GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Friday 6 September 2013

PERANG AMARGEDDON (2) Misteri Kehadiran Imam Mahdi Dalam Perang Besar Ini.



Kementerian Pertahanan Russia memang mengiyakan pengiriman  kapal perang baru ke Laut Mediteranian. Namun, dia mengatakan pengiriman itu merupakan rutin biasa untuk melindungi kepentingan keamanan antarabangsa.

Menteri Luar Negeri, Sergei Lavrov juga mengatakan Moskow tidak berniat terjun ke dalam konflik tentera di Syria.

Dalam laporan Huffingtonpost, Rusia menegaskan AS tidak berjaya membuktikan tuduhannya (penggunaan senjata kimia oleh Basyar Al-Assad) dan serangan senjata kimia tersebut mungkin dilakukan pihak pemberontak untuk memprovokasi campurtangan luar terhadap Syria.

Dan kerana itu, Putin mengeluarkan kata-katanya yang keras seperti berikut. Jika benar Syria menggunakan senjata kimia seperti yang didakwa AS, maka dia akan menyertai AS menyerang Syria.

Maka timbullah soalan demi soalan.

[1] Perang ini memang akan terjadi, tetapi di antara siapa dan siapa? Adakah AS melawan Russia? Atau bagaimana? Adakah Russia itu adalah “Negara dari belakang” sebagaimana yang tersebut dalam hadis berikutnya?

[2] Setengah pihak berpendapat, AS menentang Cina  sebab Russia dikatakan memihak kepada AS. Benarkah Blok AS akan melawan Blok China? Maka adakah China itu adalah “Negara dari belakang” sebagaimana yang tersebut dalam hadis berikutnya?

[3] Jika Blok China wujud dalam pertentangannya dengan AS, apakah akan wujud perang nuclear seperti yang diheboh-hebohkan?

Berikut kami sertakan petikan hadis Nabi SAW untuk kami member focus kepada maksud musuh dari belakang mereka.

Telah bersabda Nabi Muhamad SAW, “Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam kedaan aman, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka…”.

Berita terbaru, Kongress AS telah bersetuju dengan kemahuan Obama untuk menyerang Syria. Sementara itu, Koresponden VOA Edward Yeranian, melaporkan dari Kaherah bahawa pemerintah Syria menyatakan mereka bertekad akan mempertahankan diri melawan apa yang mereka sebut sebagai "tindakan yang tidak adil."

Maka dari segala cerita di atas, fahamlah kita bahawa samada AS berjaya membuktikan adanya penggunaan senjata kimia atau tidak, maka serangan ke atas Syria adalah sesuatu yang PASTI.

MUSUH DARI BELAKANG MEREKA
Siapakah musuh yang dimaksudkan? Kalau anda biasa menggunakan globe peta dunia, maka setentang dengan AS adalah Negara Russia yang memanjang dari Timur ke Barat. Itulah yang kami faham dari maksud musuh dari belakang mereka.

Maka dengan itu, perang nuclear itu tidak dapat dihindari lagi. Orang Islam akan bersama kaum Rom (AS & Eropah) menentang Russia dan bloknya.

BEBERAPA SOALAN PENTING
Maka timbullah beberapa soalan lagi.

[1] Kenapa Imam Mahdi berjuang di sebelah kaum Rom (AS dan Eropah), sedangkan kebanyakan mereka adalah agen-agen Dajjal dan bersama mereka pula adalah Yahudi? Bukankah Al-Mahdi sangat membenci Yahudi?

[2] Adakah Perang Amargeddon ini akan mendahului kemunculan Al-Mahdi atau sebaliknya?

[3] Kalau Perang Amargeddon ini mendahului kemunculan Al-Mahdi, maka di manakah dia sekarang?

MARI MENDENGAR JAWAPAN KAMI
Kami hanya akan menjawab soalan (1) & (2) sahaja. Soalan  (3) akan dijawab pada post berikutnya. Insyaallah.

Melihat scenario yang berlaku sekarang, kami yakin perang Amargeddon tidak akan menunggu lama. AS sekarang seperti cacing kepanasan mahu segera menyerang Syria.

