GUGUR INDAH


Get Flower Effect

Thursday 27 December 2012

SYUAIB BIN SALIH AT-TAMIMY (5 SIFAT SUDAH TERBONGKAR) pembongkaran terkini



Saya tersenyum sahaja melihat betapa ghairahnya sesetengah pihak mendakwa dirinya atau ketuanya atau individu tertentu dari puaknya atau kumpulannya seabagai PEMUDA BANI TAMIM (PBT). Gelaran PBT itu sangat besar, datangnya dari Tuhan SWT & bukan sebarang gelaran.

Terus-terang cakap, saya tidak selesa dengan pendakwaan melampau setengah daripada mereka. Memang kita disuruh mengkaji tetapi tidak disuruh mengangkat diri.. Jangan isi keranjang sendiri. Ujub namanya. Tak baik. Berdosa.

Sekarang heboh pasal Bangsa Melayu (Bani Jawi) yang akan keluar menguasai dunia. Dalam bahasa mudahnya, kononnya PBT akan keluar dari sana. Setengah pihak di Malaysia mengatakan dia mungkin keluar selepas PRU 13. Setengah pihak pula mengatakan PBT itu adalah Satrio Peningit yang akan keluar di Indonesia.

Mana satu yang betul? Atau kedua-duanya betul? Atau bagaimana? Saya tidak suka menyekat kebebasan anda berfikir & bercakap mengenai masa depan. Hidup mesti punya wawasan. Tetapi kena berhati-hati & realistik. Biar munasabah.

Tetapi atas dasar apa Bani Jawi akan naik menguasai dunia selepas ini? Banyak pendapat yang saya dengar, tetapi hampir kesemuanya lebih bersifat mengangkat diri sendiri. Kononnya inilah  gilran Melayu menguasai dunia sebab sebelum ini Melayu tak pernah memerintah lagi.

Saya no komen. Tetapi saya nak jawab mudah jew. Melayu generasi tua (1500 – 1950M) lebih kuat amalan agamanya berbanding kita. Tetapi jiwa mereka lebih kerdil dari penjajah-penjajah barat. Anda faham maksud saya?

Mereka (penjajah-penjajah Barat) sanggup datang dari jauh menyerang kita. Tetapi kita (orang-orang Melayu) pada masa itu tak ada perancangan langsung untuk menyerang balik negara mereka. Ada beberapa sebab. [1] Berjiwa kecil, [2] Tak sanggup merempuh perjalanan jauh, [3] Takut merempuh ombak besar, [4] kos yang banyak dan sebagainya.

Kalau generasi lama/tua tak sanggup berbuat begitu, adakah generasi Melayu (Bani Jawi) baru ini sanggup melakukannya? Saya tak mahu menjawabnya. Tepuk dada, tanya iman.  Yang saya tahu sebaliknya. Ramai jadi kaki rempit, kaki ragut, mat khayal, bohsia, bohjan, kaki fb, kaki klentong dan sebagainya. Kaki masjid, kaki surau ada jugalah sikit-sikit. Sikit sangat.

Mereka inikah yang akan memimpin dunia? Mereka inikah yang bakal menjadi PBT (Syuaib bin Salih) tersebut? Mereka inikah bakal pendokong Imam Mahdi Al-Muntazar Akhir Zaman?.

Syuaib bin Salih At-Tamimy ini adalah satu nama yang cukup misteri, sebagaimana misterinya pribadi Imam Mahdi Al-Muntazar. Tuhan sengaja menyembunyikan mereka supaya kita tercari-cari dan tertunggu-tunggu. Dan juga supaya musuh kita terkial-kial untuk mengenalpasti dan membunuhnya.

Tetapi sebenarnya, sekarang pun memang musuh-musuh mereka (Amerika & sekutu-sekutunya) sedang berperang dengan mereka, cuba membunuh mereka, cuba membunuh PBT, cuba membunuh Imam Mahdi itu sendiri konon-kononnya, tetapi mereka tetap gagal dan tewas.

Dahulu, saya menjangka Imam Mahdi ini rakyat biasa, yang ada Kad Pengenalan, ada visa, ada passport dan sebagainya. Kalau ada benda ini, mudah sahaja Dajjal & agen-agennya mengesannya. Tengok sahaja nama MUHAMAD BIN ABDULLAH, berhidung mancung, ada iras-iras wajah Israel, bertahi lalat di pipi kanan, terus bunuh.

Tetapi sekarang, saya berkeyakinan Tuhan menyembunyikannya dalam zon perang. Amerika & sekutu-sekutunya tiap-tiap hari berperangnya tetapi mereka tak dapat menangkapnya. Maka jadilah Imam Mahdi & PBT manusia lasak yang tidak dapat disembelih oleh musuh-musuh mereka.

Demikianlah hebatnya Tuhan. Dan saya telah menemui lima sifat yang hampir sepadan dengan Pemuda Bani Tamim yang kita cari-cari ini. Mari kita kenali pemuda bernama Syuaib bin Salih At-Tamimy ini. Samada anda setuju atau tidak, saya tak kisah. Terpulanglah kepada anda.

Saya telah menjumpai 5 sifat yang ada pada beliau. Mari kita lihat satu persatu sifat-sifat yang berkenaan. [1] Akan keluar dari Kufah, Irak, [2] Berasal dari seberang sungai, kawasan bergunung-ganang, [3] Dia juga digelar Al-Mansur (yang ditolong), [4] Berkulit kuning langsat dan [5] Dia memakai seban biru.

Setakat ini itulah 5 perkara yang dapat kami bawakan kepada anda bahawa kami telah menjumpai PBT atau orang-orang hampir sama sifatnya seperti PBT. Mari kita lihat perincian sifat-sifat tersebut serta bukti-buktinya untuk renungan bersama.

[1] AKAN KELUAR DARI KUFAH, IRAK
Kedua-dua Imam Mahdi & Syuaib bin Salih ini terlibat dengan kancah perang. Mereka bukan orang biasa tetapi pejuang agama yang terpaksa bersembunyi melawan musuh. Pada akhir zaman, mereka keluar dari Kufah di Irak. Dengan menganggap bahawa saat kemunculan Imam Mahdi sudah dekat, maka mereka sekarang berada di Irak. Mari kita melihat keterlibatan mereka di dalam peperangan.


BUKTI 1 : Daripada 62 hadis Nabi tentang tanda & keisitmewaan Al-Mahdi. Bersabda Rasulullah : “Sebelum Al-Mahdi, Al-Sufyani muncul bersama 360 pasukan berkuda. Kemudian diiringi 30,000 pasukan yang dipimpin oleh Kalb, iaitu saudara bapanya. Al-Sufyani kemudian mengerahkan askarnya ke Iraq. Dalam serangan itu, 100,000 orang terbunuh di Zaura, yakni suatu Bandar di Masyriq. Setelah itu, mereka menyerbu Kufah. Lantas muncullah Panji-Panji Hitam dari Timur. Yang memegang benderanya adalah seorang pemuda daripada BANI TAMIM yang bernama Syuaib bin Salih….” (ms 63, Inilah Imam Mahdi yang dinanti-nanti).

