GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Friday 5 July 2013

PERGOLAKAN MESIR (2) Yahudi & Agen-agen Dajjal terus bertepuk tangan & melebar senyuman.

PERGOLAKAN MESIR (2) Yahudi & Agen-agen Dajjal terus bertepuk tangan & melebar senyuman.

Dalam siri (1) dahulu, saya telah menyebut tentang kemungkinan munculnya seorang askar bernama Muhamad. Memang ramai askar bernama Muhamad, tetapi yang mana satu.

Jangan anda fikir semua askar bencikan Mursi.Khabar akhir zaman yang saya dengar itu mungkin selepas ini menjadi kenyataan. Seperti dekatnya kemunculan Imam Mahdi, maka saat itu juga angat dekat. Kita tunggu sahajalah waktunya.

TENTERA MESIR YANG DIPERALATKAN
Sebelum Mohammed Morsi dipecat jawatannya oleh tentera, tentara Mesir dalam sebuah kenyataannya mengatakan sanggup mati untuk membela rakyatnya.

“Kami bersumpah demi Tuhan, kita akan mengorbankan darah kita bagi Mesir dan rakyatnya, untuk membela mereka dari teroris, radikal atau bodoh,” kata Jenderal Abdel Fattah al-Sisi, pada hari Rabu, 03/07/13, sebagaimana dilaporkan oleh Press TV.

Ironis! Padahal, rakyat Mesir masih ingat pada peristiwa setahun yang lalu, teringat pada kekejaman  tentara yang sama, yang memberondong, menindas dan membunuh rakyat yang sama pula.

TENTU INI ANEH
Tetapi, disaat keringat yang mengguyur kening dan punggung mereka belum kering, disaat darah basah menggenang di atas gundukan tanah gersang mereka belum kering, tiba-tiba, tentera seakan-akan menyuarakan titah dari langit, membela rakyat Mesir!. Tentu ini aneh.

MELEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN
Memang ia sangat aneh. Bahkan sangat aneh. Dan jika anda melihat bagaimana sikap pemimpin negara-negara Arab di Timur Tengah dalam memberi respons terhadap rampasan kuasa ini, tentu anda terkejut sakan atau terkejut berok atau terkejut giler.

King Abdullah dari Arab Saudi terang-terangan menyokong rampasan kuasa ini. Qatar (menerusi Syeikh Bani Tamin) juga menyokongnya. Emiriyah Arab Bersatu (UAE) lebih-lebih lagi menyokongnya.

Mereka semua kuncu-kuncu Amerika Syarikat. Maka kerana itu, mereka adalah penyokong kepada agen utama sang Dajjal. Dan bersama mereka tentunya Yahudi Laknatullah. Inilah yang selalu dikatakan bidalan. Melempar batu sembunyi tangan.

Bagaimana sikap Basyar Al-Assad? Saya akan jawab kemudian. Mari kita telusuri dahulu kisah pahit manis yang berlaku ini.

MEMBERI LAPORAN
Paling menarik untuk anda ketahui ialah tentang sebuah cerita sensasi seperti berikut. Kononnya, Panglima Angkatan Bersenjata Mesir yang menjatuhkan Morsi sebelum ini,  Jenderal Abdel Fattah Al-Sisi memberi laporan kepada Raja Arab Saudi, King Abdullah tentang situasi di negara Afrika Utara itu. Memberikan laporan? Apakah laporan itu?

Dalam percakapan telefon pada hari Jumat, 5/7/2013, Jenderal Abdel Fattah Al-Sisi (selepas ini dipanggil Sisi) melaporkan keadaan politik terbaru Mesir kepada Raja Arab Saudi  dan meyakinkan Raja bahwa negara itu dalam keadaan stabil. Demikian pejabat  Berita Arab Saudi,  SPA melaporkan.

Dalam laporan di laman web SPA itu, King Abdullah, penjaga Haramain memberikan titah kepada Sisi bahwa peristiwa-peristiwa di Mesir itu memerlukan  “kebijaksanaan dan sifat berhati-hati.”

Sebelum ini, negara dunia yang pertama kali mengucap selamat atas kemenangan rampasan kuasa itu adalah Arab Saudi yang bermahzab Salafy-Wahabi disusuli kemudiannya oleh Emiriah  Arab Bersatu (UEA).

King  Abdullah Arab Saudi mengatakan, “Atas nama rakyat Arab Saudi, saya mengucapkan selamat kepada anda untuk mengambil alih kepemimpinan Mesir pada saat yang kritis dalam sejarahnya,” kata Abdullah dalam ucapan selamat kepada pemimpin sementara Mesir, Adly Mansour.

“Kami berdoa kepada Tuhan untuk membantu anda memikul tanggung jawab yang dibebankan pada anda untuk mencapai cita-cita persaudaraan kita di Mesir,” doa King Abdullah Arab Saudi pada sang pemimpin baru itu.