Dan Russia pun seperti tidak mahu mengalah. Dia tahu rahsia AS untuk mengaut kekayaan emas di sekitar Lembangan Syria, Lebanon & Israel. Dan dia pun mahu mempertahankan Syria untuk menjadi hak miliknya.

ADA 3 SEBAB BESAR
Bila nanti Al-Mahdi muncul, maka dia melihat peperangan di depan matanya sebagai peperangan yang sangat menakutkan. Kepada siapa patut dia berpihak?

Sebelum ini saya pernah menyebut bahawa Al-Mahdi akan berpihak kepada kaum Rom (maksudnya AS & Eropah). 

Anda tentu ingin tahu sebabnya. Berikut saya jelaskan.

[1] Kaum Rom itu majoritinya beragama Nasrani (Kristian) sementara Russia itu majoritynya ateis (tidak bertuhan). Maka Nasrani itu lebih dekat kepada Islam sebab kedua-duanya agama samawi. Maka atas sebab itulah, Al-Mahdi berpihak kepada kaum Rom.

[2] Russia akan menyerang Arab Saudi. Sebabnya banyak. Sekurang-kurangnya 3 sebab seperti berikut. [1] Arab Saudi punca sebenar penggunaan senjata kimia di Syria (rujuk Putera Bandar), [2] keangkuhan Putera Bandar dalam mengugut Russia untuk menganggu Sukan Olimpik 2014, [3] Tawaran-tawaran yang tidak munasabah oleh Arab Saudi terhadap Russia.

[3] Jika perkara (2) berlaku, maka Haramain (Mekah dan Madinah) dalam bahaya. Maka jalan untuk menyelamatkan kedua-duanya adalah berpihak kepada kaum Rom.

KEPEDIHAN KAUM YAHUDI
Disebutkan dalam Kitab Zakharia (89/13), bahawa sebahagian besar bangsa Yahudi akan mati dalam perang Armageddon dan dua pertiga dari mereka akan musnah. Sedangkan dalam kitab Zagiyal (12/39) disebutkan bahawa ”(Perang itu) Akan berlangsung selama tujuh bulan sehingga rumah Israel berhasil mengubur mereka (orang-orang mereka yang terbunuh) sebelum membersihkan bumi”.

Dari apa yang kita semua faham, jelas bahawa perang itu tidak lama. Tetapi dalam masa singkat itu, ia akan menghasilkan malapetaka dan kematian yang dahsyat.

Kalau anda membaca petikan kata-kata Syaidina Ali seperti tertulis dalam kitab Jufr Ahmar (Rujuk Perbahasan saya dalam siri Komet ISON, blog DIA YANG TERSEMBUNYI), anda akan dapati ayat terakhirnya ialah  MALAPETAKA DAN KEMATIAN.

Kalau anda mengatakan bahawa ini adalah hasil dari perang nuclear, maka kami sangat bersetuju dengan anda.

Kemudian hendaklah anda tahu bahawa nama Amargeddon itu tidak wujud dalam Al-Quran yang mulia atau kitab-kitab hadis yang sahih. Maka dari manakah nama itu terhasil? 

Dalam kitab Wahyu (revealation – 16:16) ” dan roh-roh syaitan mengumpulkan sekelian tentera dunia disebuah tempat bernama Armageddon  (Injil : ms 388 – Terbitan Darul Thaqafah , Mesir)

Dalam buku ” Dimensi Agama Dalam Politik Amerika Syarikat (AS) disebutkan bahawa 7 orang pemimipin AS mempercayai akan tercetusnya perang Armageddon (Buku janji yang benar dan janji yang dusta, ms 31)

Presiden AS yang lalu, Ronald Reagen pernah berkata, “Sesungguhnya generasi ini adalah generasi yang akan melihat Armageddon” (Buku Ramalan Dan Politik ms.66).

Oleh yang demikian, mari kita mencapai satu kefahaman berikut. Sebutan Armageddon sebenarnya tidak terdapat dalam Al-Quran atau mana-mana hadis. Ia hanya disebut dalam kajian-kajian sarjana Kristian dan Ahli Kitab.