BUKTI 2 : Daripada 39 Keterangan dari Para Sahabat. “Panji-Panji Hitam keluar dan menyerang Al-Sufyani. Di tengah-tengah pasukan itu, ada pemuda dari Bani Hasyim yang mana di telapak tangan kirinya berkibar bendera pasukan. Manakala di hadapannya adalah Syuaib bin Salih At-Tamimy” (.ms 74, Inilah Imam Mahdi yang dinanti-nanti).

BUKTI 3  : Daripada 56 Keterangan Tabi’in & Tabi’in Tabi’in : Panglima Perang Al-Mahdi adalah orang yang paling terpilih. Penolong & pembaiah Al-Mahdi adalah penduduk Kufah, Yaman & para Wali Abdal dari Syam. Yang berada di depan Al-Mahdi ialah Jibrail & Mikhail….(.ms 87, Inilah Imam Mahdi yang dinanti-nanti).

BUKTI 4  : Daripada 56 Keterangan Tabi’in & Tabi’in Tabi’in : Yang akan membawa bendera Al-Mahdi adalah seorang lelaki yang muda usia. Dia berjanggut tipis dan berkulit kuning. Seandainya dia menggempur gunung, nescaya gunung itu menjadi hancur rata sampai ke Bandar Ilya. (.ms 90, Inilah Imam Mahdi yang dinanti-nanti).

[2] BERASAL DARI SEBERANG SUNGAI.
Bersabda Rasulullah SAW, “Akan keluar seorang lelaki dari seberang sungai yang dikatakan Al-Haris bin Harras, yang di hadapannya ada seorang lelaki yang dikatakan al-Mansur, dialah yang akan memudahkan urusan atau membela keluarga Nabi SAW seperti pihak Quraisy yang membela Rasulullah SAW. Wajib setiap mukmin menolongnya atau baginda bersabda, “Wajib setiap orang mukmin menerimanya.” (Abu Daud, an-Nasa’I, al-Baihaqi & al-Husin)

Seperti yang pernah saya sebut sebelum ini, saya mempunyai keyakinan bahawa Jamaat Ansar As-Sunna di Iraq mempunyai maksud yang hampir sama atau hampir-hampir mendekati maksud hadis ini. Jamaat Ansar As-Sunna adalah golongan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) yang menentang Amerika & sekutu-sekutunya di Iraq.

Mereka mempunyai 2 pemimpin bersekutu iaitu Abu Abdulah As-Shafii (Arab Sunni) & Mullah Krekar (Syeikh Najmuddin Faraj Ahmad) dari kelompok Kurdish Sunni. Seorang digelar Al-Haris bin Harras, manakala seorang ini digelar Al-Mansur.

Golongan Arab Sunni berasal dari selatan Sungai Furat (maksudnya mereka berasal dari bermacam-macam Negara Arab) manakala Kurdish Sunni pula berasal dari wilayah Kurdistan yang terletak di utara Sungai Furat.

Mereka bergabung dalam satu pasukan. Dan saya percaya pasukan ini makin lama semakin bertambah besar. Kemudian mari kita cuba fahami erti KHURASAN yang disebut Nabi SAW.

Bagi saya, KHURASAN itu satu wilayah sebelah timur yang sangat luas.  Bila Nabi SAW menyebut “Panji-Panji Hitam dari Khurasan” bermakna ada satu angkatan perang. Askarnya mungkin rakyat sebuah Negara berdaulat, TETAPI MUNGKIN JUGA SATU PASUKAN TENTERA TERPIMPIN DAN TERSUSUN seperti Jamaat Ansar As-Sunna.
 
Kami sama sekali menolak Sayyid Muqtada Al-Sadr & Salah Al-ubaidi dalam tentera Mahdi sebagai dua orang yang penting dalam peranan ini. Sesungguhnya Muqtada Al-Sadr telah menghentikan perjuangannya terhadap Amerika pada 2008. Dengan itu kami amat ragu terhadap sikap & ketakwaannya. Benarkah dia itu pembela Islam sejati atau tali barut Amerika semata-mata?
 
[3] DIGELAR AL-MANSUR
Al-Mansur (yang ditolong) -ini sentiasa mendapat pertolongan dari Allah SWT.  Kerana gelaran ini  adalah gelar yang khusus yang diberikan kepada Pemuda Bani Tamim. Kalau anda telah membaca post saya sebelum ini, IMAM MAHDI AL-MUNTAZAR (15) Siapa PBT menurut Versi Jemaah Tabligh & Jamaat Ansar As-Sunna, tentu anda sedia maklum tentang kata-kata saya.

Dalam Jamaat Ansar As-Sunna, terdapat pelbagai brigade, skuad & kumpulan yang bersatu-padu menentang musuh. Dengan kata lain, Al-Mansur  ini sentiasa dibantu, ditolong, dibela dan dipelihara oleh Allah SWT.

Kemudian hendaklah anda faham betul-betul. Siapa yang membantu dan menolongnya, maka mereka akan dibantu dan ditolong, dan siapa yang menghinanya maka Allah SWT akan mendatangkan kehinaan ke atas dirinya.

[4] BERKULIT KUNING LANGSAT
Kalau anda melihat wajah Mullah Krekar (Syeikh Najmuddin Faraj Ahmad), nescaya anda akan mendapati dia berkulit kuning langsat. Sebuah paparan kulit yang memang kita cari-cari.

Kemudian kami berpendapat bahawa kalau bukan dia yang sebenarnya kami temui, maka orang yang seperti dia, berasal dari kelompoknya, berkulit kuning langsat sepertinya adalah orang yang kami cari-cari. Kami bersikap fleksibel menanggapi situasi ini. Dan kami tidak rigid (jumud) sama-sekali.

[5] DIA MEMAKAI SERBAN BIRU

Ini adalah satu pengenalan yang dicari-cari sekian lama. Kami telah menjumpainya. Walau pun kami menjumpai pada sosok individu yang berbeza, tetapi mereka dari bangsa yang sama (Kurdish). Apakah maksudnya?
Mullah Krekar (tidak berserban biru)




Syeikh Ali Bapir, Pergerakan Komal Islam, selalu berserban biru

Syeikh Ali Bapir, berserban biru

Sebelum ini kami telah melebihkan Mullah Krekar (pemimpin Jamaat Ansar As-sunna) berbangsa Kurdish. Tetapi ciri berserban biru ini kami temui pada Syeikh Ali Bapir, pemimpin Komal Islam yang juga berbangsa Kurdish. Bagaimanakah untuk menyatukan kedudukan 2 orang individu yang berbeza ini?

KEMUNGKINAN 1
Berserban biru itu adalah amalan bangsa Kurdish untuk menunjukkan kealiman meeka . Dengan itu, Mullah Krekar juga tentu biasa berserban biru sebagaimana Syeikh Ali Bapir. Dengan itu, dia menghimpunkan seluruh ciri (1-5) di atas.

KEMUNGKINAN 2
Mungkin Syeikh Ali Bapir & pergerakan Komal Islamnya akan menyertai Jamaat Ansar As- Sunna dan dilantik sebagai ketua. Kalau begitu kedudukannya, maka ciri-ciri (1-5) di atas terhimpun padanya. Dan selesailah segala persoalannya.

