat dan pernyataan mereka dari saripati sebenar nilai-nilai Islam. Sebaliknya, bau hamis kekotoran politik dari kelompok syaitan (NATO-AS-Zionis) menyembur dari mulut mereka sejauh ini.

Sebagai contoh, pada saat terjadinya pemberontakan di Libya, muncul fatwa yang meminta umat Islam berjihad menjatuhkan Gaddafi.  Tak lama setelah itu, maka NATO pun segera membantu dan bahu-membahu dengan “mujahidin” menghentam Gaddafi tanpa belas kasihan.

Maka pertanyaan kami untuknya, apa peranan NATO dalam menjayakan fatwa itu? Adakah kita perlu kepada NATO untuk menjadi hero dalam kisah tersebut?

KISAH PERLAWANAN TERHADAP GHADAFI
Jihad melawan Gaddafi pun bermula dengan fatwa dan didukung  penuh oleh senjata NATO (tentera kafir musuh Islam).  Kemudian, korban-korban yang berjatuhan tentu saja para tentera Libya yang beragama Islam. Merekalahyang berbaris di depan medan dengan penuh semangat meneriakkan Allahu Akbar. Mereka mati menentang kuffar NATO dari fatwa yang disasarkan kepada mereka.

Dan perwira-perwira agama (termasuk juga para ulamak & mufti takfiri) dengan bangga menonton pesawat-pesawat NATO melayang-layang di angkasa menggempur posisi-posisi musuh (baca: umat Islam pro Gaddafi). Dan saya pun sangat sedih, dalam saat umat Islam disembelih oleh para kafirin, maka sebahagian perwira-perwira agama kita tersenyum melihat penyembelihan itu. Sangat sadis dan dukacita.

Kita berhenti di sini dahulu. Di lain kesempatan, kita akan berjumpa kembali dengan perbahasan yang lebih menarik.

RABU 24/7/2013

39 comments:

  1. fitnah besar, mangsanya orang islam

    ReplyDelete
  2. bETUL KATA TUAN. sAYA SETUJU.

    ReplyDelete
  3. saya juga begitu, maunya Basyar menang saja terus. Tapi apa boleh buat, menurut hadits, Basyar pasti kalah dan akan digantikan oleh Sufyani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SRI NIARTI, ko ade tengok tak camna tentera syaitan Basyar tu membedah sorang bayi hidup2 dan keluarkan semua isi perutnya satu2??? itulah tentera syaitan basyar assad yg ko agung2 kan tu. korang ni pekena hah? sapa yg berlakon sebenarnya? tau tak yg tengah berlakon beriya2 kononnya dia tu menentang habis2san israel ialah si basyar laknatullah dgn iran dan sekutu-sekutunya. korang ni klau dah berpuakkan umno ni lah jadinya. buta mata hati!

      Delete
    2. dalam hal mcm ni tolonglah jgn menuduh puak itu puak ini.. kesudahannya kalau masih fikirkan tu semua anda dgn puak2 berpecah belah di negara lain mmg tiada beza. saya mengaku saya seorg penyokong umno tp tidak bermaksud saya menyokong basyar dan umno sendiri x de ajar saya atau menyuruh cenderung ke mana2. jd sblm nak tuduh mcm2 fikir balik kerelevenan perkataan yg awak maksudkan. agar tidak nampak kekurangan IQ sendiri

      Delete
  4. Assalamualaikum Abah...moga Allah mmberi RahmatNya keatas abah utk terus berjuang walaupn hnya dlm penulisan blog ini agar dpt mmbuka minda dn matahati kita semua....

    sya setuju dgn abah...kenapa ada sesetgh ulama begitu begok mmbuat fatwa bgitu??..kenapa x buat fatwa agar para pejuang serang saja ke Israel..si yahudi laknat itu!
    Jawablh mereka2 ini di akhirat kelak....