Menurut bahasa Ibrani, Ar bermaksud gunung atau bukit. Mageddo pula adalah nama sebuah lembah di Palestin. Ia merupakan sebuah tempat yang cukup strategik dari segi peperangan. Perang ini juga dikatakan sebagai perang habis-habisan dengan menggunakan seluruh kekuatan pelbagai peralatan senjata moden yang canggih.

Hancurnya bangsa Yahudi merupakan salah satu dari tanda-tanda datangnya hari kiamat. Hal ini bermula dengan sebuah peperangan besar yang melibatkan banyak bangsa di dunia termasuk bangsa Israel.
Pertempuran dahsyat ini dikenali sebagai Armageddon, di mana lokasi utama perang ini adalah di lembah Megiddo/Mageddon, Palestin. Mungkin ada yang menganggap Perang Armageddon hanyalah sebuah filem rekaan hollywood. Memang benar, filem hollywood dokongan yahudi itu ingin memesongkan fakta tentang Armageddon ini melalui propaganda filem. Padahal di kalangan para ahli kitab mereka telah mengkaji tentang peperangan ini dan senantiasa bersiap sedia untuk menghadapinya.
Mungkin perang itu adalah Perang Dunia ketiga yang disebut-sebut sebagai Perang Nuklear. Kami mempunyai pendapat bahawa itu memang benar, yang akan menghasilkan pelbagai malapetaka & menyebabkan berjuta-juta kematian.

Ramai yang mengatakan bahawa bom nuclear akan digunakan dalam Perang Dunia Ketiga. Jika ini berlaku maka bandar-bandar besar di Asia Barat akan ranap semuanya. Manusia, binatang ternakan dan segala pohon kayu kayan akan musnah tak tersisa.

Ada diceritakan juga dalam kitab Bahrul Mazi. Perang Dunia Ketiga itu diramal akan berlaku dalam tempoh yang singkat. Tetapi, kemusnahannya amat dahsyat. Sehingga dikatakan dunia selepas itu akan kembali menjadi seperti Zaman Pertengahan di mana dalam siri peperangan seterusnya, bala tentera akan hanya menunggang kuda serta bersenjatakan pedang seperti dahulukala.

"Jika Perang Dunia Ketiga adalah berjuang dengan senjata nuklear, yang keempat akan diperjuangkan dengan busur dan anak panah." - Louis Lord Mountbatten

"Saya tidak tahu dengan senjata apa Perang Dunia Ketiga akan diperjuangkan, tetapi Perang Dunia Keempat akan diperjuangkan dengan kayu dan batu." - Albert Einstein.

Dari mana mereka mendapat sumber untuk bercakap demikian, maka kami dapati sumbernya tiada. Tetapi kalau mereka mempercayai bahawa Perang Dunia Ketiga itu adalah perang nuclear, maka kata-kata mereka pastinya benar.

Mari kita dengar hadith Nabi SAW yang membicarakan tentang peperangan ini.

“Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam kedaan aman, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka. Maka kamu akan selamat dan mendapat harta rampasan perang yang banyak, kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit, maka berdirilah seorang leleki Rum. Lalu dia akan mengangkat tanda salib (tentera kristian) dan melaungkan salib telah menang, maka datanglah kepadanya seorang lelaki muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut , kemudian tentera Rum mengkhianati perdamaian dan terjadilah peperangan demi peperangan, dimana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera, dibawah setiap bendera terdapat 12 ribu tentera” Hadith sahih riwayat Imam Ahmad, Imam Abu Daud, Ibnu Majah dari Zu Makhmar RA. Disahihkan oleh Tafsir Al Albani dalam mentahkik hadis misyqat, ms 5424 dan kitab sahih al Jami’ dan ia mempunyai beberapa riwayat.

Hadith di atas dengan jelas menerangkan bahawa di sana ada 2 buah peperangan yang akan terjadi.

