GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Thursday 29 August 2013

APA PATUT KITA BUAT JIKA AS BENAR-BENAR MENYERANG SYRIA? {1) Mari ambil iktibar dari kata-kata Moaz Al-Khateb.



APA PATUT KITA BUAT JIKA AS BENAR-BENAR MENYERANG SYRIA? {1) Mari ambil iktibar dari kata-kata Moaz Al-Khateb. Dengar khabarnya, hari ini Khamis, 29/8/2013, Obama akan memberi perintah kepada tentera AS menyerang Syria. Itu kemungkinan yang paling besar.


Kita tak payah dengar sangat kata-kata azimat atau kata-kata hikmat atau kata-kata pelindung diri dari pihak Basyar Al-Assad. Macam-macam mereka boleh kata, “kami tak takut, kami sedia melawan, kami sedia mati “ dan sebagainya.

Dipendekkan cerita, kalau benar AS menyerang Syria, maka Syria pasti kalah. Kalau Basyar berjaya lari ke Iran atau Russia, insyaallah dia selamat. Kalau sebaliknya, dia akan jadi macam Saddam Hussein, Muammar Ghadafi atau sesiapa sahaja yang pernah kalah perang.

MARI HAYATI TIGA LUMRAH PERANG
Sebenarnya, dalam situasi macam ini, akan wujud 3 lumrah perang. Lebih-lebih lagi dalam konteks perang antara Islam dan Barat. Semasa Saddam Hussein berkuasa, ia pernah berlaku. Dan sekarangpun, mungkin akan berlaku.

LUMRAH [1] : Syria dituduh memiliki senjata kimia. Iraq pun pernah dituduh begitu. Tetapi bila dibuat penyiasatan oleh pihak PBB, tidak terdapat bukti langsung di Iraq pada masa itu.

Saya tetap tidak percaya bahawa Syria menggunakan senjata kimia. 100% tak percaya. Mereka sudah hantar pasukan penyiasat PBB ke Syria. Tetapi belum pun sempat mereka membuat siasatan, AS sudah bersiap-siap untuk menyerang Syria. Gila. 

LUMRAH [2] : Mereka (AS & Britain) akan mendahului keputusan PBB. Semasa mereka ingin menyerang Iraq (Saddam Hussein) dahulu, mereka terburu-buru menyerangnya. Masa itu, PBB belum istiyhar keputusannya.

Dan sekarangpun, benda yang sama akan berlaku. Wakil Khas PBB, Brahimi Laskhar ada menyebut bahawa “AS akan menyerang lebih awal terhadap Syria”. Dan kalau benar AS menyerang Syria hari ini, maka terbukti lumrah kedua juga benar. Gila.

LUMRAH [3]  : AS akan menguasai pentadbiran. Perkara ini pernah berlaku di Iraq. Dan sekarang Nouri Al-Maliki (boneka AS di Iraq) akan dipilih sekali lagi untuk menguasai Iraq.

Perkara yang sama akan berlaku di Syria. Cuma nasib Syria akan menjadi lebih sedih. Negara yang indah permai itu mungkin akan jadi kenangan sahaja. Syria sekarang mungkin padam dari atlas dunia.

Anda faham maksud saya? Mari saya jelaskan.

PEMBENTOKAN WILAYAH
Syria akan dibahagikan kepada beberapa wilayah kecil. Sebahagiannya diberi kepada Jordan, sebahagian lagi kepada Israel, manakala sebahagian yang lain pula diberi kepada Turki & Arab Saudi. Syria yang asli sudah lupus.

ANDA TAHU SEBABNYA?
Sebagaimana saya sebut sebelum ini, Negara paksi kejahatan (yang dianggap oleh AS & sekutu-sekutu Dajjal lain) ialah Syria, Iran & Hisbullah  Syria & Hizbullah berpusat di Asia Barat manakala Iran agak terasing di Timur.

Kedua-dua Syria & Hizbullah adalah musuh utama kepada Yahudi-Israel. Maka cara strategik membunuh mereka ialah dengan cara MENTIADAKAN mereka. Atas sebab itulah, Syria mungkin akan dipecah-pecahkan kepada beberapa wilayah kecil dan diserahkan kepada kerajaan-kerajaan kejiranan yang berdaulat.

PEMETAAN SEMULA (REMAPPING)
Inilah pemetaan semula Asia Barat oleh Yahudi Israel supaya mereka dapat bernafas segar. Dan inilah juga yang menjadi sebab kepada Moaz Al-Khateb sehingga dia meletak jawatan sebagai Presiden dalam Syria National Council (SNC) pada November 2012.