    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan cepat bakar kelambu kerana marahkan nyamuk.selidik dulu..so kata kata ana terhadap ulamak sebelum ni?......Saya pernah menyebut beberapa kali dalam blog saya ini bahawa fatwa beliau menyeru pemuda muslim berjihad di Syria itu sebagai mengelirukan. Buat apa menyerang Syria?

      Delete
    2. eh...sapa yg begok? ko ke? ko suruhlah najib suruh bini dia pakai tudung dulu pastu baru suruh dia hantar tentera pegi serang israel!

      Delete
  5. azlina, kerana mereka juga berada dalam fitnah dajjal tetapi mereka tidak mahu sedar. Ulama yang benar-benar 'arif pula iaitu 'arifbillah menegur setakat mampu sahaja tetapi suara mereka terlalu kecil dan sebahagian lg tidak menegur kerna mereka tahu rahsia-rahsia.

    ReplyDelete
  6. "Peperangan Syria itu sebenarnya peperangan antara kelompok Syaitan (Yahudi & agen-agen Dajjal) dan Islam (Basyar Al-Assad). Barisan Pemberontak Syria hanyalah alat dan mesin semata-mata."

    assalamualaikum...Islam kah basyar apabila dia membunuh umat islam sunni syria yg tdk berdosa?? dh bnyk bukti2 yg menunjukkan anggot FSA yg meninggal muka mereka berada dlm keadaan senyum bukti perjuangan mereka benar..

    di akhir zaman manusia akan berpecah kpd 73 golongan, tetapi hanya 1 yg akan masuk syurga iaitu ASWJ..syiah bkn dr islam apabila mereka mengutuk para sahabat dan isteri Rasulullah sedangkan Allah menjanjikan syurga kpd mereka, betulkan sekiranya saya salah..wallahu a'alam

    ReplyDelete
  7. sebenarnya di syria tu perang antara dua kumpulan besar yang masing-masing mengucap dan mengaku kalimah tauhid yang sama, kedua-duanya menyembah Tuhan Yang Tunggal! mereka berperang setelah berjaya dilaga-lagakan oleh Yahud dan Nasara. Maka kedua-dua mereka membunuh dan dibunuh. agaknya si yahud dan nasara sekarang tengah ketawa keriangan sambil sesama kumpulan tauhid berhasad dengki dan bunuh membunuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy rasa tuan da keliru....syiah kafir...n skng syria berperang ngan owang kafir buatan israel iaitu syiah

      Delete
  8. Bashar bukan islam tetapi musyrik alawiyah yg mengaku tuhan .. cari di youtube banyak video mengenai kesesatan bashar laknatullah jgn sekali2 kita akui mereka atau syiah itu islam sedangkan mereka dalam kesesatan yg jelas nyata.

    ReplyDelete
  9. tiada tuhan melainkan tuhan basyar???
    giler...macam tu ke islam???
    manusia di anggap tuhan seperti firaun...
    macam mana mengucap kalimah yg sama dgn ASW??

    ReplyDelete
  10. Ryan. Hukum tauhid adalah sgt berat. Sekadar tengok youtube kamu sudah mahu katakan mereka begitu begini dlm aqidah. sekarang sebutkanlah bahawa kamu pernah berjumpa Assad dan Ketua tertinggi FSA dan saling tatap muka kepada keduanya dan berbual bual dgn mereka secara jaga. atau sebutkan pada kami bahawa Tuhan telah datang kepada kamu lalu berfirman: Assad itu kafir laknatullah. Atau sebutkan kepada kami bahawa kamu telah merobek hati syiah itu lalu mendapati mereka memang tidak memiliki tauhid. Jika kamu boleh katakan walau satu dari tiga perkara itu maka kami akan percaya pada kamu. Jika tidak, kamu hanya dalam andaian dan melakukan tuduhan yang berat.

