GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Monday 19 November 2012

PANGGILAN JIHAD DARI GAZA



PANGGILAN JIHAD DARI GAZA
Semuanya bermula di Gaza. Pada 15 November 2012, pada waktu azan Subuh berbunyi, maka berlakulah serangan Yahudi-Zionis  ke atas Gaza.

Setakat ini, sudah 1000 serangan bom dan peluru berpandu ke atas Gaza. Sudah ramai yang mati sebagai syahid, termasuk kanak-kanak, wanita hamil & orang tua.

SYEIKH YUSUF AL-QARDAWI
 
Menyedari bahawa serangan Yahudi-Zionis itu suatu keganasan, Syeikh segera melontarkan suaranya. Umat Islam mesti bangun berjihad menolong saudara seagama.

Mengingatkan itu, saya sebenarnya sangat malu kepada dia. Dia sudah tua, tetapi masih gagah untuk bercakap atau berucap. Dia sudah tua, tetapi semangat perjuangannya masih kuat & bertenaga.

Saat saya melihat kehadiran Syeikh Yusuf A-Qardawi pertama kalinya di Mesir sesudah larangan sebelum ini, saya merasa terpanggil untuk bertanya kepada diri saya. APAKAH KAMU HANYA MAHU DIAM SAHAJA?


Percayalah, Kaum Yahudi itu sebenarnya sangat penakut. Buktinya pada amalan Ayat 5. Rujuk ayat yang ketiga, sebagaaimana tertera di atas.  Sebahagian ayatnya berbunyi,…” Sesungguhnya mereka (Yahudi) itu sangat takut kepada musuhnya seperti takutnya kepada Allah, bahkan lebih takut lagi”.

Sebenarnya mereka sangat penakut. Mereka jadi berani sebab kita tidak bersatu. Kita hidup berpecah & tidak bersolidarity. Mereka ibarat anjing serigala yang berani menyergap kita bila kita keseorangan. Sekiranya kita sanggup memacakkan bendera hitam yang berisi Kalimah Taiyibbah di depan mereka, pasti mereka menyusut ke belakang.

Dr Ahmad Abu Halabiah, Ahli Parlimen Gaza City & bekas Presiden Universiti Islam Gaza melafazkan ikrar yang meremangkan bulu roma. Dia bersumpah untuk sanggup mati melawan Yahudi. Satu sumpah yang mengentarkan seriap lelaki Yahudi.

Dalam demonstrasi di Mesir itu, pada saat mereka menyambut Syeikh Yusuf Al-Qardawi di sana, seorang pemudanya menjerit seperti berikut, PERGI KE NERAKA (GO TO HELL), merujuk kepada bangsa Yahudi & askar Israel yang jahat & dilaknat Tuhan itu. Memang patut mereka ke sana, sebab kejahatan mereka mengalahkan kejahatan segala puak, kaum, kabilah atau bangsa mana-mana pun di atas bumi ini.

Pimpinan Hamas di Gaza dengan ikhlas memohon pertolongan Presiden Mesir, Mohamad Mursi untuk membebaskan Gaza dari Israel. Jika benar permohonan itu berlaku & jika benar permohonan itu dikabulkan, Israel pasti akan menerima padahnya. Peperangan wajah baru akan menyaksikan Yahudi-Zionis akan diganyang selembik-lembiknya.

Saya berbangga dengan para pemuda Mesir yang mula menyeberang masuk ke Gaza. Mereka bersedia melancarkan jihad & bersedia pula menempuh jalan mulia (syahid) untuk kehormatan diri mereka. Semboyan mereka. Jihad Jalan Kami. Mereka & saudara Palestin mereka lebih suka memilih jalan hidup seperti Ateya Mubarak, 55T.

 
Saat anda menatap mayatnya, anda pasti terkejut melihat wajahnya yang putih bersih. Dia mati dengan tenang meski pun ada beberapa calit darah pada dagunya. Dia ke masjid untuk melaungkan azan, kemudian solat berjemaah, kemudian mati semasa pulang semula ke rumah.

Wajahnya indah, lambang keberanian seorang syahid. Buat apa kita takut kepada Yahudi-Zionis kerana sebenarnya mereka itu sangat takut kepada kita. Kalau kita percaya diri, percaya kepada kebenaran yang kita miliki, maka mereka itu akan menemui kehancuran yang sangat pasti. PASTI.    