Pernyataan (berserban biru) ini bukan datang dari hadis Nabi SAW atau dari tabiin, tetapi datang dari ramalan Nostradamus, seorang peramal bangsa Perancis yang terkenal itu. Oleh itu, ramalan beliau ini boleh dijadikan sebagai sumber tambahan saja, bukan untuk dipercayai, apalagi untuk diyakini, walaupun mungkin benar.

Pernyataan dari Nostradamus tentang pemakaian serban berwarna biru ketika zahirnya Putra Bani Tamim ini berkaitan dengan mendapat kekuasaan di dunia sebelah Timur. Maknanya, serban warna biru itu dipakainya ketika beliau mula-mula mendapat kuasa di negeri sebelah timur dan mula-mula mendapat baiah dari sekalian manusia. Mungkin begitulah yang dimaksudkan serban biru oleh Nostradamus.

Segala yang benar itu datangnya dari Allah. Kami berhenti di sini dahulu.  Menurut pendapat anda, apakah siri ini perlu disambung lagi?

JUMAAT  28.12.2012    12.02 PM

62 comments:

  1. Assalamualaikum...bagus sekali pendapat dan keyakinan tuan tentang PBT. Tapi malangnya tuan masih keliru dan tidak memahami rahsia dan maksud serta kiasannya dalam hadis-hadis yang tuan nyatakan itu tentang identitinya yang sebenar. Pendapat dari mereka yang mengatakan beliau akan lahir bani jawi itu adalah benar sekali. PBT ini hanyalah satu gelaran kepadanya yang berketurunan dari bani tamim juga Rasulullah SAW dan Ahlulbait dari nusantara. Dan beliau juga adalah berjalur keturunan dari Nabi Allah Sulaiman A.S dan berdarah Raja dari keturunan yang hilang. Dari sini lah beliau akan mendapat kuasa yang luas (Empayar Langkasuka Nusantara) di Timur sepertimana yang terdapat dalam hadis. Pihak terbabit dan berwajib sudah tiba masanya untuk mengembalikan kerajaan ini kepada beliau. Perjanjian 100 tahun sudah pun tamat. Pihak barat mengelarkan beliau White Spiritual Wonder Boy dan kelahiran dan profile lengkap siapa dan dimana ia berada di bumi Malaysia yang bertuah ini ada di tangan pihak tertinggi Malaysia,Indonesia,Thailand, Kesatuan Eropah dan juga USA. Pihak-pihak ini memang sudah mengesahkanya cuma mereka ini semua masih membuat helah dan muslihat untuk tidak mengistiharkan nya kepada umat, ini di sebabkan mereka ini semua adalah dari Freemanson Group pengikut Dajjal. Mereka sangka mereka boleh menentang jadual dan perancangan serta perencanaan Allah yang Allah sudah tetapkan. Bila masanya sudah tiba Allah yang munculkan beliau kepada umat. Anak melayu berusia 39 tahun 2012 dan 40 tahun 2013...inshaaAllah... Dari pengikut PanjiHitam dari Timur
    rajanusantara_group@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maafkan saya. Sayapun sudah membaca blog tuan. Dan saya pun memahami maksud blog tuan itu. Maafkan saya kerana arah kita tak sama. Saya sangat menghormati tuan. Semoga tuan juga begitu terhadap saya.

      Delete
    2. 'shuaib bin soleh' - dari susunan nama ini dah rahsia yg belum ditembusi. Bagaimana nak menembusi rahsia lain yang lebih rahsia? Tiada cara kecuali berhadap hati dgn Allah, rendahkan diri serendah rendahnya dan mintak pada Allah kefahaman yg benar. Tiada Yang Haq kecuali Dia Yang Haq. Bukan bersandar kepada kajian semata mata.

      Panji hitam tak penah kalah, maksudnya tak pernah sekali pun kalah. Setakat sekarang masih belum ada mana mana kumpulan yang tak pernah kalah jadi konfirm panji hitam belum keluar. Mereka mgkin dah ada cuma belum bergerak secara jamaah lagi. Sekali mereka dah keluar secara jamaah, tak kan pernah kalah malah gunung pun akan diratakan sekiranya menjadi halangan.

      Delete
    3. Setahu aku pasukan yang tak pernah kalah adalah mujahidin afghanistan. Sekian lama mereka ditindas oleh tentera Russia, pakistan dan Amerika dan dibuat berbagai fitnah, namun masih utuh. Mereka adalah keturunan Rasulullah yang di halau dari Mekah setelah pihak British memberi kuasa kepada keluarga Saud untuk memerintah Arab lalu berkahwin campur dengan penduduk tempatan. Ramai juga yang telah berhijrah untuk bekerja, belajar dan berniaga di Eropah dan US kemudian kembali ke tanahair untuk menyertai mujahiddin. Ramai juga diantaranya adalah para pelajar madrasah dan golongan muda tempatan.

      Delete
    4. Assalamualaikum. Cuba tengok dan baca mengenai Islamic State of Iraq and Syria sekarang. Maksud hadith hampir menepati keadaan sekarang. ISIS telah menawan bandar2 besar di iraq. Mereka kata nak tubuh kerajaan khalifah menurut kebanyakkan media barat. Mereka kata lagi berkerja utk khalifah. Siapa khalifah maksud mereka itu? Wallahu a'lam

      Delete
    5. Menurut laporan media barat, Islamic state ingin menakluki kota bagdad. Selepas tu, pengikutnya kata mereka target seterusnya adalah Rome dan costantinople. Maksudnya tu?

      Delete
    6. Menurut laporan media barat, ISIS ini telah mendirikan undang2 syariah setiap bandar yg ditaklukinya. Sila baca laporan media2 perkembangan berlaku disana. Panji2 ISIS BERWARNA hitam dan putih. Ada kalimah cap muhammad rasul Allah

      Delete
    7. Salam.. Dari sumber hadis dan perkongsian para ulama menyatakan bahawa Imam Mahdi sendiri tidak mengetahui identitinya sendiri dan tidak diketahui keberadaannya.Akan tiba satu masa nanti umat Islam hilang arah kerana ketiadaan Khalifah@Ulil Amri untuk membela nasib umat Islam beriman dan teraniaya oleh cengkaman pihak Kufar pada ketika itu.Yg mana Imam Mahdi akan berada di Kota Mekah.Sehinggalah beliau dicari oleh para ulama di Mekah untuk dibaiah dan diangkat sbg Khalifah yg menerajui umat Islam.Lalu beliau ditemui dan dipaksa untuk mengangkat baiah setelah dikenalpasti ciri² beliau oleh ulama² sptmana yg diberitakan dlm hadis.Akan tetapi Imam Mahdi menolak untuk dibaiah dan menyatakan pada para ulama yg ingin membaiah beliau bahawa beliau bukanlah insan yg dicari oleh mereka.Dan kemudian beliau melarikan diri ke Madinah.Imam Mahdi ditemui buat kali kedua di Madinah lantas diminta oleh para ulama yg menemuinya untuk dibaiah namun beliau tetap menolaknya dan melarikan diri sekali lagi ke Mekah.
      Seterusnya setelah para ulama bersepakat dan bersetuju lantaran telah mengenalpasti keberadaan insan yg mereka temui itu adalah Imam Mahdi, mereka bergegas mencarinya semula di Mekah.Kemudian para ulama tersebut akan menemui Imam Mahdi di Mekah diantara Hajar Aswad dan Makam Nabi Ibrahim as, lalu mereka memaksa beliau berbaiah.Setelah itu dgn izin Allah Imam Mahdi bersetuju lalu mereka membaiah beliau diikuti oleh 360 pemuda yg beriman yakni tentera Panji Hitam.. Persoalan sy ttg kenyataan tuan ttg keberadaan Imam Mahdi.Bagaimana pihak² tertinggi di Malaysia,Indonesia&Thailand,NATO dan juga USA mengetahui identiti& keberadaan Imam Mahdi?Sedangkan dari sumber al-Quran&hadis yg disampaikan oleh para ulama menyebut bahawa Imam Mahdi sendiri tidak mengetahui identitinya sbg Imam Mahdi.Hanya setelah para ulama yg menemuinya di Mekah untuk dibaiah nanti saja nanti yg mengenalinya berdasarkan ciri² tertentu serta susuk tubuh beliau sptmana disebut sumber² sahih yg menyerupai ciri² Baginda Nabi Muhammad SAW.. Mana mungkin musuh² Islam serta pihak lain mengetahui&dapat menemui Imam Mahdi sebelum dibaiah oleh para ulama yg akan membaiah beliau di Mekah kelak.Pada pengamatan sy kenyataan tuan mengenai perkara tersebut bertentangan dgn apa yg disampaikan oleh para ulama mengenai Imam Mahdi.Diharap tuan boleh perhalusi kenyataan tersebut dgn lebih teliti.Jazakallahu khair.