    Apa kena dgn ummat ini? Mereka langsung tak mewarisi kesantunan Ibrahim 'alaihi as salam. Apa kena dgn ummat ini? Mereka langsung tak mewarisi sifat kasih sayang yang bersangatan dari Muhammad SAW. Andai Rasulullah ada pasti baginda mahukan keimanan pada semua orang walaupun orang itu kaafir, munaafik atau musyrik. Sedangkan umat ini hanya mahukan kecelakaan bagi orang lain.

    Ya Sidi, benarlah engkau. Air matamu memang sungguh bermakna.

    Ya Ilahi, Engkau Lebih Tahu maka kasihanilah kami semua, kembalikanlah iman pada semua makhluk Mu tanpa kecuali dan berlembutlah pada kami semua sehingga sampailah ketentuan Mu itu, wahai yang punya gelar Raheeemun, wahai empunya gelar Latiiifun.

    ReplyDelete
  11. Anon 2051

    adakah kamu di sisi Musa 'alaihi as salam ketikamana baginda berkata dengan penuh lunak dan lemah lembut kepada Firaun yang mengaku Tuhan? bukankah Tuhan memberi tempoh yang lama untuk firaun berubah. Di situ terdapat kasih sayang Tuhan walaupun makhluknya yang satu itu mengaku Tuhan dan disitu juga terdapat kasih sayang Musa terhadap Firaun. Tetapi kamu hanya fikir kecelakaan terhadap orang lain? Ada kamu berjumpa dengan syiah itu dan menasihati mereka sebelum mengutuk mereka? Apalah sangat bashar kalau nak banding dengan Fir'aun..

    ReplyDelete
  12. amatlah tak layak untuk kita menghukum...
    hari ni mungkin seseorang itu tidak beriman esok lusa tak siapa yang tahu...

    ReplyDelete
  13. tp klo dh memaksa dn membunuh, menzalimi seorg hamba allah yg mengEsakan allah..tuhan yg 1....dan tiada tuhan melainkan allah...dn dibunuh hanya kerana enggan menyekutukan allah...mcm mana org len nk kita mensyirikkan allah sampai sebegitu rupa???DI PAKSA DENGAN NYAWA !!!......SMOGA SYAHID kpd yg beriman pd Allah...memang la kita nak pedamaian...keamanan...tp mengapa terjadi jugak pertumpahan darah?carilah JAWAPAN tu...sesungguhnya manusia sering melakukan pertumpahan darah merosakkan bumi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku. di akhir zaman, fitnahnya berlapis-lapis. keluar lapis pertama ada lapis kedua dan begitulah selanjutnya. aku bagi contoh:

      -tentera kerajaan syria membunuh orang sunni kerana mereka tidak mahu mengaku "tiada tuhan selain assad". Ok sekarang mana kita tahu? tengok youtube. di sana terdapat beberapa kemungkinan...

      1. Apa yang disiarkan di youtube itu direka melalu janaan imej dan grafik berteknologi tinggi. Maka ia suatu pembohongan. ketika ini, bathil lah dakwaan itu.

      2. Apa yang disiarkan di youtube itu benar maka ada dua kemungkinan. a, tentera kerajaan itu memang menyuruh orang awam mengaku tiada tuhan selain assad. b, yang menyuruh orang awam mengucap "tiada tuhan selain assad" itu ialah pihak ketiga yang tiada kena mengena dengan assad dan tentera kerajaan syria, kemudian mereka mengaku bahawa merekalah tentera kerajaan supaya orang ramai terhasut dan bersama-sama menggulingkan assad.

