GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Thursday 20 September 2012

INNOCENCE OF MUSLIMS [kejahatan terhadap Islam]






Orang Yahudi selalu memilih bulan September (Bulan 9 dalam Kalender Masehi) untuk melakukan tipudaya & kejahatan mereka terhadap Islam. Pada 11/9/2001, mereka menggunakan pelampau Yahudi sebagai pemandu kapalterbang untuk merempuh WTC.



Sampai sekarang, saya tak percaya Osama bin Laden terlibat di dalam peristiwa itu. Itu semua kerja Yahudi. Buktinya mudah. Kesemua 5000 orang pekerja WTC berketurunan Yahudi tak hadir bertugas hari itu. Kenapa begitu?

Dan pada tarikh yang hampir sama, 11/9/2012 (11 tahun kemudian), mereka melakukan kejahatan lain pula. Mereka membikin sebuah filem Arab yang memaparkan Nabi Muhamad S.A.W sebagai seorang lelaki yang gila seks.

Seramai 60 orang pelakon & 45 krew filem terlibat menyiapkannya. Walau pun ia sebuah filem bajet murah, tetapi kesannya berlaku di seluruh dunia. Umat Islam seluruh dunia memberontak marah terhadap filem keji ini.

Para pegawai Federal Bereau of Invertigation (FBI), Amerika Syarikat berhasil mengesan penerbit film “Innocent of Muslims” yang telah membangkitkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia itu.

Individu tersebut dikenalpasti sebagai Nakoula Basseley Nakoula. Menurut Associated Press, Jumaat (14/9/2012) nama Nakoula Basseley Nakoula muncul setelah FBI menyimpulkan hasil penyiasatan mereka ke atas kewujudan filem yang dinilai telah merendahkan Islam dan Nabi Muhammad.
Nakoula & heroin, Anna
Pemuda Kristian, yang melakunkan watak Nabi Muhamad S.A.W.
Add caption
Menurut maklumat, Nakoula itu seorang Yahudi yang menetap di AS. Dia berkerjasama dengan beberapa orang pemuda pelampau Kristian untuk menyiapkan filem tersebut.

Pengedaran film ini telah menyemarakan kemarahan di beberapa buah negara Arab seperti Mesir, Libya dan yang terbaru di Yaman.

Kemarahan itu berdasarkan beberapa sebab berikut.

[1] Melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah agama Islam. Tidak boleh ada seorang pun yang melukis wajah Nabi Muhamad S.A.W, walaupun dia seorang pelukis yang handal. Juga tidak boleh ada seorang pun yang melakunkan watak Nabi Muhamad S.A.W.

[2] Filem tersebut mengambarkan Nabi Muhamad S.A.W sebagai sukakan seks (gila seks). Satu label yang sangat tidak senonoh & mencemarkan.  

Di Libya,  kemarahan maksima sebahagian besar penduduknya telah menimbulkan kedukaan mendalam bagi Amerika Syarikat. Duta Besar Amerika Syarikat ke Libya, Christopher Stevens dan tiga staf diplomat lainnya telah terkorban setelah sekelompok orang bersenjata menyerang bangunan Konsulat AS di Benghazi.

Sementara mengenai Nakoula, para  pegawai FBI mengatakan bahawa dirinya memiliki hubungan dengan individu yang bernama Sam Bacile yang sebelumnya disebut Associated Press sebagai penulis dan sutradara film tersebut. Namun ternyata Sam Bacile adalah identiti palsu.

Dalam wawancaranya dengan Associated Press, Nakoula mengatakan bahwa ia merupakan warga Yahudi Israel. Namun pihak berkuasa Israel membantah hal tersebut dengan menegaskan bahawa mereka tidak memiliki data yang dapat membenarkan bahawa Nakoula adalah warga negara Israel.

Apapun alasan dari Nakoula, ternyata manusia Yahudi ini sangat jahat dan patut mendapat kemarahan daei umat Islam. 

Nakoula juga mengaku bahwa dirinyalah yang mempersiapkan semua keperluan logistik untuk persiapan penerbitan  filem tersebut. Namun ia membantah bahawa ia dan Bacile adalah sosok yang sama.

Nakoula juga menolak khabar yang menyebutkan bahawa ia adalah  pengarah (sutradara) dari film kontroversial tersebut meskipun pada masa yang sama,  ia mengaku mengenal siapakah Bacile yang dimaksudkan.

Memang dasar Yahudi suka bercakap secara putarbelit. Nakoula dan Sam Bacile adalah manusia yang sama.

Pihak pengadilan  FBI  khabarnya akan mendakwa Nakoula dengan pindaan pidana tahun 2010 atas perbuatannya yang memalsukan banyak identiti diri. Beberapa identiti Nakoula lainnya adalah Nicola Bacily, Robert Bacily, Erwin Salameh dan sejumlah nama lainnya.

Dalam waktu yang sama, akhbar Wall Street Journal melaporkan  bahawa filem keji itu telah diterbitkan oleh seorang lelaki bernama Sam Bacile, seorang yang anti Islam dan mempunyai status kewarganegaraan Amerika-Israel.

Laporan juga mengatakan bahwa Sam Bacile berterimakasih kepada orang-orang Yahudi yang telah menyumbang untuk "Innocence of Muslims" berjumlah lebih kurang USD 5 juta.

