GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Wednesday, 27 February 2013

IMAM MAHDI AL-MUNTAZAR (28) Rahsia Lembaran Keempat & Rahsia Pengunduran Paus Benediktus XVI. Adakah beliau akan menjadi muslim?




 


ADAKAH PAUS BENEDIKTUS XVI AKAN MENJADI MUSLIM? Sebuah soalan menarik. Apakah ini sejalan dengan rahsia Lembaran Keempat yang kami utarakan?. Adakah ramalan Nostradamus (yang mengatakan Vatican berubah arah) akan menjadi kenyataan? Mari membaca.

Pada siri (27), kami telah menyatakan pendapat kami tentang rahsia kejatuhan meteor di Rusia. Sekarang kami akan menyatakan pendapat kami tentang pengunduran Paus Benediktus XVI di Vatican City.

Lembaran Qamaran (Lembaran Laut Mati) terdiri daripada empat lembaran. Ini adalah yang terakhir (keempat). Anda boleh membaca Lembaran 1,2 & 3 menerusi slot Imam Mahdi Al-Muntazar Siri (25), (26) & (27) yang kami kami tampilkan sebelum ini.
 
Inilah rahsia Lembaran Keempat yang telah kami cerakinkan satu persatu.

Perang alam semesta, (bermaksud Perang Dunia Kedua)

perang symbol Mesir (bermaksud perang 10 Ramadhan tahun 1973M. Ini bermaksud Perang Mesir melawan Israel. Sebahagian pendapat mengatakan Imam Mahdi lahir pada tahun ini 1973M. Melewati tahun 2013/2014, umurnya menjadi 40T.Wallahu ahlam ),

perang hulu sungai (perang Iraq melawan Iran, kemudian penyerangan terhadap Kuwait),

logam dan perang belalang (zaman perkembangan industri & zaman kepupusan serangga kerana ketiadaan hutan belantara),

perang alam semesta dan perang datuknya di Mad (Perang Dunia Ketiga berlaku & hubungkaitnya dengan kebangkitan Daulah Islamiyah).

Mad ialah peperangan akan datang dari tipu muslihat tuhan dan perang tuhan ialah api (semuanya berhubungkait dengan kemunculan Imam Mahdi & sangat sengit keadaannya).

Hal ini memberitakan Al-Masih Isa dan ia menguatkan rahsia-rahsia baginya tentang hal itu. (di mana Nabi Allah Isa akan turun untuk membenarkan agama ini& menghapuskan Dajjal)

Harapan yang mengembirakan,(memang harapan itu benar-benar mengemberikan umat Islam)

kesungguhan yang terpuji (memang kesungguhan itu mendapat pujian dan keredhaan Allah Taala)

Sesungguhnya sesiapa yang memerangi tuhan, maka dia mesti menimbun tanah (bermaksud penentang Al-Mahdi akan mati. Boleh jadi ia merujuk kepada kisah terbenamnya musuh-musuh Al-Mahdi di Baida.

dan bahawasanya dukacita dan panas api tidak hilang darinya kecuali lebih hancur dari kerosakan (bahawa musuh-musuh Allah akan hancur binasa).

NABI ISA AKAN TURUN
Dalam lembaran ini, dikatakan Nabi Isa akan turun. Baginda turun untuk membenarkan agama Islam dan menghapuskan Dajjal perosak. Apakah Paus Vatikan masih gelap mata & buta mata hati untuk mengakui kebenaran Islam?

Nostradamus pernah meramal dalam Quatrainnya bahawa Vatican akan mengalami perubahan di dalamnya pada akhir zaman.. Adakah pengunduran tergesa-gesa Paus mempunyai maksud tertentu? Anda baca sampai habis, tentu anda akan menemui jawapannya.  

ISLAM TETAP BERKEMBANG LUAS
Islam adalah agama yang suci. Sekuat mana pun musuh-musuh Islam cuba meranapkannya, ia tetap akan tegak berdiri. Mantan Presiden Prancis, Nicolas Sarkozy pernah menyebarkan Islamofobia (kebencian terhadap Islam). Hasilnya, janggutnya terbakar oleh api, seperti dilaporkan surat khabar Al Bawaba (12/4/2012).

Sentimen anti-Islam juga menyebar ke negara lain. Masih terlekat dalam fikiran kita semua saat seorang pemuda anggota band beraliran neo-Nazi menembak mati seorang penganut Sikh di Amerika Syarikat lantaran dia mengira penganut Sikh memakai turban itu muslim.

Namun yang terjadi adalah sebaliknya. Laman web jewishpress.com melaporkan pada (8/11/2012) tentang kajian sebuah soal-selidik di Perancis. Kajian itu mendapati agama Islam paling banyak mendapat penghargaan rakyat Perancis dan menjadi sangat berpengaruh. Bahkan sangat berpengaruh membuat ancaman kepada keyakinan beragama di negara itu.