BEKAS IMAM MASJID UMAYYAD
Moaz Al-Khateb,  bekas Imam Masjid Umayyad di Damsyik adalah seorang lelaki berwajah putih bersih dengan fikiran yang tenang dan semangat keberanian yang tinggi melawan Basyar Al-Assad.

Dia dianggap popular dan dianggap paling layak dengan wajah bersih untuk menyatupadukan dan menenangkan semua kumpulan dalam SNC. Malangnya, dia cuma bertahan 5 bulan sahaja sebagai Presiden SNC.

KENAPA? INI JAWAPANNYA
Katanya kepada Al-Jazeera, “saya hanya sebagai alat untuk menandatangani beberapa kertas atau dokumen sahaja sedangkan banyak tangan lain dari sekian banyak parti/kumpulan yang menentukan keputusan masing-masing bagi pihak orang Syria”.

Kami sertakan bersama teks Bahasa Inggeris supaya anda nampak kebenarannya. “I have become only a means to sign some papers while there are hands from different parties involved who want to decide on behalf of the Syrians”.

SIAPA DI BELAKANG SNC?
Saya pernah menyebut sejak dahulu (awal konflik Syria) bahawa pemain utama Arab Spring dan konflik Syria adalah Yahudi dan agen-agen Dajjal.

Bahkan saya juga pernah menyatakan bahawa Konflik Syria ini adalah peperangan antara Islam (maksudnya Syria) dengan Kelompok Syaitan (AS-NATO-Zionis). Tetapi ramai yang tak percaya, bahkan mencemuh pula  saya.

TINDAKAN MOAZ ITU BETUL
Tindakan Moaz itu betul. Kata kunci kepada tindakannya mudah sahaja. JANGAN PRO KEPADA YAHUDI & GOLONGAN DAJJAL.

Kalau anda menyelesuri tugasnya sebagai pengerusi SNC, anda tentu terkejut kalau dia mengatakan kekecewaannya terhadap beberapa pendekatan politik dalaman yang terjadi kepada pembangkang Syria.

“Mereka yang berada dalam barisan pemberontak sudah kehilangan upaya untuk menentukan nasib mereka sendiri”.

"Masalahnya sekarang sudah sampai kepada satu takat yang tidak dapat diterima lagi. Saya hanya menjadi sebagai alat untuk menandatangani beberapa surat atau dokumen sahaja sedangkan banyak tangan dari banyak parti-parti terlibat yang menetapkan sendiri keputusan mereka untuk bertindak bagi pihak rakyat Syria.

“Terdapat beberapa perkara yang saya tidak bersetuju. Bahkan terdapat juga perjanjian-perjanjian kabur (ambiguous agreements) yang saya fikir tidak disukai oleh seluruh rakyat Syria.

Pada hari dan waktu dia meletak jawatannya, timbul beberapa persoalan seperti berikut.

[1] Apakah factor sebenar yang mendorongnya meletak jawatan?

[2] Siapakah yang akan mengantinya? Dan bagaimana dia akan meneruskan kerjanya?

Pada waktu dia mengadakan temubual dengan stesen TV Al-Jazeera dalam rancangan,  Talk to Al Jazeera,  dia kelihatan duduk dengan tenang dan bersedia menjawab kenapa dia meletak jawatan dan bagaimana perasaannya menghadapi situasi yang berlaku ini.

Moaz al-Khatib berkata bahawa terdapat beberapa negara serantau di belakang aktiviti-aktiviti ketenteraan pemberontak di Syria dan merekalah yang mengarahkan pihak pemberontak untuk melakukan sesuatu mengikut kehendak mereka.

Terdapat orang-orang tertentu dari negara serantau yang mengambil bahagian dalam pembentokan Majlis Tertinggi Tentera (higher military council) dan tidak ada seorangpun pemimpin-pemimpin barisan pemberontak dijemput sama., demikian kata Moaz Al-Khatib dalam interviewnya dengan Al Jazeera  

“Bila Majlis Tertinggi Tentera (higher military council) dibentok, tidak ada seorang pun pemimpin puak pembangkang dijemput untuk menghadiri mesyauarat sedangkan pemimpin-pemimpin tentera dari negara serantau dijemput. Maka kerana itu, kami tidak mempunyai maklumat jelas apa yang sedang berlaku sebenarnya”.