Berikut saya paparkan kata-kata Ismail Haniyeh, Presiden Palestin tentang mereka yang syahid,  I want to kiss the heads of those who are defending our lands in Gaza Strip. It is Jihad until either victory or martyrdom...(Katanya, saya mahu mencium kepala mereka yang mempertahankan tanah air Gaza ini. Ia adalah jihad, samada kita mencapai kemenangan atau mati).

Saya berbangga juga dengan Kaksu, anak angkat saya yang belajar di Universiti Nagoya, Jepun. Meski pun dia seorang perempuan, tetapi jiwanya berani & kuat. Dia menyertai kempen Aman Palestin Mesir. Setiap anak muda muslim mesti begitu. Mesti berjiwa kuat. Jangan takut. Jangan kecut.. Jangan koyo.

Umat Islam di Gaza, Palestin itu adalah saudara kita. Penderitaan mereka adalah juga penderitaan kita. Mari kita lanjutkan doa yang sama terhadap musuh mereka & musuh kita.

“YA ALLAH, BINASAKANLAH KAUM YAHUD-ZIONIS ITU. HANTARKANLAH ANJING-ANJINGMU KEPADA MEREKA.  CERAI-BERAIKANLAH KESATUAN MEREKA”.

Doa itu tidak sepatutnya berakhir di sini. Saya mengharapkan kerjasama anda (pembaca blog) semua agar membaca doa ini dalam tahajjud anda,  selepas setiap solat fardu anda & di mana sahaja. Ajarkan doa ini kepada rakan-rakanmu, adek-beradekmu & seluruh kaum keluargamu.

Laknatlah Yahudi terkutuk itu di depan keluargamu supaya mereka tahu kebiadapan & kejahatan mereka. Terangkan kepada mereka “ Roof Knocking (RK)”. Saat mereka bertanya, katakan bahawa RK itu pelubangan atap rumah atau bangunan menggunakan bom & peluru berpandu.

Bila ramai umat Islam berkumpul di situ untuk melihat apa yang berlaku, maka mereka (kaum Yahudi-Zionis) melempar bom atau peluru berpandu kali kedua. Hasilnya, ramai yang mati, termasuk kanak-kanak, wanita hamil dan orang tua.

Bacalah doa di atas setulus hatimu, dengan air mata berderai-derai, dengan tubuhmu menggeletar sehingga kamu tidak lagi akan ditertawakan oleh Yahudi-Zionis. Mari kita membunuh mereka dengan doa kita. Doa yang tulus ikhlas untuk saudara kita.

Kita mesti berdoa mengikut adab & syariat. Saat kita  berdoa, bayangkan Yahudi-Zionis itu membunuh ayah ibu kita satu persatu, membunuh kaum keluarga kita seluruhnya, membunuh adek-adek atau anak-anak kita tanpa kasihan. Mari kita jeritkan doa kita sehabis tenaga kita. Kemudian jangan cukup sekali ahaja. Teruskan & lanjutkan. Teruskan doamu sepanjang waktu sehingga Yahudi-Zionis itu menemui nasibnya..

Kalau kamu mahu, amalkanlah Qunut Nazilah & bacalah dalam solat Subuhmu. Beritahu dirimu, bahawa bangsa sepeti Kaum Yahudi-Zionis itu patut mendapat pembalasan Tuhan. Jangan sesekali memberi redhamu kepada mereka, samada secara langsung atau tidak langsung. Mereka patut didoakan supaya hancur, sehancur-hancurnya. 

Saya bangga melihat umat Islam di Palestin (termasuk Gaza) yang sentiasa memenuhi masjid setiap waktu solat. Mereka sanggup mati & berkubur di dalamnya sebagai syahid. Percayalah, tidak ada sesiapapun yang akan hidup menongkat langit. Kalau tidak mati sekarang, pasti akan mati selepas ini. Yahudi-Zionis itu pun akan mati.

Kematian ada di mana-mana. Wanita Palestin di bawah telah gugur sebagai syahidah. Anak lelakinya masih duduk di kepalanya dengan beranggapan ibunya tidur. Sesungguhnya tiada apa yang pelik tentang kematian. Hari ini ibunya mati. Besok, mungkin anaknya. Lusa, akan datang lagi kematian demi kematian. Yahudi-Zionis itu bagaimana? Mereka pun akan mati. Tetapi mereka memilih neraka untuk kehidupan selepas mati. GO TO HELL.
 

                 

No comments:

Post a Comment