KEMUDIAN YANG LAIN-LAINNYA
Kemudiannya, Mahmoud Abbas bagi pihak Pihak Berkuasa Palestin  (PLO) seluruhnya mengucapkan,  ”Atas nama rakyat Palestin dan para pemimpinnya, saya mendapat kehormatan untuk mengucapkan selamat kepada anda (maksudnya Adly Mansour), pemimpin Republik Arab Mesir di fasa fana ini dalam sejarahnya, ” sebagaimana dilaporkan Pejabat  Berita Resmi, WAFA.

Sementara itu, Yang Mulia Abdullah bin Zayed Al-Nahayan, Menteri Luar Negeri emiriah Arab Bersatu (UAE), mengungkapkan keyakinan penuh bahwa orang-orang di Mesir mampu melewati saat-saat sulit yang akan dilalui Mesir.

Sheikh Abdullah mengatakan, “tentara besar Mesir mampu membuktikan lagi bahwa mereka adalah pagar Mesir, dan mereka adalah pelindung dan tameng (perisai)  yang kuat yang menjamin Mesir akan tetap menjadi negara lembaga dan hukum.”

Kemudian anda akan mendapati Syiah mempunyai suara lain dalam perkara ini. Mari kita ikuti secebis kata dari Kementerian Luarnya yang berbunyi  seperti berikut“,

“Mohamed Morsi merupakan presiden incumbent berdasarkan suara rakyat. Diharapkan agar angkatan bersenjata Mesir memainkan peranan penting mereka dalam mendukung rekonsiliasi nasional dan menghormati suara rakyat”.

“Memecah bangsa Mesir tak akan menghasilkan apa-apa,” kata Wakil Menteri Luar Negeri Iran, Hossein Amir Abdollahian kepada pejabat berita resmi Iran, IRNA.

BASYAR & KEGEMBIRAANNYA
Barangkali seperti sebuah doa, Basyar Al-Assad sangat gembira melihat Mursi jatuh. Ia tentu gembira kerana Mursi pernah mengambil sikap yang paling buruk terhadapnya.

Mursi pernah memutuskan hubungan diplomatik dengan Syria, bahkan menyokong sepenuhnya zon larangan terbang yang cuba dijalankan oleh AS.

Bagi saya, Mursi kurang bijaksana kerana terlalu percaya kepada AS. Begitu juga Erdogan dari Turki. Saya selalu menyebut, percaya kepada Yahudi & agen-agen Dajjal adalah satu kesalahan yang besar.

MENOLAK IA RAMPASAN KUASA?
Kemudian timbul pula persoalan mengapa Amerika Syarikat menolak menyebut perkataan RAMPASAN KUASA TENTERA?

Ia semacam satu teka-teki yang cuba menyihir mata umat Islam. Kononnya Mursi jatuh kerana kebencian rakyat.

Sebenarnya Mursi jatuh kerana putar belit Yahudi & agen-agen Dajjal terutama sekali AS yang menganjurkan Revolusi Kedua Rakyat Mesir.

Pada hari Rabu, 03/07/13, Presiden AS Barack Obama mengatakan keprihatinannya tentang  peristiwa di Mesir itu.  

Tetapi timbul satu kekeliruan lain bila dia enggan menganggapnya sebagai sebuah rampasan tentera, sebagaimana King Abdullah juga tidak menyebutnya sebagai kudeta (rampasan) tentera. Bahkan dikatakan, partai Salafi-Wahabi an-Nour juga mendukung sepenuhnya peta kebijaksanaan tentera Mesir itu.

ADAKAH ANDA NAMPAK SEPERTI SAYA?
Kita Umat Islam terus dipermain-mainkan oleh Yahudi & Agen-agen Dajjal. Sebabnya [1] kita tidak bersatu & [2] kita tidak Nampak musuh kita yang sebenar.

Saya selalu sebut, musuh kita nombor (1) ialah Yahudi & Agen-agen Dajjal (maksudnya AS, Britain & Perachis). Mereka selalu memperbodoh-bodohkan kita dengan mengapi-apikan perbalahan sesama kita.

Dalam konflik Syria, mereka mengadu domba antara Sunni & Syiah. Dalam pergolakan Mesir, mereka mengadu domba antara Sunni (Ikhwanul Muslimin) & Wahabi.

Jika kita terus berlaku bodoh, akhirnya umat Islam berpecah belah menjadi seperti kambing-kambing yang menyendiri.   

Pada saat yang sama, Obama juga tidak meminta Morsi yang digulingkan itu supaya kembali berkuasa dan tidak mengutuk sedikitpun tentera Mesir yang memaksa Morsi keluar dari pejabatnya serta membekukan perlembagaan Mesir.

Bilakah Muhamad Muda (MM) itu akan keluar menjadi kenyataan?

Sabtu 7/7/2013

No comments:

Post a Comment