      3. walau bagaimanapun, jika kemungkinan 1,2a dan 2b benar sekalipun, soalan yang patut ditanya ialah bila pula assad mngeluarkan video mengaku bahawa dialah tuhan? jika ada pun, betul ka video itu atau kemungkinan 1, 2a dan 2b berulang?

      sekarang pun dah pening. tapi ada antara kita suka sangat menghukum seolah-olah Tuhan datang kepadanya lalu meng'confirm'kan bahawa si fulan si fulan itu kafir.

      silakanlah jika kamu suka menghukum-hukum tetapi di hadapan Rabbul Jalil nanti kamu jawablah.

      bukankah lebih baik mendiamkan diri jika kita tak tahu secara pasti? contoh secara pasti: aku sendiri berjumpa assad dan assad berkata kepadaku "tiada tuhan selain aku". maka ketika itu barulah aku boleh kata dia telah mensyirikkan Allah. selagi belum pasti sepasti-pastinya, aku tidak mahu menghukum sesiapa pun.

      dia jahat dan kejam ok boleh percaya sebab zahirnya memang kelihatan begitu. tetapi nak kata dia syirik, kafir, dan sebagainya sedangkan kita tak tahu pun hatinya dengan tuhan, maka itu tidak sepatutnya berlaku.

      Delete
    2. mmg semua org xtahu kebenaran yg sebenarnya...
      tp bole lihat kebesaran allah terhadap bukti2nya..
      mmg banyak berlakunya fitnah...
      bukannya nak amik bulat2...bukan percaya dgn mudah apa yg diberikan...tp klo kamu mengkaji...kamu akn dpt ape yg kamu nk....sy tau kamu org yg berilmu n beragama drpd sy...tp sy bukan jahil....sbb tu la kita menghafal mengamalkan serta memahami ayat 1-10 surah al kahfi..bukan??juga keseluruhan isi alquran.
      yg mengatakan n memaksa tu sape?xtau kan?ad basyar mengatakan dia tuhan?pon xtau kn??selaku pemerintah....dia wajib memberhentikan persengketaan ini....tp berlaku x?xde kn?malah lbih teruk...cri la maklumat bukan shja d fb,forum2,tv,...juga rakyat yg pernah berada d sana...yg mngalami sendiri kejadian tersebut sbb lbih mengetahuinya....

      Delete
    3. aku tak amal pun surah al kahfi sebab kalau amal aku takkan ada disini.

      aku cuma nak ingatkan jangan suka menghukum orang lain terutama dalam bab aqidah sedangkan itu hanya andaian dan tak tahu pun secara pasti. Kalau dah pasti ikut suka lah. masalah sekarang ni banyak sangat orang suka keluar hukum fatwa macam-macam based on ANDAIAN dan SANGKAAN, bukan based on FAKTA, ILMU dan KEBENARAN. apa mereka mahu jadi Tuhan kah?

      keadaan di syria, mesir dan seluruh dunia boleh dirasa di tanah melayu juga. yang membezakan ialah tahap brutal atau tak.

      planning senario di malaysia...

      rakyat dikumpulkan beramai-ramai untuk berdemonstrasi aman. sejumlah 1 juta orang hadir. dalam masa perhimpunan itu datang agen-agen luar (yahudi, kristian etc) lalu membuat provokasi. ketika ini hanya perlu tembak beberapa orang peserta perhimpunan atau bom sahaja sekumpulan peserta dan menuduh kerajaan yang buat (dengan mereka-reka bukti)... maka bermulalah satu lagi syria dan mesir di nusantara. kerajaan dituduh kejam dan zalim manakala sebahagian rakyat yang sudah sedia membenci kerajaan akan menggunakan peluang ini untuk menumbangkan kerajaan. bermulalah perang saudara. ketika ini apa sahaja jalan perdamaian yang diusul tidak akan diterima lagi sehinggalah kerajaan tumbang walaupun sehingga darah menjadi sungai. bukan susah pun kan? ketika ini jika ada orang dari luar negara datang dan bersembang dengan pembenci kerajaan maka akan dihidangkanlah berita buruk semuanya tentang kerajaan. jika orang luar negara itu bersembang dengan pendokong kerajaan pula, akan disuapkan dengan berita-berita buruk semuanya terhadap pemberontak kerajaan. hasilnya orang luar negara itu juga pening. tetapi jika dia pro kepada pembenci kerajaan kerana ada ikatan antarabangsa, maka dia juga akan menyebarkan berita kebencian dan menutup berita yang sebaliknya. begitu juga sebaliknya dan begitulah yang berlaku di Syria, Mesir, Libya dan ditempat lain.

