GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Friday 29 March 2013

KISAH PANJI HITAM AKHIR ZAMAN (VERSI GUA MUSANG)




Saya baru sahaja sampai dari kampong Lerek. Anda tahu kat mana Kg Lerek tu? Sebuah kampong berhampiran bandar Kuala Berang. Sekitar 12 km jew. Meh saya jelaskan.

Sebelum saya jelaskan, saya hendak bagitahu cara nak contact saya. Anda boleh guna fb saya, TOK WALI PUTIH. Nama itu bukan nama saya, gelaran saya atau pangkat kewalian saya.

Itu nama bapa angkat saya. Masa saya berumur 12 tahun (sekitar tahun 1973), bapa saya telah membawa saya ke rumahnya di Wakaf Che Yeh, Kota Bharu. Nenek saya (Tok Lumat) yang mengkehendaki saya menjadi anak angkatnya. Ibu saya setuju. Dan bapa saya menunaikannya.

Di rumahnya, saya dimandikan & didoakan. Kemudian saya dijadikan anak angkat kepada beliau. Seingat saya, beliau itu bertubuh sederhana & berumur sekitar 50an pada masa itu.

Orangnya pendiam & warak. Saya tidak tahu kenapa beliau dipanggil Tok Wali Putih. Rambutnya hitam berkilat. Janggutnya juga hitam. Tak ada warna putih pun. Mungkin namanya Putih. Wallahu Ahlam.

Dipendekkan cerita, doanya dipercayai mustajab. Istilah orang Kelantan, dipanggil mulut masin. Bagaimana nenek saya mengenalinya, saya pun tak tahu. Tetapi apa yang ada pada saya hari ini, mungkin sedikit sebanyak berkat doanya kepada saya 40 tahun yang lepas.

Meh kita sambung semula cerita Kg Lerek. Hari ini saya satu family pergi ke Kg Lerek, Kuala Berang kerana menghadiri upacara kematian ibu mertua adek saya. Bertolak pukul 10.20 am dan sampai sekitar 1.20 pm. Masa itu, khatib sedang bersiap-siap untuk menyampaikan khutbah Jumaat. 

Selesai semua urusan, pukul 3.00 pm, kami berangkat pulang. Sekitar pukul 5.00 pm, kami singgah di masjid Jabi. Kemudian tepat 6.09 pm, kami sampai ke rumah dengan selamatnya. 


KHUTBAH YANG BERNAS DAN PRODUKTIF
Khutbah hari ini sangat bernas dan produktif. Tok imam yang membaca khutbah saya kira sangat berani & tegas. Beliau menyelar beberapa salahlaku negative dalam proses perkahwinan masakini.

Di antaranya, beliau menyelar [1] penggunaan muzik atau kugiran dalam majlis perkahwinan, [2] mas kahwin yang mahal, [3] mendedahkan aurat, [4] applikasi pak andam (lelaki lembut) yang menyolek pengantin perempuan dan sebagainya.

Inilah beberapa fenomena negative yang wujud dalam majlis perkahwinan zaman moden. Kalau majlis itu sudah didahului oleh unsur-unsur negatif, maka perkahwinan itu tentunya kurang berkat & lebih mndatangkan keburukan.

Awasilah majlis perkahwinan anak anda atau kaum kerabat anda daripada dicemari perkara-perkara yang tidak baik atau mungkar. Paling penting, jangan masukkan muzik yang “lagha” walau atas nama kesenian sekali pun.


MELAYARI INTERNET SEKEJAP
Sementara menunggu masuknya waktu maghrib, saya membuka internet & melayari blog Abu Zulfikar Alexendarwathern. Ada kisah menarik tentang 313 Panji Hitam Langkasuka (313PHL) yang kononnya sudah dibentok di Malaysia.



Bahkan khabarnya, 313PHL itu sudah disahkan dan dibaaihkan oleh Tuan Guru Wali Hidup (TGWH). Siapa itu TGWH? Dipercayai beliau itu ialah TG Ahmad Tohir bin Ismail, pengasas pondok Sg Bayu Gua Musang.

Dan dimaklumkan juga, 3 hari selepas proses pengesahan dan pembaaihan itu, TGWH itu pun meninggal dunia.

Saya tersenyum sahaja mendengar kisah itu. Saya no komen. 313PHL itu pun menubuhkan Kerajaan Islam Empayar Langkasuka Nusantara. Pemimpinnya atau rajanya ialah Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II. Beliaulah yang dipercayai sebagai Pemuda Bani Tamin (PBT).



Hebat sungguh berita yang saya dengar. Saya pun ada dengar juga cerita ini sebelum ini. Dipercayai Raja Merongmahawangsa II itu berasal dari Selatan Thailand. Orangnya selalu berjubah putih dan mempunyai ramai pengikut.

PENGIKUTNYA BUKAN CALANG-CALANG ORANG
Pengikutnya pula bukan calang-calang orang. Terdiri daripada pelbagai golongan seperti teknorat, guru dan pelbagai professional lain. Termasuk juga di dalamnya orang-orang kampong yang setia dan komited.

Pusat gerakan mereka berubah-ubah mengikut keadaan. Paling awal, bertempat di sebuah rumah di Kg Bandar, Pulai Chondong di tepi sungai Kelantan.