      Delete
  2. @ rajanusantara - pengikut panjihitam dari timur

    Pendapat pokcik bisa diterima jika Imam Mahdi itu berketurunan Ahlulbait dari Bani Jawi. Tapi jika pokcik kata Imam Mahdi berketurunan raja, hahaha... jauh panggang dari api. Jangan2 pokcik ni hehehe... raja tak berdolat yg telah terlucut tahta. Kini pokcik coba pulak, huhuhu... mahu merebot tahta Imam Mahdi...

    ReplyDelete
  3. SAYA HARAP PERBINCANGAN SESAMA KITA BERJALAN SECARA TERTIB & SOPAN. SAYA TAK SOKONG MANA2 PIHAK ATAU KUMPULAN. TETAPI SAYA TETAP DENGAN PANDANGAN SAYA SAYA. IM ITU KETURUNANAN ARAB, AKAN KELUAR DI HARRAH (MENGIKUT HADIS). BANI JAWI? MAAF, SAYA TAK DAPAT BERSETUJU DENGANNYA. MAAF SANGAT2

    ReplyDelete
  4. ... THE JOURNEYS OF THE AHLULBAITS ...

    Asal usul leluhur Imam Mahdi AS itu memang tidak dapat dinafikan berbangsa Arab dari Bani Hashim. Perlu diketahui Ahlulbait keturunan Nabi SAW terutama dari Nasab Sayyedina Ali Zainal Abideen bin Sayyedina Hussein AS sentiasa dimusuhi, diburu dan dibunuh. Ramei mereka itu ketakutan terpaksa melarikan diri berhijrah keluar. Ada yg terpaksa hilangkan identiti Sayyednya takut dikenali. Ada yg maseh bersembunyi tinggal dikawasan Arab Al-Jazeera. Ada yg lari keluar bertaburan kekawasan bumi2 Arab yg berdekatan...

    Sabda Nabi : Islam bakal bangkit dari Timur. Dan lagi : Tuntutlah ilmu walo sampei kenegeri China. Maka ada satu puak Ahlulbait pada "Gelombang Pertama" berhijrah keluar dari bumi Arab Al-Jazeera keNusantara hingga sampei keChina. Setelah bermukim dan menyibarkan Islam, lalu bernikah dgn warga tempatan. Maka Nasab2 mereka itu mula hilang Ke-Arab-annya. Mereka itu bisa dibilang sebagei Bani Ajam, ato Bani Jawi, ato "BANI TAMIN"...

    Beberapa ratusan tahun kemudian disusuli pula dgn kemasukan Islam pada "Gelombang Kedua". Dipelopori oleh "Maulana Maghribi As-Syariff" sebagei Ketua Wali dizaman Kesultanan Raden Fatah diDemak, diera kebangkitan Wali Songo / Wali 9 Tanah Jawa. Maka hilanglah sudah kegemilangan Ahlulbait pada "Gelombang Pertama" itu, karna sejarah mereka telah kabur ditelan zaman....

    Allahu'alam....

    ReplyDelete
  5. Cuma jangan dicerca tok nenek kita, tuan berkata semacam tuan hidup di zaman mereka, kita tidak tahu cubaan apa atau fitnah jenis apa yang menimpa mereka, mahupun sejarah yang kita baca kini adakah sebenar-benar seperti yang berlaku, jika benar mereka tidak menentang, pasti kalimah syahadatain yang kita pegang kini sudah direnggotlama oleh penjajah. itu sahaja kritis saya, yang lain, saya masih terbuka fikrahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAAFKAN SAYA. Maksud saya bukan begitu. Kalau tok nenek kita masa dahulu gagal untuk menawan dunia (menyerang balik penjajah2 mereka), apakah mungkin generasi2 kita sekarang mampu melakukannya? Itu sahaja maksud saya. Wallahu ahlam.

      Lain2nya, saya cukup berterima kasih kepada mereka. Ayah, ibu, datuk, nenek, moyang saya semuanya orang Melayu generasi lama. Perbahasan saya secara ilmiah, bukan bermaksud menghina. Maafkan saya.

      Delete
  6. Salam untuk semua

    Pandangan setiap insan berbeza terutama perkara berkait masa depan (ramalan). Kebangkitan ini juga dalam rahsia Allah. Bangsa arab mempunyai misai tebal, PBT bermisai nipis, bertubuh sederhana, berkulit kuning. Saya yakin PBT bukan seperti yang saudara katakan. Bani Jawi? Nusantara? .. bakal bergolak ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas padangan saudara NusaMaya. Itu hanya pandangan peribadi saya. Memang sukar membuat ramalan. Tuhan itu maha bijak. RahsiaNya sangat sukar ditebak/diteka.

      Delete
    2. ass,
      saudaraku abah, berserah diri kepada Alloh satu2nya jalan selamat, Rosul menyampaikan pengetahuan tentang sifat2 Alloh, cukuplah syariat menjadi pegangan untuk berserah diri kepada Alloh sepeninggal Rosul yang terakhir.Serahkan semua petunjuk yang kita dapat dari semua kenyataan kepada Alloh agar Alloh membalasnya dengan kebenaran. Semoga Alloh menjadikan kita termasuk golongan orang yang mau berserah diri agar kita tidak termasuk golongan yang menafikan Al Mahdi yang sebenarnya dikarenakan kebodohan kita karena nafsu(nafsi). na'uudzubillah.
      wassalam

      Delete
    3. Ikut sedikit berbagi.
      Sesuai hadist nabi. Imam Mahdi akan keluar dari kota madinah dan dibaiat di kota makkah. dan Panji-panji hitam akan keluar dari tanah khurosan (irak,afghanistan,pakistan,turkmenistan).
      kalau dari bumi nusantara (indonesia,malaysia,thailand) sepertinya harus berhadapan dengan detasemen anti teror baik tentara maupun polis dan itu hanya akan menjadi perang saudara sahaja.
      siapapun yg ingin bersama imam mahdi hendaknya memantapkan diri berhijrah ke khurosan. karena disanalah akademi pelatihan mujahidin pasukan panji hitam bani tamim sebenarnya.