Perancis saat ini memiliki sekitar enam juta warga muslim. Jumlah itu merupakan angka muslim terbesar di negara Eropah. Bahkan angka itu lebih besar dari umat beragama Katolik Roma di Prancis.

MASJID BERTAMBAH MENDADAK
Jumlah masjid di Prancis tumbuh dua kali ganda menjadi lebih dari dua ribu (2000) buah selama satu dekad (100 tahun) terakhir. Pembangunan masjid di Perancis kini lebih pesat berbanding pembinaan gereja itu sendiri. Hampir 150 masjid sedang dalam pembangunan di Perancis.

GEREJA BERTUKAR MENJADI MASJID
Sebuah kajian suratkhabar beraliran Katolik Roma, La Croix, yang berpusat di Ibu Kota Paris, juga menyatakan hanya 20 gereja Katolik Roma dibangun selama satu dasawarsa (10 tahun) terakhir. Lebih dari 60 gereja juga telah ditutup dan sebagian telah dijadikan masjid.

MUSLIM BERTAMBAH 2.6 JUTA SETIAP TAHUN
Mari berpindah ke Negara Uncle Sam. Sebuah penelitian menyebutkan tentang pertumbuhan agama di Amerika. Hasilnya penganut Islam meningkat 2,6 juta setiap tahun. Satu perkembangan yang sangat baik.

Surat kabar the Daily Mail melaporkan (9/10/2012), penelitian dilakukan Pew Forum on Religion & Public Life itu mengatakan, untuk pertama kalinya di Amerika, jumlah penganut agama Kristen Protestan tidak lagi menjadi majority. Ramai daripada mereka telah menjadi penganut ateis.

MEREKA JADI ATHEIS
Penelitian dari The Pew itu menyebutkan jumlah penganut ateis bertambah 5% dalam lima tahun terakhir. Kajiselidik ini dilakukan sepanjang Jun hingga Julai tahun lalu dan melibatkan 3000 responden. Bahkan penganut Islam mendekati angka pengikut Yahudi sebagai agama kedua terbesar di Amerika.

PENGUNDURAN DIRI PAUS BENEDIKTUS XVI
Pengunduran diri Paus Benediktus XVI kemarin membuat banyak pihak terkejut. Bahkan pihak terdekat dia mengaku tidak percaya pemimpin tertinggi Katolik itu meletakkan jabatannya.

Alasan pemimpin Vatikan itu enggan menjabat lagi sebab usia semakin uzur. Dia memang Paus tertua baru diangkat usia 78 tahun. Bandingkan dengan pendahulunya Paus Yohanes Paulus II mulai memimpin negara kecil itu dua dekad lebih muda.

Bahkan usia Benediktus XVI sekarang lebih tua dua tahun saat Yohanes Paulus II meninggal. Paus mengatakan dia tidak lagi punya daya untuk melanjutkan jabatan itu. Meski pengunduran dirinya sudah jelas namun banyak pihak meragukan. Bahkan  ada khabar angin  yang mengancamnya untuk mundur walau sulit dibuktikan, seperti dilansir surat kabar the Daily Mail (11/2/2013).

Keputusan ini menghentak sejagat. Belum pernah ada lagi Paus mengundurkan diri sejak Gregory XII enam abad lalu, apalagi dengan alasan kesehatan. Di depan para kardinal hendak mengangkat tiga santo baru, Benediktus XVI menyampaikan ini saatnya meletakkan jabatan itu.

Paus menyebut dirinya Rottweiler Tuhan ini undur diri di usia 85 tahun. Para kardinal mendengarkan pengakuannya itu mengatakan mereka langsung tidak tenang sebab pemimpinnya bakal meletak jawatan. Benediktus XVI bakal beristirahat di sebuah tempat di Ibu Kota Roma, Italia sementara menunggu para kardinal mengangkat pemimpin Vatikan yang baru.

Spekulasi pengganti Paus mulai bermunculan. Kandidat paling kuat yakni Kardinal Peter Turkson asal Ghana. Nama lain juga muncul yakni Kardinal Timothy Patrick Dolan dari Kota New York, Amerika Serikat, seperti dilansir irishcentral.com (11/2/2013).

Kardinal Dolan paling terkenal di Negeri Uncle Sam disebut sebagai sosok paling pantas menggantikan Benediktus XVI. Dia satu-satunya warga Negara tersebut yang  terlibat langsung dengan pemerintah Vatikan. Pengalamannya memang belum seberapa, namun dia termasuk kardinal yang paling menonjol di negara kecil itu.