Menurut laporan lainnya yang beredar, Sam Bacile, adalah nama samaran dan bukan nama asli. Hingga kini belum diketahui di mana Bacile bersembunyi.

Di London, Muslim Inggris menyerbu kedutaan besar AS di London untuk memprotes filem yang diterbitkan  di AS yang menghina Nabi Muhammad (shalallahu 'alaihi wa sallam).

Lebih kurang ratusan orang berdemonstransi meneriakkan slogan-slogan anti-AS dan membakar bendera AS di luar kedutaan  yang berada di Grosvenor Square, pada hari Jum'at (14/9/2012). Bantahan ini dipimpin oleh Syaikh Anjem Choudary.

Para demonstran Muslim membawa poster yang bertuliskan kalimat-kalimat anti-AS dan pembelaan terhadap Nabi serta bendera Islam.

Protes akibat film "Innocence of Muslims" juga terjadi di negara-negara lainnya termasuk di Mesir, Libya, Tunisia, Sudan, Indonesia, Malaysia, Pakistan dan Afghanistan.

Para demonstransi menuntut AS untuk meminta maaf dan menuntut kedutaan AS di negara mereka ditutup. Sementara itu, AS nampaknya tidak ingin bertanggung jawab atas film yang telah diproduksi di negaranya itu.

Selain itu,  tidak hanya kaum muslim saja yang memprotes kebidapan tersebut, namun beberapa pembesar non-muslim pun ikut mengecam penayangan dan pembuatan film tersebut.

Uskup Yerusalem Kecam “Innocent of Muslims”

Seperti yang dikutip dari Okezone, beberapa uskup di Yerusalem mengecam penghinaan yang ditunjukkan di dalam film tersebut.

Menteri Urusan Agama Palestin,  Mahmoud Habbash dan Uskup Agung Yerusalem Atallah Hanna mengecam film anti-Islam yang berjudul Innocent of Muslims. Kedua tokoh agama itu menyebut film kontroversi itu menghina Muslim dan non-Muslim.

“Hukum dan peraturan baru antarabangsa harus dibentuk demi untuk mendakwa siapapun yang menghina agama atau nabi. Sebagai seorang Muslim, kami mengecam segala penghinaan terhadap Nabi Muhammad,” ujar Habbash, seperti dikutip Maan, Kamis (13/9/2012).

“Kami takkan menggunakan kekerasan untuk bertindakbalas terhadap serangan ini, tetapi kami selalu mengingatkan siapapun yang menghina Islam dan Nabi,” tegasnya.

Sementara itu, Uskup Hanna yang merupakam Pimpinan Gereja Ortodoks di Yerusalem turut mengecam filem tersebut. Hanna mendukung warga Muslim di Palestina.

“Mereka yang menyerang Muslim saat ini berniat untuk menyerang seluruh agama dan merancang konflik sektarian,” ujar Uskup Hanna.

Film kontroversi itu terbukti telah memicu (menyebabkan) kerusuhan yang serius di Timur Tengah dan menyebabkan serangan di banyak kedutaan Amerika Serikat (AS) di seluruh dunia.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang kekacauan yang dicetuskan oleh filem ini,  sila layari WEBLOG CIKGU ZAIN dan baca entri di bawah tajuk yang sama, INNOCENCE OF MUSLIMS.

Kemudian untuk mengetahui kronologi peristiwa penghinaan musuh-musuh Allah terhadap Nabi Muhamad S.A.W, sila baca entri kami akan datang di blog ini. MANUSIA-MANUSIA BIADAP YANG MENGHINA RASULULLAH S.A.W..     

1 comment:

  1. Penghinaan Barat terhadap kesucian Islam dan Nabi,
    Sudah berlaku semenjak dari zaman Nabi itu lagi,
    Bermula fitnah perangkap "28 Kapir Quraish" licik sekali,
    Hingga kini Ahlulbait, Syiah dan Sunni maseh ngak ngerti..

    Sikit2 itu sunnah Nabi walo ngak dibuat oleh Nabi,
    Ditokok tambah itu ini dibilang juga itu sunnah Nabi,
    Diselit pula dgn Hadis Palsu dibilang itu Hadis Nabi,
    Jadilah amalan tradisi karna semua ikut Sunnah Nabi..

    Menikah anak bawah umor dibilang itu sunnah Nabi,
    Hingga dianggap itulah amalan sex dari sunnah Nabi,
    Ramei Child Brides menjadi mangsa Si-Kambing Tua,
    Enak meragut pucuk daun nangka maseh ranum muda..

    Apabila pihak Barat buat katoon maruah Nabi dicela,
    Dibikin pula movie Innocence Of Muslims Nabi dihina,
    Ummat Islam hanya melenting marah ngak tentu hala,
    Malangnya Muslim ngak ada fakta kebenaran Nabi utk dibela..

    Kalo dibuka apa muslihat Mr Burn serahkan anaknya,
    Nanti bisa jadi ribot2an sebelom sampei waktunya,
    Bangkit Imam Mahdi Sejati biarkan dia jadi Pembela,
    Maruah Nabi SAW Insan Kamil Teragong akan terbela..

    "Al-Mahdi membangkitkan, Zulqarnaen merobohkan"

    Allahu'alam...

    ReplyDelete