      Delete
  7. Salam...jangan dibuka rahsia Allah...sampai masanya Syeikh Malaya akan menjalankan amanah yang besar dari Allah SWT kepadanya...yang pasti PBT dan IM memang kelahiran bumi Nusantara..jangan kerana kuat menanamkan keyakinan bahawa mereka bukan dari bangsa Melayu keturunan Rasulullah SAW, kelak kita pula menjadi penentangnya..Ingat!Kembalilah melihat sejarah kemunculan Rasulullah SAW, siapakah yang menentangnya...renungkanlah...

    ReplyDelete
  8. MENCARI & MENGKAJI TIDAK SALAH. SALMAN AL-FARISI PUN PERNAH MELALUINYA UNTUK SAMPAI KEPADA RASULULLAH. MUDAH-MUDAHAN TUHAN MENEMUKAN KITA SEMUA DENGAN PBT DAN IM. INSYAALLAH

    ReplyDelete
  9. salam..

    jangan ditunggu imam mahdi sekiranya hati & jiwa sendiri tidak bersedia menerima kemunculannya.. hanya pada Allah swt kita berserah & kepada Dia jualah pemilik segala ilmu pengetahuan di dunia mahupun di akhirat, segala yang tersembunyi mahupun yang tersirat.. imam mahdi itu di kalangan kita, mungkin juga saudara2 yang memberi komen mahupun yang membaca komen2 di internet ini.. bersihkanlah diri, hati & jiwa diiringi dengan keimanan & taqwa kerana yang benar sahaja yang akan mengikuti bila tiba saat kemunculannya.. dan ingatlah bahawa imam mahdi itu akan diislahkan oleh Allah swt dalam satu malam.. sekiranya saudara2 sekelian telah bertaubat & kembali ke ajaran islam yang sebenar2nya, mungkinkah saudara2 juga merupakan individu yang dimaksudkan itu.. sekiranya segala keterangan dari segala hadis baik yang sahih mahupun yang lemah di ambil kira maka kemungkinan imam mahdi itu telahpun dibunuh oleh musuh2 Allah swt apabila susur galurnya dikenalpasti dan alamatnya diperolehi.. sudah pastinya siapa imam mahdi itu adalah urusan Allah swt & kita sebagai hambanya hanyalah bersiap sedia menanti ketibaannya dengan penuh keimanan di dada.. wallahua'lam

    ReplyDelete
  10. bila da keluar rmaila yg jd penentang.. dlm AlQuran ada bgtau..

    ReplyDelete
  11. Saat imam mahdi keluar sudah dekat. Saat PBT keluar lagi dekat. Jangan ada yang mengaku. Tanda2 kekeluaran mereka tidak disertai dengan pengakuan. Anda lihat, anda pasti mengakui.

    ReplyDelete
  12. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Suku ataupun wilayah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://khilafahislam.eu.ht

    ReplyDelete
  13. salam,

    sebenarnya saya lebih suka komen sbg anony, tapi sbb tab utk anonymous telah tiada di web bradokapak, sy tawakal je numpang di sini. Apatah lagi bila klik gambar Raja Nusantara di web beliau ada pula request ke Militaryof Malaysia.net??? Semoga beliau atau rakan2nya terbaca ttg Raja Nusantara di sini. Utk Abah, maaf sbb menumpang tp ada juga sikit kaitan.

    http://4.bp.blogspot.com/-u-VOTEenASI/UVMuM2BZdRI/AAAAAAAACI0/E9C_0TgTQIw/s1600/IMG_6249.JPG

    Cuba bandingkan rupa dengan

    http://bincang.net/forum/showthread.php?120753-Kemelut-lahad-datu-semporna-sulu-4

    Sebenarnya ada propaganda cabalist yang sedang berjalan bagi
    mempengaruh waris2 sultan/raja sebelah timur termasuk china tentang harta berbilion ini (khususnya yg palsu bg diguna, dan yg asli utk dikorbankan). Sebagai salah satu dari 4 wakil raja utama dunia iaitu white spiritual boy bg di timur. 3 yg lain spt Spiritual Wonder Boy, Morning Star and King David.

    Rujuk akaun white spiritual boy
    http://alcuinbramerton.blogspot.com/2012/01/white-spiritual-boy-off-ledger-black.html

    Kenapa pope?
    887. Vatican Bank (Vatican) Account no. 777ASM001

    Jadi bagi pewaris sebenar, ini semua perangkap, jg tertipu utk menuntutnya pada cabalist2 ini. Harta sebenar masih ada tersembunyi utk pewaris timur, dan biar yg berhak dan diperkenanNya shj yg mengeluarkan tanpa bergaduh utk kegunaan ke jln Nya secara senyap.

    Kenapa waris palsu diguna dan waris asli dikorbankan?
    Kerana waris2 palsu ini akan diisi daulat dajjal bagi kehebatan tahap tinggi sbg pemerintah wakil dajjal. Masih ingat janji sabdo palon bagi kita di timur ini?

    http://id.wikipedia.org/wiki/Sabdapalon

    http://theglobejournal.com/opini/membaca-muslihat-politik-surya-paloh/index.php

    Sebenarnya ramai kader2 sabdo palon ini telah pun dibentuk. Kebanyakkannya mmg didatangi oleh wali2 iblis yg mengajar kehebatan, bagi mempesona org supaya diikuti. Apatah lagi yg berpura-pura dlm bentuk manusia abadi sbg penjaga harta.

    http://mforum2.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=658388

    Jika Imam Mahdi kelak ada 313 pembantu, cabalist ini juga mempunyai 300 shadow goverment di bwh 4 raja besar di atas.

    http://nesaraaustralia.com/2012/04/18/the-committee-of-300-some-of-the-shadow-elite-complete/

    Ahli2 freemason melayu di negara kita ini hanyalah setakat balaci tahap rendah shj, tanpa apa2 kehebatan. Setakat kuasa politik je, tp itu pun telah ramai yg taksub. Tak termasuk pun dlm senarai 10
    org terkaya hatta tahap malaysia sekalipun. Padahal sultan johor pernah menjadi org terkaya dunia.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_of_Johor

    Angkara balaci2, dlm senarai 100 org terkaya dunia pun sultan johor dh tak termasuk sekarang ini. Bangsa lain pula yg tersenarai sbg wakil tanah ini. Yg penting jatuh-menjatuhkan dan menang sorak. Sultan2 pun kalah dengan harta balaci2 ini. Bila rakyat bangkit, sibuk guna nama Islam, melayu dan sultan.

    Kalau dulu semangat selempang merah dpt ditenteramkan oleh balaci2 ini, kali ini tidak lg.

    Jadi berjemaahlah dgn mrk2 yg telah dipastikan bertemu Penghulu kita. Jgn bersendiri walau dh sampai tahap sheikh.