Sementara Kardinal Peter Turkson bertugas di wilayah Nsuta-Wassaw, Ghana, menjadi kandidat juga kuat. Kardinal itu terkenal kerana sifatnya yang humanis dan memiliki saluran televisi khusus menyiarkan ajaran Kristus. Dia juga menentang aborsi (penguguran) dan sangat mendukung kontrasepsi.

Kandidat lainnya yakni Kardinal Marc Ouellet seorang berdarah Prancis-Kanada. Sama dengan Turkson, Ouellet juga menentang aborsi dikatakannya sebagai kejahatan kelas satu

Namun kandidat paling menjanjikan diantara ketiganya yakni Kardinal Francis Arinze. Kardinal asal Nigeria ini telah menjadi sebahagian daripada Vatikan sejak zaman Yohanes Paulus II. Dia pula bersaing dengan Benediktus XVI pada 2005 di kursi pemimpin Vatikan.

Arinze terkenal berhati mulia. Dia mengatur pengagihan (distribusi) makanan dan obat-obatan untuk wilayah konflik di negaranya. Toleransinya pada keyakinan tradisional sangat tinggi. Meski banyak orang Nigeria memeluk Katolik, nyatanya agama tradisi sulit dihilangkan.

Vatikan belum memberikan pernyataan resmi seputar kandidat Paus selanjutnya namun para kardinal berjanji secepatnya mengumumkan pengganti Benediktus XVI sebelum Mac berakhir.

BERITA TERBARU 26-2-2013
Dalam sidang akhbar 24-2-2013, Paus Benediktus XVI telah mengumumkan perletakan jawatannya dan menukar agamanya kepada Islam. Subhanallah. Maha Suci Allah.

Bernadict
Nama Islamnya ialah Sajjad Sayyid Ratzinger. Butira selanjutnya adalah seperti Syatariah Blogs dalam MY BLOG LIST  

Allahu Akbar. Allah Maha Besar.

14 comments:

  1. Assalamualaikum sheikh. Article 27 telah puas dicuba tapi gagal masuk dan kena force close....mohon syeikh jadikan article seteusnya dengan kandungan yang sama.

    Sangat meminati blog syeikh dan ribuan terima kasih kerana usaja dan kajian ilmiah dapat disalurkan kpd pembaca spt ana.

    Alkali

    ReplyDelete
  2. bukan ke paus convert islam itu hanyalah hoax semata? kenapa tak gempar stu dunia? pelik

    ReplyDelete
  3. sepatutnya gempar & heboh. Kalau media barat mengemparkan & menghebohkannya, maka jadilah ia gempar & heboh, tetapi kalau mereka tidak melakukannya, maka senyap je la. Mesti ada sebab memalukan kenapa mereka tidak mengemparkan & menghebohkannya. Wallahu ahlam.

    ReplyDelete
  4. Subahanallah... Paus menjadi muslim dan akan segera menikahi anak belia 9 tahun.. Allahuakbar....!!!!

    ReplyDelete
  5. NAMA ISLAM PAUS - SAJJAD "SAYYID" RATZINGER..??
    Nama dan pangkat "Sayyid" yg paling lucu serta mengaibkan Islam, karna telah dicedok digunapakei pada bukan tempatnya. DiAkhir Zaman ini berbagei cara dan muslihat pihak tertentu yg mencoba ambil kesempatan menanggok ikan diair keroh...

    Perlu diketahui title, nama dan pangkat gelaran "Sayyid" itu teruntuk khas dan bisa digunapakei hanya kepada mereka itu yg ada talian darah keturunan dgn Nabi SAW itu sahaja. Maka hanya mereka itu jua yg layak dinamakan "Sayyid" Ahlulbait Nabi... Allahu'alam....

    ReplyDelete
  6. Kebanyakkan sayyid sekarang hanya mewarisi keturunan sebelah abu jahal. Mereka tidak menjadi imam atau contoh yang baik dalam masyarakat. Jadi, jangan sebut apa-apa pun tentang kemuliaan sayyid pada masa ni. Tak laku...

    ReplyDelete
  7. ISA AL MASIH DAN IMAM MAHDI


    Issu kedatangan Mesiah, Imam Mah, Satrio Piningit dsb sebenarnya wujud dari harapan pengikut Nabi Ibrahim As. setelah beliau berdoa sbb.: “Ya Tuhan kami, utuslah untuk mereka sesorang Rasul dari kalangan mereka, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayat Engkau, dan mengajarkan kepada mereka Al Kitab (Al Qur’an) dan Al-Hikmah (As-Sunnah) serta mensucikan mereka. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana” (QS.2:129).


    Oleh katurunan beliau ini selanjutnya, ditunggu-tunggulah kedatangan ‘sang tokoh’-nya sampai datang pula nabi terakhir dari dinasti Bani Israel yakni Nabi Isa As bin Maryam. Namun sayang, dalam Kitab suci Injil masih disebut issu kedatangan sang Imam Mahdi, Mesiah, Satrio Piningit tersebut. Dengan demikian berarti masih akan datang lagi Imam Mahdi yang pamungkas, yang sesungguhnya.