Kemudian mereka berpindah ke Salor.  Mereka selalu berjumpa dan berkumpul (secara bergilir-gilir rumah) untuk melakukan zikir jahar. Kemudian mereka juga mempunyai satu amalan khusus dipanggil iktikaf 1 malam. Wallahu ahlam.

Itu adalah apa yang saya tahu. Dan saya juga percaya bahawa Raja Merongmahawangsa II itu adalah 1 negeri, 1 cawat (daerah) dengan TGWH yang telah pun meninggal dunia itu.

MEREKA BOLEH BERHUBUNG DENGAN PARA ARWAH?
Menurut blog Abu Zulfikar lagi, mereka itu boleh berhubung dengan arwah Tok Kenali. Bukan sahaja dengan Tok Kenali, tetapi juga dengan para Nabi, para Rasul & para Wali. Sungguh hebat amalan kerohanian mereka & sungguh tinggi darjat mereka.

Saya no komen tentang mereka. Dan saya pun tidak berhajat untuk mencampuri urusan mereka. Blog saya mempunyai pendapat saya sendiri. Anda boleh percaya kepada saya. Dan anda juga boleh menolak saya.

MARI KITA KEMBALI KEPADA HADIS
Beberapa kesimpulan yang kita sedia maklum dari hadis adalah seperti berikut.

[1] Panji Hitam akan keluar dari Khurasan. Bahkan ada hadis yang menyebutnya keluar dari Kuffah, di Iraq. Saya sependapat dengan ustaz Abu Zulfikar bahawa Al-Mahdi Yaman (Mohamad Nasser dari Yaman) itu adalah orang yang salah. Begitu juga dengan Abdul Aziz Lombok yang mengaku sebagai PBT..

2] Nabi tidak menyatakan bilangan Panji Hitam itu sebanyak 313. Tetapi Nabi menyebut orang yang akan membaaih Imam Mahdi di Mekah itu sebanyak 313 orang, terdiri daripada wali-wali Abdal Mesir dan Iraq, serta golongan Asoib (kerohanian) dari Timur.

[3] Di manakah negeri pemerintahan mereka? Setakat ini kita belum menerima maklum tentangnya.Yang pastinya, Panji Hitam (sebagaimana disebutkan dalam hadis) akan mendahului kemunculan Imam Mahdi Al-Muntazar. Menurut ulamak, mereka muncul 18 bulan lebih awal. Di mana? Di Malaysia? Jordan? Syria? Iraq? Atau di mana? Nabi menyebutnya Khurasan.Wallahu ahlam.

Kami dengan ini, mengambil keputusan menyerahkan semua urusan ini kepada Allah Taala. Akhir kata, sesiapa yang ingin menghubungi saya, boleh add pada fb TOK WALI PUTIH. Kemudian silakan anda menulis apa keinginan anda. Insyaallah, saya akan menjawabnya.

DI RUMAH. 30-3-2013.

7 comments:

  1. saya juga mendapat alamat bahawa pemegang panji ini dah mula bergerak.. saya ahli kaji sejarah tamadun islam.. add saya di fb http://www.facebook.com/MrJackyll

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya, MrJackyll. Silakan anda membaca seterussnya.

    ReplyDelete
  3. mari bergabung dengan panji hitam dari indonesia
    kita tidak anarkis dan cinta damai, kami hanya akan berperang pada saatnya nanti..
    http://panjihitammahdi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Salam Abah..blh minta FB akaun..sdh try buka Tok Wali Putih...dada

    ReplyDelete
  5. Qoute [3] Di manakah negeri pemerintahan mereka? Setakat ini kita belum menerima maklum tentangnya.Yang pastinya, Panji Hitam (sebagaimana disebutkan dalam hadis) akan mendahului kemunculan Imam Mahdi Al-Muntazar. Menurut ulamak, mereka muncul 18 bulan lebih awal. Di mana? Di Malaysia? Jordan? Syria? Iraq? Atau di mana? Nabi menyebutnya Khurasan.Wallahu ahlam."

    Khurasan... kla kita google khurasan adalah wilayah di sekitar utara timur iran..

    ReplyDelete
  6. Marilah kita berdoa supaya sentiasa di jalan yang benar...yang pasti Allah akan sentiasa melindungi hambaNya.....

    ReplyDelete
  7. UNDANGAN Gubenur Militer Pasukan Komando Bendera Hitam
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata

    kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya

    Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan

    seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk

    Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan

    yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang

    berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak

    disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang

    kepadamu: "Berperanglah kamu pada jalan Allah", lalu kamu berlambat-

    lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini

    daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia,

    diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu

    dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang

    lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha

    kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Orang-orang yang tidak melaksanakan tanggungjawab dan perintah Allah

    untuk berjihad, adalah dimurkai, dibenci, dilaknati oleh Allah swt

    dan akan disiksa di akhirat nanti.
    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan

    mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang

    besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah

    agama untuk Allah.

    "Fitnah" dalam ayat ini adalah penindasan dalam bentuk peraturan dan

    undang-undang ciptaan manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas

    manusia.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan

    setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman,

    ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi

    Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis

    yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah

    FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi,

    disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk

    menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan

    karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu)

    orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-

    perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah

    217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi

    kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang

    taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan

    munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan

    apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama

    dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali

    jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka

    orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal

    dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang

    terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    email : seleksidim@yandex.com
    Website : http://goo.gl/3OzXMg

    ReplyDelete