    Kepada mereka2 yg mendakwa diri/jemaah mrk sebagai sosok2 tersebut, ini ujian utk kalian. Sebagai sosok yg kelak bisa mengalih bukit, sila Gegar Sahaja pusat berhala perjudian paling tinggi di semenanjung ini secara bernotis tarikh seminggu sebelum gegaran akan dibuat. Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WSLM. TERIMA KASIH UNTUK PRKONGSIAN ANDA. DALAM MAKSUD KATA2 ANDA. SAYA SERONOK MEMBACANYA.

      Delete
    2. Salam..
      satu kupasan yg padat.
      teruskan berjuang..baru nak bermula ni.

      Delete
    3. Oh pusat perjudian ini umpama tempat permainan. Maka bergegarlah seminggu dari sekarang. Kat mana tu hehe... gurau jek

      Delete
  14. Sayalah pemuda bani tamim yang anda semua cari tu.. Anda semua percaya tak? Saya pun berkulit kuning gak.. Janggut tipis.. Percaya tak?? Hehehe..

    ReplyDelete
  15. KENAPA SAYA YAKIN PADA ALLAH Raja RajaNusantaragroup Empayar Langkasuka Nusantara ADALAH PEMUDA BANI TAMIN

    saya sampaikan ringkasannya
    -cuba tengok panjinya..panji tu panji kenabian..panji nabi adalah berwarna HITAM/PUTIH

    Diriwayatkan dari Ibnu Abbas yang mengatakan, "Bahawa bendera Nabi Muhammad s.a.w. berwarna hitam, sedangkan panji beliau warnanya putih." Riwayat Ibnu Abbas yang lain menurut Abi Syeikh dengan lafaz, "Bahawa pada bendera Nabi Muhammad s.a.w. tertulis kalimat ‘LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH’.

    Semasa perang (jihad), bendera ini akan dipegang oleh Amirul Jihad (panglima/ketua) perang. Ia akan dibawa dan menjadi tanda serta diletakkan di lokasi Amirul Jihad tadi. Dalil yang menunjukkan perkara ini adalah perbuatan (af’al) Nabi Muhammad s.a.w. sendiri, di mana baginda (sebagai amir), semasa pembukaan kota Makkah telah membawa dan mengibarkan bendera putih bersamanya.

    -dia bertongkat(ader dlm hadis Putera bani tamin mmg bertongkat)bertongkat pada umur 40tahun adalah sunnah Nabi....cuba tengok tarikh lahirnya tahun 1973 jadi umurnya dah 40tahun cuma belum cukup bulan tp ikut tahun hijrah???...

    Dan drp Nabi saw, sabdanya.....mafhumnya)......:
    Bertongkat itu 'alamat orang mu'min dan sunnah Anbiyaa` (Nabi-nabi) dan barangsiapa keluar musafir dan sertanya tongkat drp kayu lauz (sejenis kayu pokok buah badam) yg pahit nescaya diamankan oleh Allah swt drp saba' ya'ni binatang yg memberi mudharat dan drp pencuri yg menyehaja akandia dan drp binatang yg mempunyai racun seperti ular dan kala hingga kembali ia kpd tempat kediamannya dan ADALAH SERTA ORANG BERTONGKAT ITU TUJUH PULUH MALAIKAT MENGAWALI AKAN DIA.


    -dia nampak MUDA walau umur dah 40 tahun....sebb itu digelar pemuda bani tamin
    Sabda Rasulullah saw
    “Akan keluar dari sulbi ini seorang pemuda yang akan memenuhi bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu meyakini demikian itu, hendaklah kamu bersama Pemuda dari Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan Dialah pemegang Panji Panji Al Mahdi. ”
    (Riwayat Ahmad)

    -dia bawak ISLAM ajer bukan wakili apa jua jemaah mcm2 nama@pertubuhan@persatuan kerna Nabi xpernah berjuang dlm mcm2 jemaah jenama@pertubuhan...baginda hanya sunnahkan Al Jamaah ajer.....
    Baginda saw bersabda, " Sekiranya ada JEMAAH yang bersatu di kalangan ORANG2 ISLAM dan mereka mempunyai seorang ketua (amir) maka sertailah mereka . Sekiranya tidak, tinggalkan lah kumpulan-kumpulan yang berpecah-belah itu dan asingkan diri di suatu penjuru ataupun tinggallah di bawah mana-mana pokok dan tetaplah di sana sehingga mati." (-hayatus sahabah-)

    Dan mengikut pesan Nabi kita diperintahkan bersama2 dgn jemaah org2 Islam dan bukanya jemaah yg berpecahbelah dgn mcm2 jenama tu..itu bukanya sunnah nabi dan shabt...kerna membentuk puak2 dlm Islam pulak.

    perjuangan dia bukan nak istana2@negara@pangkat sebab tu takkan ader sapa nak halang perjuangannya TAKKAN MUDARAT PUN KALIAN DOK POST KUTUK DIA
    Rasulullah SAW bersabda :
    " Sentiasa ada suatu thoifah (jamaah) yang sanggup menzahirkan kebenaran dan tidak akan dapat memudaratkan mereka orang-orang yang menentang mereka hinggalah datang perintah Allah (hari kiamat)."

    SAPA2 DOK POST MERAPU2 KAT WALL DIA PIKIR2 BERDASARKAN HADIS NI
    Sabda Nabi SAWDaripada al-Hasan, bahawa Nabi SAW menyebut bala yang akan menimpa kaum keluarganya, hinggalah Allah mengutuskan Panji-panji Hitam dari Timur. Sesiapa yang menolongnya akan ditolong pula oleh Allah. Sesiapa yang menghinanya akan dihinakan pula oleh Allah, hinggalah mereka mendatangi seorang lelaki yang namanyna seperi nama aku. Mereka pun melantiknya memimpin mereka, maka Allah pun membantu dan menolongnya.” (Nuaim bin Hammad)

    bab serban ngan cincin dia pakai kat anak jari manis tu kalau kalian tak tau tu sunnah nabi....baik DIAM AJER.....


    Ingatlah kepada sabda Nabi SAW : “Seorang Mukmin bukanlah pengumpat ,yang suka mengutuk, yang keji dan yang ucapannya kotor”
    (Riwayat Bukhari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga kita semua sentiasa dipandu oleh Allah menuju kebenaran

      Delete
  16. Assalamualaikum... sudah berhari2 saya membaca artikel berkaitan dgn Panji-Panji Hitam dari Timur ni... Artikel dari tuanlah yang telah meyakinkan saya...sbb Rasulullah pun ada menyatakan huru-hara pun akan bermula dari Timur...dua tanduk syaitan. Timur yg dimaksudkan adalah Iraq yg berdekatan dgn Khurasan. Dan secara tak langsung Panji-Panji Hitam ini dtg dari situ juga kerana hati mereka sudah kental untuk berjihad kerana Allah....sbb itu mereka tidak pernah tewas dlm apa jua serangan... Wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Terima kasih tuan kerana sependapat dengan saya. Semoga ianya akan menjadi kebenaran di masa depan.