[1] PEPERANGAN AMARGEDDON
Perang Armageddon (Perang Dunia Ketiga) yang telah banyak diketahui oleh semua pihak

[2] PEPERANGAN TERBESAR
Akan wujud beberapa siri peperangan, yang di dalam sesetengah hadith tertentu disebut sebagai Peperangan Terbesar (Malhamah al Kubra).
Peperangan ini tidak diketahui ramai orang kecuali oleh pihak-pihak tertentu sahaja. Golongan yang berperang dalam pertempuran ini adalah kaum muslimin, yang  menghadapi tentangan dari Rum (maksudnya AS dan Eropah) setelah berlakunya perang Armageddon di mana pada awalnya kaum muslimin bersekutu dengan mereka tetapi akhirnya Rum mengkhianati kita dalam perang tersebut.
JUMAAT 5/9/2013 9.30 PM

25 comments:

  1. menurut pendapat saya mungkin suatu musuh dibelakang mereka itu adalah Iran(Persia), cuma saya tidak tahu apa sebabnya, mengingat posisi hadits ini menyebutkan bahwa setelah memerangi suatu musuh dibelakang mereka maka Al Mahdi akan memerangi mereka(Rom) dengan 80bendera(Almalhamah Qubro), sedangkan mnurut hadits lain bahwa urutan perang Imam Mahdi itu adalah melawan Jazirah Arab, Persia, Rom, Dajjal, nah kalau perang Armageddon itu menurut saya bahwa Al Mahdi belum terlibat menyertai kubu mana dan akan berlangsung tidak lama lagi

    ReplyDelete
  2. Setuju dgn admin.
    "Musuh di belakang mereka itu" adalah blok syiah(Iran) + komunis(Rusia & China).

    Bala bencana perang ini akan terus berlanjutan mencengkam umat Nabi Muhammad dan ahli keluarga baginda, ditekan, ditindas dan diusir, sehingga orang2 timur 'bangun' bertempur dan membai'ah seorang lelaki dari bani Hasyim (di tangannya ada tahi lalat)yg datang dari timur jauh lalu dia membawa kepada pemuda bani Tamim
    Imam Suyuti telah meriwayatkan juga dari Dhamrah bin Habib dan guru-gurunya kata mereka: As Sufyani menghantar tentera berkudanya sehingga sampai ke seluruh Timur dari bumi Khurasan dan bumi Parsi, orang orang Timur bangun dan memerangi mereka dan berlaku pertempuran di antara mereka di beberapa tempat. Bilamana peperangan berpanjangan mereka berbaiah kepada seorang lelaki dari Bani Hasyim, mereka ketika itu di hujung Timur lalu dia membawa ahli Khurasan di bawah pimpinan seorang lelaki dari Bani Tamim yang mempunyai darah ajam yang digelar Syuaib Ibnu Soleh berkulit sawo matang dan berbadan sederhana, dia keluar kepada Al Hasyimi bersama 5000 orang orangnya, bilamana sampai kepada Al Hasyimi berita itu dia terus bergabung dan menjadikan Pemuda Bani Tamim pemimpinnya, kalaulah mereka menghadapi bukit-bukit yang terpasak gagah nescaya mereka akan meratakannya. Maka bertemulah Pemuda Bani Tamim dan tentera berkuda As Sufyani dan mendapat kemenangan ke batas mereka dan membunuh ramai tentera As Sufyani, selepas itu golongan As Sufyani pula yang menang, Al Hasyimi berundur begitu juga Syuaib bin Soleh perrgi ke Baitil maqdis secara diam-diam untuk menyerahkan kepimpinan kepada Imam Mahdi bilamana dia mendengar kedatangan Imam Mahdi ke Syam.
    Kata Al Walid:
    Telah sampai kepada aku bahawa Al Hasyimi adalah saudara sebapa dengan Imam Mahdi, kata sebahagian ulamak, dia anak saudara Imam Mahdi dan kata sebahagian yang lain, dia tidak mati tetapi berundur ke Mekah setelah kekalahan itu, bila muncul Imam Mahdi dia keluar semula.
    - Alurful Wardi (m/s 70)
    - Uqdud Durar (m/s 94-95)
    http://futurephenomenon.wordpress.com/koleksi-hadis2/
    والله أعلم بالصواب
    Semoga bermanfaat.