Bila ditanya maksud “Negara-negara tertentu” itu, dia segera menyatakan bahawa Negara itu adalah Arab Saudi dan Qatar. Akan tetapi dia membalas balik pertanyaan itu, “Kenapa anda bertanya soalan yang anda sudah mengetahui jawapannya?

Masalah berterusan yang berlaku antara kumpulan pemberontak Syria dengan negara-negara luar yang campurtangan menyebabkan beberapa orang pemimpin pemberontak kecewa dengan politik dalaman mereka.

“Orang yang berada di dalam (maksudnya SNC) sudah hilang keupayaannya untuk menetukan nasib mereka sendiri.
 
Syria telah bertelingkah dengan pihak pemberontak yang mendapat bantuan Barat semenjak Mac 2011 dan mereka telah dinamakan sebagai Barisan Pemberontak Syria yang kemudiannya menjadi sarang (markas) bagi kumpulan pengganas termasuk  al-Qaeda & kumpulan utamanya, Jabhah Al-Nusra

Kerajaan  Syria telah berulang kali mengatakan bahawa terdapat beberapa negara tertentu membantu barisan pemberontak Syria dengna menghantar kepada mereka militan (maksudnya  askar upahan), senjata-senjata berat dan sebagainya demi untuk menjatuhkan kerajaan sah Basyar Al-Assad.
 
Sekarang AS & Britain (agen-agen Dajjal) mula bersiap-sedia menyerang Syria, maka kita (sebagai Ahli Sunnah Wal Jamaah) patut bertanyakan diri sendiri, apa patut kita buat sekarang?

PATUT [1] : Menjauhkan diri dari segala tipudaya Yahudi & agen-agen Dajjal. Maksudnya, jangan sokong mereka, menyebelahi mereka, berada di pihak mereka & berada di pihak yang disokong mereka.

PATUT [2] : Jangan menghulur tanganmu kepada mereka, samada menyetujui segala tindakan mereka atau tolong mendoakan mereka atau menggunakan tanganmu untuk membunuh orang-orang Islam di pihak Basyar Al-Assad atau di pihak Barisan Pemberontak Syria (SNC). Mereka semua saudara-saudaramu dalam Islam.

PATUT [3] : Perbetulkan keimananmu kepada Allah. Kelompok Islam di bawah pimpinan Al-Mahdi Al-Muntazar itulah yang betul, yang akan menyediakan kehidupan sejahtera & bimbingan yang tepat di akhir zaman. Kalau kamu tidak tahan dengan fitnah-fitnah yang cukup tebal sekarang ini, maka berdiamlah kamu di gua-gua tersembunyi dan beribadatlah kepada Allah sekadar ilmumu. Jangan sesekali membunuh atau melumurkan tanganmu dengan darah merah pekat.

KETAHUILAH YAHUDI ITU MANUSIA JAHAT & KEJI MANAKALA AGEN-AGEN DAJJAL ITU PULA SEPERTI ANJING-ANJING LIAR YANG MEBUNTUNTINYA.  

6 comments:

  1. Salam Abah..minta di jauhkan..Bakal rak an FB

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum....jika difikir secara logiknya, apa yang dibincangkan adalah benar..saya yang tidak mengetahui hal ini secara keseluruhannya setelah saya ikut banyak benda yang tidak benar...sesungguhnya ini adalah fitnah yang paling tak dapat ditanggung lagi..Ya ALLAH, Engkau kurniakanlah Imam Mahdi dengan kadar segera,sesungguhnya kami tidak bertahan lagi dengan fitnah Dajjal dan sekutunya. Ya Rabb, peliharalah iman dan taqwa kami sehingga hari itu menjelma...Ameeen Ya Rabbal Alamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga doa anda dimakbulkan Allah. Memang sekarang fitnah sangat menakutkan. Perkuatkan diri anda dengan iman dan islam. Semoga Allah menjaga kita semua dengan pemeliharaanNya yang kukuh.

      Delete
  3. Salam abah. 1 soalan yg ingin tanyakan kpd abah. Apakah abah menyatakan pihak bashar assad itu benar dan pihak ikhwal muslimin itu dusta? Sedikit prnjelasan dr Abah.

    ReplyDelete
  4. Sudahlah..tugas kita bukan mengkafirkan orang Islam..tetapi mengIslamkan orang orang kafir!

    ReplyDelete
  5. Sudahlah..tugas kita bukan mengkafirkan orang Islam..tetapi mengIslamkan orang orang kafir!

    ReplyDelete