      bukan nak kata kerajaan baik (semua kerajaan dunia sekarang adalah kerajaan thagut!!!) tetapi masalahnya orang tak mahu sedar mereka telah dipergunakan.


      di bumi bertuah ni dah beberapa kali cubaan dilakukan tetapi tetap gagal. entahlah apa yang Dia dah sediakan untuk kita semua di sini...

      Delete
  14. Bukan kah Si Basyar to Syiah yang bersengkokol dengan Syiah Iran dan Pejuang Hizbulllah yang Pro Syiah dan sedang membunuh Sunni dengan kejam...Negara Iran adalah sengkokol dengan AS dan Israel dan bersengkokol menjatuhkan Kerajaaan Taliban di Afganistan dan Menakluki Iraq...Syiah dan Zionis adalah sekelompok yang sama dan pandai berlakun dan bermanis muka untuk melindungi kejahatan mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai pun! Tuan punya blog boleh 'blur' dalam membezakan yg betul dgn yg salah. Dengarlah ceramah, kaji fatwa ulamak2 dunia sebelum tulis sesuatu. IRAN tu dah sah2 SYIAH paling kejam. Basyar tu SYIAH yg kerja dia membunuh rakyat sunni. Sapa yg punya kerja racun fikiran mereka? Ulamak2 syiah lah. Merekalah yg menghalalkan darah sunni...jadinya semua pengikut syiah jadi gila, sebab belajar dari org gila. SYIAH tu KAFIR ok. Syahadah pun letak nama Ali. Malaysia ni aman damai sebab OBAMA tu BFF Najib. Negara kita memanglah aman tapi tengoklah akhlak umat Islam di negara kita....sedih. Dahh..isteri PM pun tak tutup aurat. Mujahiddin Syria dikatanya pengganas. Sapa yang gi berjihad diSyria kena tangkap. Kita pula terus ditekan dgn kenaikkan harga brg. GST lagi. Banyak aku nak dakwa Najib kat mahkamah Masyar nanti!

      Delete
  15. Tuan x ada artikel terbaru?

    ReplyDelete
  16. Salam ,kebanyakan syiah mmg terpesong dari islam dan ASWJ.Itu noktahnya.perkara yg paling senang Zionist nak menghuru -harakan umat islam adalah melaga antara sunni dan syiah.
    Apa sebenarnya berlaku hari ini adalah zionist dalam keadaan terdesak untuk mencari dimanakah IMAM MAHDI kerana dari kajian mereka menerusi kitab2 mereka,hadith dan al quran tanda2 azhir zaman telah lengkap ,hanya dimanakah IMAM MAHDI, akibat desakan ini maka berlaku serangan dan provokasi spt di iraq,afganistan,libya,mesir dan terbaru di syria.kebanyakan serang tentera besar-besaran adalah di bumi para anbiya,itulah yg sepatut kita kaji kenapa? mengapa?
    Satu sahaja jawapannya pemburuan IMAM MAHDI....
    Dan satu lgi kenapa adanya internet - google,facebook,yahoo dan bermacam2 lgi jawapannya adalah sama seperti diatas.
    Hanya satu jalan untuk kita sekarang ini dalam keadaan sosial kehidupan kita yg telah hancur dan kehidupan sekeliling yg penuh dgn RIBA dan kembalilah ke LANDASAN KEBENARAN berdasarkan hadith Nabi MUHAMMAD SAW DAN AL QURAN, apa yg tak dapat dielakan mohonlah keampunan dari ALLAH TAALA

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum semua.
    Saya datang kembali seperti biasa. Insyaallah ada artikel2 baru untuk anda. selamat membaca

    ReplyDelete
  18. Pengeboman yg dilakukan oleh al Nusra rangkaian al Qaeda tajaan Saudi Wahabi telah membunuh orang-orang Sunni termasuk Ulamak terkenal Sheikh Muhammad Said Ramadan al Buti. Agenda FSA tidak membantu Sunni di Syria malah akan menguntungkan Israel dan Amerika.