    ReplyDelete
  3. apakah mungkin PBT dengan panji hitamnya dan imam mahdi (yang sudah diishlah/tidak ada orang yang tahu, tetapi belum dibaiat) sekarang sudah berada di suriah, yang kemudian nantinya terdesak ke timur/uzbekistan/kurasan ? Kemudian beliau akan kembali ke mekkah untuk pembaiatan, kira-kira setelah kejadian wafatnya raja abdullah dan munculnya komet/ison 28 nopember 2013 yang terlihat dengan mata.
    dari tsauban,ia berkata: rosulullah bersabda: ''akan berperang tiga orang disisi perbendaharaanmu.mereka semua adalah putra khalifah.tetapi tak seorangpun diantara mereka yang berhasil menguasainya.kemudian munculah bendera bendera hitam dari arah timur,lantas mereka membunuh kamu dengan suatu pembunuhan yang belum pernah dialami oleh kaum sebelumu''. Tsauban berkata: kemudian beliau menyebutkan sesuatu yang aku tidak hafal,lalu bersabda: ''maka jika kamu melihatnya,berbaiatlah walaupun dengan merangkak di atas salju, karena dia adalah khalifah allah al mahdi''HR.ibnu majah, imam hakim mengatakan 'ini adalah hadis shahih menurut syarat syaikhani' perkataan ini juga disetujui oleh adz dzahabi.
    Hanya Allah Yang Maha Tahu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin IS/Daulah Islam..Abu Bakr al bahdadh

      Delete
  4. Salam, abah, saya baca satu kajian pada tahun 2010 mengatakan di Russia, 73% penduduknya ialah beragama Kristian. Eastern Ortodox Christianity. Malah Vladimir Putin sang Presiden juga beragama Kristian Ortodox Timur. Langkah dan tindakannya dalam kerajaan juga menyebelahi kepentingan Kristian, bukan atheis. Atheis hanya berkuasa dan popular pada era Soviet dan bukan pada masa sekarang dan masa sebelumnya.

    Ayat al Quran menunjukkan Rum ialah kerajaan Byzantin iaitu rom timur dan kisah lain dlm hadis Nabi mengaitkan pembukaan Konstantinopel iaitu ibukota Byzantin. Mengikut sejarah, selepas kekalahan Byzantin, penganut penganut kristian ortodox timur berhijrah dan menubuhkan kerajaan di Russia. Majoriti di sana ialah Kristian sehinggalah era atheis berkuasa dan menekan penganut kristian dan Islam di sana. Tetapi sekarang keadaannya sudah kembali seperti keadaan sebelumnya iaitu Kristian kembali berkuasa di bawah Vladimir Putin.

    Bagaimana abah kata majoriti di Russia ialah atheis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juga bagaimana abah kata Rum ialah Rome (us dan eropah)? maaf sy cuma mahu kepastian. Sebab masa ayat al Quran turun tentang Rum, Rome sudah ada tp ayat itu bukan menceritakan tentang mereka tetapi menceritakan tentang Rum Timur iaitu Byzantin.

      Semoga Allah lapangkan masa abah utk menjawab dua soalan saya. Terima kasih.

      Delete
    2. Alhamdulillah. Terima kasih abah. Sebagai tambahan, jika dibanding kristian di US dan Russia, kristian di russia lebih 'beragama'. Di US walaupun kristian tetapi telah bercampur baur dengan segala unsur yang pelik pelik dan pelbagai ajaran. Contoh: gay di us boleh-boleh aja (siap boleh kahwin sesama jantina lagi) tetapi tidak di russia.

      Satu lagi, dalam mengikuti perkembangan semasa, saya dapati terdapat Pegawai-pegawai tinggi kerajaan Russia membuat panggilan dan seruan supaya kerajaan Russia turun campur tangan secara langsung 'berjihad' di bumi Syria bagi menyelamatkan penganut-penganut kristian di sana. Hal ini tidak mungkin terjadi jika atheis yang berkuasa di russia.

      Berbanding dengan US yang semua orang tahu sebagai negara kristian, sejak terjadinya krisis, belum pernah kedengaran yang pegawai-pegawai tertinggi US membuat seruan atas nama agama kristian mereka. mereka hanya buat seruan atas nama hak asasi manusia bersumber tuduhan yang belum dibuktikan.

      dahulu saya faham rum itu ialah US/Eropah tetapi setelah mendapat maklumat yang saya kongsikan ini, saya mengkaji balik dan lebih cenderung mengatakan Rum ialah Russia. Tetapi jika Rum ialah Russia, bermaksud orang Islam yang akan bergabung dengan Rum ialah Syiah? Ini yang memeningkan dan membingungkan saya. Sedangkan hati saya cenderung dengan Sunnah.

      mudah mudahan jawapan abah nanti dapat menjawab persoalan saya ini, jika tidak banyak sedikit. Terima kasih abah.

