GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Sunday 16 September 2012

SAINTIS MENEMUI TEROMPET MALAIKAT ISRAFIL?

 
Dengan sebuah peralatan canggih, para saintis telah membuat kesimpulan yang mencengangkan mengenai alam semesta. Benarkah mereka telah menemukan terompet (sangkakala) Malaikat Israfil?

Penemuan itu telah dijumpai beberapa tahun lalu dalam sebuah pemerhatian (observation) yang dipimpin oleh Profesor Frank Steiner dari Universiti Ulm, Jerman. Pada masa itu, mereka hendak mencari tahu, seperti apa sebenarnya bentuk alam semesta ini.

Maka digunakanlah sebuah alatan canggih,  milik Badan Angkasa Lepas  Amerika Syarikat (NASA)

Alatan tersebut dikenali sebagai Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP). Hasilnya menunjukkan, alam semesta ini ternyata berbentuk seperti sebuah terompet raksasa.


Di hujung bahagian belakang ‘terompet’ alam semesta ini,  dinyatakan bahawa ia tak mampu diamati atau diperhatikan (unobservable). Di bahagian depan, ada bumi dan seluruh sistem tata surya (sistem solar) yang mampu diamati atau dikesan.

Hal ini dikatakan ada hubungannya dengan sebuah hadits seperti yang terdapat di dalam kitab Tanbihul Ghofilin.

Jilid pertama kitab itu menyebutkan hadits dari Abu Hurairah, yang menyatakan sangkakala Malaikat Isrofil berbentuk tanduk dan diperbuat daripada cahaya. Ukuran bulatannya seluas langit dan bumi yang dapat dipahami meliputi atau mencakup seluruh wilayah alam semesta.


Dikatakan bahawa malaikat Israfil sudah bersiap-siap untuk meniupnya. Sekarang ini pada peringkat meletakkan bibirnya di ujung sangkakala dan akan meniupnya sewaktu mendapat perintah dari Tuhan. 

Bila saat itu tiba, maka ketika itulah, seperti dikatakan, hari kiamat telah tiba. Jika alam semesta ini sebuah sangkakala, bayangkan sebesar manakah peniupnya? Bayangkan pulak sehebat manakah pencipta alam semesta ini?  Wallahualam..

( Sumber: http://www.inilah.com/read/detail/1779363/ilmuwan-temukan-terompet-malaikat-israfil )

No comments:

Post a Comment