      Delete
  17. CIRI KHAS DARI SI PBT ADALAH DIALAH PEMEGANG PANJI-PANJI HITAM AL-MAHDI. NAH, APAKAH ITU YANG DISEBUT PANJI-PANJI HITAM AL MAHDI? PANJI-PANJI HITAM AL-MAHDI ITU BUKAN MANUSIA, TAPI MAHLUK HALUS YANG BERUPA CAHAYA HITAM YANG MEMPEROLEH HIDAYAH DARI ALLAH, SEHINGGA MEREKA MENJADI WALIYULLOH DARI KALANGAN BANGSA MAHLUK HALUS, DAN MEREKALAH YANG AKAN MENJADI PASUKAN AL-MAHDI, DISAMPING PARA MALAIKAT., IMAM MAHDI ITU MASIH DI ALAM RUH, DAN BERWUJUD RUH, DALAM AL-QUR'AN BELIAU BERGELAR RUHUL QUDDUS, DALAM HADIST BELIAU BERGELAR NUR AHMAD/NUR MUHAMMAD (NUR NABI MUHAMMAD SAW). DI AKHIR JAMAN INI BELIAU (RUHUL QUDDUS/NUR AHMAD) AKAN DITURUNKAN ALLAH KEPADA PBT MEMBAWA WAHYU (BUKAN WAHYU KENABIAN/KERASULAN, TETAPI WAHYU MUKJIJAT, WAHYU KERAJAAN / KEKHOLIFAHAN DAN KAROMAH), RUHUL QUDDUS / NUR AHMAD ITU NANTINYA AKAN DITEMPATKAN ALLAH DIDALAM HATI PBT. NAH, ITULAH AWAL MULA BERDIRINYA KERAJAAN/ KEKHOLIFAHAN AL-MAHDI DI ALAM MANUSIA. BACALAH HADIST-HADIST SHOHIH NABI MUHAMMAD SAW DENGAN SEKSAMA AGAR KALIAN DAPAT MENAFSIRKAN DENGAN TEPAT BAGAIMANA KEGAIBAN IMAM MAHDI ITU DAN SIAPAKAH IMAM MAHDI YANG DIMAKSUDKAN OLEH NABI MUHAMMAD SAW ITU.

    ReplyDelete
  18. Asalm.. tuan2 dan puan2 serta seluruh umat islam . Kalau nak tahu mana bani tamim yang sebenar ni ada . Tanya kepada allah . Macam mana nak tanya allah azawajallah dgn solat yg sempurna dan tidak mencuri dlm solatnya .kalau susah sangat tanyaje kat saya saya tahu kat mane pemerintah ini bertapak untuk pemerintahan kerajaanya ,saya boleh ceritakan . Kamu semua nak tahu .?

    ReplyDelete
  19. UNDANGAN Gubenur Militer Pasukan Komando Bendera Hitam
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: "Berperanglah kamu pada jalan Allah", lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Orang-orang yang tidak melaksanakan tanggungjawab dan perintah Allah untuk berjihad, adalah dimurkai, dibenci, dilaknati oleh Allah swt dan akan disiksa di akhirat nanti.
    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    "Fitnah" dalam ayat ini adalah penindasan dalam bentuk peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    email : seleksidim@yandex.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyAllah Malaysia akan jadi Negara yang akan meletakkan Islam ditempat yang tertinggi..segala hukum-hukum Hudud akan dilaksanakan.Orang Islam disini tetap menunaikan solat dan zakat walaupun dalam parti yang berbeza.marilah kita bersatu atas dasar Islam..separuh kemenangan sudah ada pada kita.tinggal lagi iman,hijrah dan jihad yang belum dapat dilaksanakan oleh kita.Aku ingin sangat berada ditahap itu.semoga dapat bertemu dan bersatu dengan ikhwan yang sangat dirindui....

      Delete
  20. Kunfayakun...kalau dulu melayu mendapatkan kemerdekaan dgn diplomasi dan kemahiran komunikasi juga manipulasi, x mustahil melayu itulah nanti penyedia tapak dunia kepada imam mahdi a.s...yang tertulis dlm al-quran & hadis bukan utk dikaji tp untuk diamalkan...jangan smpai tsunami itu dtg dlm hati masih bersangsi...dalam tersurat ada yg tersirat..bukan paku sebarang paku, paku datang dr seberang, carilah Aku didalam aku, Aku sembunyi di dalam terang...

    ReplyDelete
  21. Salam....saya percaya bahawa anda seorang penipu besar & sudah terkena dgn bisikan syaitan...saya pernah melihat wajah anda & saya seluas mana & sedalam mana lautan ilmu anda...Saidina Abu Bakar tidak pernah mengaku & merasa sedalam-dalam diri bahawa beliau satu masa nanti akan menjadi sahabat yg paling kanan kpd junjungan Nabi Muhammad Rasulullah S.A.W...semua perasaan diri & perasan diri tidak pernah wujud walau pun 1 zarah pun.....perasaan diri & perasan diri lebih kuat kpd org yg berjiwa seperti musailamah al kazab nabi palsu....sesungguhnya aku & kami semua berlepas diri dari perasaan diri & perasan diri yg membunuh masa anda,ibadah anda & hayat hidup anda...sekian wassalam

    ReplyDelete
  22. Salam....saya percaya bahawa anda seorang penipu besar & sudah terkena dgn bisikan syaitan...saya pernah melihat wajah anda & saya seluas mana & sedalam mana lautan ilmu anda...Saidina Abu Bakar tidak pernah mengaku & merasa sedalam-dalam diri bahawa beliau satu masa nanti akan menjadi sahabat yg paling kanan kpd junjungan Nabi Muhammad Rasulullah S.A.W...semua perasaan diri & perasan diri tidak pernah wujud walau pun 1 zarah pun.....perasaan diri & perasan diri lebih kuat kpd org yg berjiwa seperti musailamah al kazab nabi palsu....sesungguhnya aku & kami semua berlepas diri dari perasaan diri & perasan diri yg membunuh masa anda,ibadah anda & hayat hidup anda...sekian wassalam

    ReplyDelete
  23. siapa pemuda bani tamim udah semakin kusut
    yg sudah terang dibilangkan mengarut pak karut
    yg gelap gelita itu yg suka diturut ramai pak turut
    apa berita musim haji 2014 dengarkan dulu diikut

    ReplyDelete
  24. CITROEN_C4 29-12-2014 12:05 AM
    Quote:
    Originally Posted by FadzliMelianysDesign (Post 21205440)
    Tanduk syaitan tu KLCC...dan Fitnah bermula dari timur adalah fitnah dari orang Melayu sendiri...orang Melayu paling kuat Fitnah didunia kerana kuasa,wang dan pangkat serta masyarakatnya kuat menuduh antara satu sama lain. dan akhirnya pesuruh Dajjal sendiri meletakkan Malaysia didalam fitnah dunia, dan Malaysia adalah negara paling banyak menutup kebenaran,antara paling hebat penyelewengan dan segalanya ada di Malaysia iaitu kembali kepada Negara ISLAM JAHILLIAH,apa bezanya dengan negara arab jahilliah?? buang anak,jenayah berleluasa dll....cuba kaji balik..Imam Mahdi akan dihambat sehingga dia lari ke Makkah.Pengikut Dajjal dah ada di sini...kaitan2 dengan PBB...USA...diwaktu kejahilan kita inilah Allah akan datangkan seorang pemimpin iaitu pemuda bani Tamim Shuib B Soleh...dia sebangsa dengan Imam Mahdi lain keturunannya...
    Quote:
    Originally Posted by coway_daddy (Post 21207295)
    Saya tertarik dengan nama ini. Boleh Tuan terangkan dengan lebih lanjut siapakah sebenarnya Shuib bin Soleh ini?