      Delete
    3. Insyaalah 'Abah' tu betul sebab negara mana yang suka membuli dan mampu melakukan pakatan beramai-ramai seperti yang dilakukan semasa menyerang Iraq..fikir-fikirkan sendiri..

      Delete
  5. insyaallah...abah akan menjawabnya. Mudah-mudahan Tuhan memberi abah kelapangan

    ReplyDelete
  6. salam abah nama saya arman, nurut saya (tapi ini hnya pernyataan secara emosional pribadi saya) jika amerika mnyerang suriah, maka seluruh umat islam akan balik bersatu melawan amerika karena semua umat islam sudah sangat benci dengan arogansi AS menporak porandakan negeri kaum muslimin, maka di situ lah terjadi kepentingan bersama antara kaum muslimin dan negara rusia yakni mengusir AS dari suriah, maka di sinilah terjadi persekutuan antara umat islam dengan bangsa RUM = RUSIA MODEREN menghancurkan negara dibelakang atau amerika, karena kalau di teliti amerika tu negara kafir pengikut paulus BUKAN PENGIKUT yesus, bagaimana menurut abah ??

    ReplyDelete
  7. Ya2...abah sedang mebuat pengkajiannya.

    ReplyDelete
  8. boleh jadi Rusia adalah Rum..setelah bersekutu melawan US yg banyak melakukan keganasan, Rusia merasakan yg mereka telah berjasa kepada dunia, kerana itulah mungkin yg menyebabkan mereka mengistiharkan yg salib telah menang, manakala kaum muslimin yg turut berjuang sudah tentu merasa marah kerana mereka juga turut berjuang..tiba2 rusia mengumumkan kemenangan seolah2 semua atas usaha rusia semata2 bukan kerjasama 2 pihak..

    umat islam yg marah telah membunuh tentera rusia( yg ada kedudukan penting dalam tentera barang kali). kerana sakit hati atas pmbunuhan tersebut, rusia yg merasa jasanya tidak di hargai telah mengumpulkan semua negara kafir untuk memerangi umat islam atas alasan yg rusia merasakan umat islam tidak boleh di beri bantuan langsung kerana tidak tahu menghargai jasa yg telah di berikan..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum warahmatullah

    Tiada daya dan kekuatan melainkan dengan Allah

    Saya juga bersetuju dengan pandangan bahawa Rusia itu adalah Rum kerana kita tahu Ajaran Christian Ortodoks itu lebih dekat kepada Islam kerana peraya Nabi Isa itu adalah manusia.

    Syeikh Imran Hossein pernahh menjelaskan berdasarkan faktor sejarah serta ayat Al-Quran iaitu :

    "Sesungguhnya akan engkau dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang beriman, yaitu orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. Dan sesungguhnya akan engkau dapati (pula) orang yang paling dekat kasih sayangnya terhadap orang-orang yang beriman, yaitu orang-orang yang berkata, "Sesungguhnya kami adalah orang Nashara (Nasrani)". Yang demikian itu karena di antara mereka ada pendeta-pendeta dan rahib-rahib (paderi). Dan sesungguhnya mereka itu tidak menyombongkan diri". (QS Al Maaidah 82)

    dan juga surah Al Rum.

    ReplyDelete
  10. dan Majori kristian di Syria adalah Kristian Ortodok.

    Saya mengajak kepada tuan/puan semua agar memerhatikan dan mengkaji tentang kemunculan Al-Yamani (Ahmad Al Hassam) di Iraq, kerana dia telah mengajak umat manusia (Islam/Kristian/Yahudi) kepada Ketuanan Allah dan supaya meninggalkan ketuanan Manusia/Demokrasi/Pilihanraya.

    ReplyDelete
  11. salam,
    ada mendengar suatu pendapat mengatakan IM bakal muncul setelah kehancuran amerikah...wallhualam.