    ReplyDelete
  19. Tuan punya blog ni waras ke tak? Tonton ke kekejaman tentera syaitan Basyar Assad terhadap rakyatnya sendiri? Pernah tak buka youtube dan saksikan sendiri kekejaman mereka membantai puak SUNNI di sana? Berani sungguh tuan mempertikaian fatwa ulamak dunia kan. Bila saya baca blog tuan yang memuji2 sangat yang Malaysia ni aman damai...saya dah tahu tuan ni penyokong siapa. Saya percaya tuan ni dah pencen jadi bawa2lah bertaubat sebelum terlambat. Tak payahlah lekat salasilah keluar tuan yang kononnya alim sangat ni kalau tak mampu pun nak membezakan dosa atau pahala.

    ReplyDelete
  20. ceyh youtube.percaya sgt media tu.

    ReplyDelete
  21. Aduiii you tube di jadikan kitab

    ReplyDelete
  22. Aku boleh percaya apa yang dia tulis, kekejaman Basyar boleh diputar belit di youtube, fb. Mungkin juga yang buat dajjal itu adalah puak yang ingin jatuhkan Basyar. Kita pun tak tahu apa sebenarnya yang berlaku, jadi jangan lah cepat buat penilaian. Aku pun jadi bingung camne nak selamatkan orang2 syria dari malapetaka, itulah ujian yg hebat dari Allah.

    ReplyDelete
  23. Allah yang lebih mengetahui segala galanya..semua yang berlaku..pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  24. Kekeke..hahahaha..apa pnya penulisan..apa cerita la bro ni..x tau kisah sebenar Syria tp nk menulis blog ttg konflik Syria..tutup je la bro blog ni

    ReplyDelete
  25. Kekeke..hahahaha..apa pnya penulisan..apa cerita la bro ni..x tau kisah sebenar Syria tp nk menulis blog ttg konflik Syria..tutup je la bro blog ni

    ReplyDelete
  26. Ntah2 tuan punya blog ni pun syiah.
    ..

    ReplyDelete
  27. Membela basyar yang mengaku dirinya adalah tuhan ? Lucu sekali kau hahaha laknatullah

    ReplyDelete
  28. https://www.youtube.com/watch?v=e54BmVQOJAk
    TENGOK LAH KHUTBAH NIE . FAHAMILAH . BUKA LA PINTU HATI .
    RASA2 TUAN BLOG NIE X FAHAM ARAB KOWT
    DOA KAN LAH UNTUK MEREKA DI SANA .

    ReplyDelete
  29. https://www.youtube.com/watch?v=e54BmVQOJAk
    TENGOK LAH KHUTBAH NIE . FAHAMILAH . BUKA LA PINTU HATI .
    RASA2 TUAN BLOG NIE X FAHAM ARAB KOWT
    DOA KAN LAH UNTUK MEREKA DI SANA .

    ReplyDelete
  30. Berkenaan Isu Syria rasanya belum 100% jelas apa yang berlaku di sana disebabkan Russia dan US campur tangan dan masih jugak tidak selesai. Semua ada agenda dan tujuan masing2 dan bercampur2 plus minus media manipulation sampaikan kita tdk tahu mana betul mana salah.. klau ada yang cakap dia tahu secara total apa yang berlaku di Syria, memang hebat sebab isu kat malaysia pun kadang ada isunya yang tidak mampu untk dirungkaikan inikan pulak isu besar seperti Syria.. Semua pihak ada kepentingan di Syria,US, Russia, Israel, di bawah panduan Illumuniti/Freemason.

    ReplyDelete