    Maka akhirnya, lahirlah Nabi kita Muhammad SAW sebagai Rasul Allah dan sekaligus penutup para nabi (QS. 33:40) dengan membawa Al Quran yang didalamnya memuat pernyataan atau ikrar Allah SWT bahwa Nabi Muhammad SAW dianugerahi agama ISLAM (QS. 5:3). Dimana nama dan istilah Islam tidak pernah termuat dalam kitab-kitab suci sebelum Al Quran.


    Dengan kedatangan Nabi Muhammad SAW sekaligus juga terjawablah issu tentang akan datang lagi Nabi Isa bin Maryam dan issu Imam Mahdi. Nabi Isa As. tidak akan datang lagi karena sudah tegas dinyatakan dalam Al Qiran (S. 2:134 dan 141). Begitu juga Imam Mahdi tidak akan lahir lagi bagi kelompok Sunni atau 'muncul' alias 'menjelma' lagi bagi kelompok Syiah dan walaupun kedua kelompok ini 'SEPAKAT' mengakui bahwa Imam Mahdi itu dari keturunan Ahlul Bait. Aneh, disatu sisi mengakui akan ada Imam Mahdi, di sisi lain Imam Mahdinya ada dua versi karena itulah bahwa Imam Mahdi yang sesungguhnya tidak lain adalah penutup para nabi yakni Nabi kita Muhammad SAW. Jadi tak perlu ditunggu Imam Mahdi sekalipun dianya berasal dari keturunan Ahlul Bait, apalagi jika 'memang' tidak ada keturunan Ahlul Bait itu begitu juga tentang Nabi Isa As.


    Kalau demikian, siapakah gerangan yang akan meneruskan risalah Nabi kita Muhammad SAW ya tidak lain adalah para khalifah, tinggal bagaimana para khalifah-khalifah (ya raja, presiden, gubernur, pangeran, sultan, bupati atau walikota) kini dan yang akan datang ‘mampu’ membumikan Islam dan Al Quran dalam kehidupan nyata di dunia ini, ya masalah sosial budaya terutama masalah kekuasaan dan pemerintahannya.


    Dia-lah yang menjadikan kamu khalifah-khalifah (ada yang jadi raja, sultan, presiden, gubernur dll.) di muka bumi. Barang- siapa yang kafir, maka (akibat) kekafirannya menimpa dirinya sendiri. Dan kekafiran orang-orang yang kafir itu tidak lain hanyalah akan menambah kemurkaan pada sisi Tuhannya dan kekafiran orang-orang yang kafir itu tidak lain hanyalah akan menambah kerugian mereka belaka. (QS. 35:39)

    ReplyDelete
  8. Kami menghargai tulisan anda yang panjang lebar. Silakan terus membaca blog2 kami untuk lebih pencerahan. Wallahu ahlam.

    ReplyDelete
  9. Bertobatlah karena tidak lama lagi Isa Almasih akan datang untuk menjemput semua orang yang percaya kepadaNya sebagai Tuhan dan juru selamat mereka.amin !

    ReplyDelete
  10. Jangan sebut agama Allah sebab beliau itu Khalik, agama itu buatan manusia sebagai suatu komunitas yang punya pandangan,ajaran dan ibadah yang sama. muhamad itu nabi palsu...dia masuk ke goa hira untuk menyalin Taurat dan Injil lantas berbohong kalau Tuhan yang memberikan wahyu kepadanya...dia itu licik, dia bukan buta huruf.. dia orang pintar karena hidup di sekitar orang Yahudi dan Kristen. muhamad telah menipu bermiliar - miliar manusia dan menggiring mereka semua ke neraka.bertobatlah dan percayalah kepada Isa Almasih agar dosa kamu semua dihapuskan dan Sorgalah yang menjadi tempat kediaman kekal mu. amin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon..kami org islam percaya Nabi Isa adalah Nabi dan bukan tuhan..mana ada ayat bible mengatakan dia sendiri tuhan? sungguh kamu berbohong dan tertipu..save yourself from your own stupidity...

      Delete
  11. haloo Ustazd ABAH, mana nih kabar kabari yang ke 29, kok belum ada ya..? thanks Analisisnya,saya tunggu IMAM MAHDI AL-MUNTAZAR (29), apa sudah ada?

    ReplyDelete
  12. Assalamuailaikum Abah Bijak.
    Mana kelanjutan artikelnya yg ke 29, ayolah Abah kok jadi terhenti, salam untuk Abah Bijak ,semoga selalu diberikan kekuatan dan ketajaman dalam mengambil nilai-nilai Islami yang sanggat tersembunyi...Amiiin.

    ReplyDelete