    ReplyDelete
  12. Baru nak sebut pasal tok Syeikh Imran Hussein yg cenderung mengatakan Rum itu sbg Russia sekarang.. Tp dah ada penjelasan dari komentar lain

    Harap Abah boleh buat sedikit ulasan.

    ReplyDelete
  13. abah, tadi ada satu ucapan dari Vladimir Putin yang ditujukan kepada rakyat amerika. saya hanya ingin memetik kata-kata yang akhir dari tulisan itu

    "We are all different, but when we ask for the Lord’s blessings, we must not forget that God created us equal."

    saya cuma nak highlight kan bahawa seorang atheis tidak akan berkata seperti itu kerana tidak percaya wujudnya tuhan. kesimpulan ringkas, Russia sekarang diperintah oleh Kristian, bukan atheis, begitu juga kebanyakan para pembesar kerajaan yang menyokong Putin dan juga majoriti rakyat Russia.

    tulisan penuh boleh didapati di The New York Times beralamat http://www.nytimes.com/2013/09/12/opinion/putin-plea-for-caution-from-russia-on-syria.html?src=twr&_r=2&

    ReplyDelete
  14. Traditions of Islam are based on eternal values of kindness, mercifulness and justice. Millions of people in our country practice this ancient religion,” Putin wrote in a telegram published on the Kremlin’s website.

    http://rt.com/politics/islam-inseparable-russias-society-915/

    ReplyDelete
  15. Rusia : Satu Kiblat Politik Baharu Kepada Negara Islam

    http://tintaku-menulis.blogspot.com/2013/02/rusia-satu-kiblat-baharu-kepada-negara.html

    ReplyDelete
  16. Dah akhir zaman(1400 H-kalu ikut hadis-2).Khilafah Islamiyah Akhir Zaman adalah utk Almahdi(maksud hadis-2).Almahdi brperang seorang diri melawan dunia/alam semesta (kerajaan jin-2 di bintang-2).Almahdi d bantu oleh kelompok-2 tertentu.Agaknya apa peranan kalian utk ummat ini?Fikir-2kanlah.................

    ReplyDelete
  17. Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi

    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam
    Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia


    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL

    “Apabila sudah habis bulan-bulan haram itu, maka BUNUHLAH orang-orang musyrikin itu di mana saja kamu jumpai mereka, tangkaplah mereka, tawanlah mereka, dan intailah di tempat pengintaian. Jika mereka bertaubat dan mendirikan shalat dan menunaikan zakat, maka berilah kebebasan kepada mereka untuk berjalan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
    (QS. Al-Taubah [9]: 5

    “Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah)..
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    “Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkan (pendirian) orang-orang yang telah beriman”. Kelak akan Aku jatuhkan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang kafir,maka penggallah kepala mereka dan pancunglah tiap-tiap ujung jari mereka.
    Qs. Al-Anfaal :12

    Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir di medan perang maka pancunglah batang leher mereka.
    Qs. Muhammad : 4

    Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri .
    Al-Baqarah : 190

    Telah diizinkan berperang bagi orang-orang yang diperangi, karena sesungguhnya mereka telah dianiaya.
    Dan sesungguhnya Allah, benar-benar Maha Kuasa menolong mereka itu,
    Al-Hajj (22) : 40

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    MEREKA YANG MEMATUHI DAN MELAKSANAKAN PENGUMUMAN INI
    ADALAH TENTARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH
    SEDANGKAN YANG RAGU DAN MENOLAKNYA MAKA
    MEREKA SECARA OTOMATIS MENJADI MUSUH ISLAM YANG HARUS DIHANCURKAN.

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
  18. salam abah.saya dah faham tentang selepas imam mahdi muncul,dia akan mengetuai pejuang islam dan akan berperang dgn yahudi.yang saya belum faham apa akan jadi pada malaysia,indonesia,brunai,thailand,filiphin,india.semua mati ka sebelum perang imam mahdi dgn yahudi? sbb masa tu hanya islam dan yahudi shj yg tinggal dan akan berperang.kalau semua negara yg saya kata tadi mati, bagaimana cara matinya org di negara tersebut? adakah org di negara tersebut akan mati dlm perang dunia ke3?

    ReplyDelete
  19. jgn membiarkan kekufuran anda menghantui tingkah laku

    ReplyDelete