    Quote:
    Originally Posted by FadzliMelianysDesign (Post 21207316)
    Pemuda tu lelaki muda kurus tinggi spt bdan orang Melayu badannya tegap rambutnya pendek....wajahnya kurang jelas,tapi dilihat dari perawakannya dia kacak rupanya.dia laki-laki biasa antara paling berani dikalangan orang2 Melayu.Dialah yang mengesahkan siapa IM.Ini adalah wajah yang saya pernah lihat selain Si Mata Satu. Dia diikuti ramai orang....

    SUATU KOMENTAR YANG MENARIK PERASAAN DEN UNTUK MEMBENARKANNYA ? SYABAS KEPADO KAMU WAHAI FadzliMelianysDesign :-

    SOALAN akudtgdrpantek @ ADDP :-

    1- Siapokah Shuib bin Soleh tersebut, kerana BELIAULAH yang bakal MENGESAHKAN siapo DIRI IMAM MAHDI itu, kerana sudah tentulah Beliau SEKARANG INI sudah pun MENGENALI DAN BERHUBUNG DENGAN DIRI PERIBADI IMAM MAHDI TERSEBUT ITU?

    Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  25. Memo akudtgdrpantek @ ADDP :

    Cubo fikir fikirkan dan renung renungkan kenyataan di bawah ini oleh Fadzli Melianys Design tentang gerak kerja dan susuk tubuh SHUIB BIN SOLEH tersebut, mengikut pandangan mato hati beliau yang pernah diperlihatkan Allah seizinNYA kepado beliau sebelum ini?

    "DIWAKTU KEJAHILAN KITA [SEKARANG] INILAH Allah akan [TELAH!!!] DATANGKAN SEORANG PEMIMPIN iaitu PEMUDA BANI TAMIM SHUIB BIN SOLEH...Dia SEBANGSA dengan Imam Mahdi tapi lain keturunannya...Pemuda tu LELAKI MUDA KURUS TINGGI SEPERTI BADAN ORANG MELAYU. BADANNYA TEGAP RAMBUTNYA PENDEK...Wajahnya kurang jelas, tapi dilihat dari perawakannya DIA KACAK RUPANYA. DIA LAKI LAKI BIASA antara paling berani di kalangan orang2 Melayu. DIALAH YANG MENGESAHKAN SIAPA IMAM MAHDI. Ini adalah wajah yang saya pernah lihat selain Si Mata Satu. DIA DIIKUTI RAMAI ORANG..."

    Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  26. al-Quran pernah menyatakan bahawa:
    “apabila hati seseorang yang beriman dan Allah akan menitipkan cahaya kepadanya, hati itu mampu melihat dan mendengar”


    Apabila Dajjal melaksana misinya, tugasnya ialah membawa manusia kepada penyakit buta hati. Mereka hanya melihat dengan penglihatan luaran. Dajjal datang dengan sungai dan api, tetapi sungainya adalah apinya dan apinya adalah ‘air sungai yang sejuk’. Barangsiapa yang ‘jatuh’ ke dalam sungainya, akan bertambah dosanya dan barangsiapa yang ‘jatuh’ ke dalam apinya, akan dilepaskan dari beban dosa. Dengan kata lain, zaman Dajjal zaman di mana penampilan dan realiti adalah berlainan sama sekali antara satu sama lain. Sekiranya penilaian dibuat berdasarkan kepada pemerhatian luaran, tetapi realiti dalamannya adalah sesuatu yang berlainan. Jadinya penilaian yang dibuat itu boleh jadi salah. Berdasarkan apa yang kalian lihat melalui penampilannya, pada zaman Dajjal, kalian akan tersilap dan tertipu kerana realiti adalah bertentangan dengan penampilan. Tetapi pada akhir zaman ini lah, golongan yang mampu ‘menembusi’ penampilan luaran sesuatu perkara, untuk mengenalpasti realiti sebenarnya dan dengan itu mereka tidak akan tertipu adalah mereka yang hatinya berada dalam keadaan itu. Perumpamaannya, samada berjanggut, berserban, mungkin berada di masjid 5 kali sehari, tetapi mereka juga mungkin tidak mempunyai apa-apa langsung di dalam hatinya, jadinya dia juga tidak mampu melihat. Tetapi apabila hati kembali kepada Allah, apabila hati berserah kepada Allah dan apabila hati berkata ‘Aku hidup kerana-Mu! Aku mati kerana-Mu. (al-Quran, 6:162)’ … maka Allah SWT akan menitipkan Nur kedalam hati itu. Dan apabila orang itu melihat dengan Nur.



    Nabi Muhammad SAW bersabda:

    “Bertaqwalah mengikut firasat mukmin yang sejati kerana apabila dia melihat, dia melihat dengan Nur Allah”
    (Sunnah ar-Tirmidzi)

    ReplyDelete
  27. Best Wishes,

    To anyone who receives this message, please convey to all the leaders of country, ministries, banks and all those who need the cooperation of cash collateral in this world. Also to the CIA, FBI, MOSSAD, MI6, NATO, US ARMY, as well as the Security and Intelligence Agency for International others to cooperate with PT. Garudha Putih Agroindustri, Indonesia to utilize the assets of Global Collateral Account, 103.357.777 for the common good.

    Global Collateral Account, 103.357.777 is a combination of 1.200 unlimited cash collateral that is wholly owned and controlled by the White Spiritual Boy and Spiritual Wonder Boy, who is also a Commissioner of PT. Garudha Putih Agroindustri, Indonesia. To support this claim, owners are willing to show evidence of authentic documents throughout this account, the authenticity of the signature of Morning Star and forensic tests on Him.(signature, fingerprints, retina and DNA)

    If proven to be false, owners and all levels of PT. Garudha Putih Agroindustri, Indonesia willing to accept the consequences of applicable law. If there are those who assert the claim of The Owner is not true / false, please make a formal written statement. And if they are wrong statement, legal consequences will they get. Hopefully it does not happen.

    Our goal is only one, in collaboration utilizing the assets of Global Collateral Accounts, 103.357.777 to overcome the global crisis that has already seen rolling and the domino effect.
    Attached file excerpts of the actual document. Hopefully can be put to good use.

    Sincerely,

    White Eagle.

    Jl. Lenteng Agung Raya No.50, Rawa Bambu, Jagakarsa
    Jakarta 12610 - INDONESIA
    T: +62 21 3237 2452
    F: +62 21 754 1455
    E: corporate at garudhaputihagroindustri dot com
    W: www dot garudhaputihagroindustri dot com

    ReplyDelete
  28. hafazhkanlah 10 ayat pertama dari Al Kahf

    ReplyDelete
  29. Salah satu ciri abid pd pbt dia x makan & x tidur syahwat pun x ada tiada ijazah bergulung- gulung, spm pun x pas cakap inggeris jauh sekali yg dia tau berbahasa melayu & bahasa suku kaumnya,x handsome pula tu kerja asyik jadi kuli dulu2 bekas kaki rempit dan suka melepak hisap rokok & ganja, agak2 korang nak ikut x org mcm ni ha3

    ReplyDelete
  30. Salah satu ciri abid pd pbt dia x makan & x tidur syahwat pun x ada tiada ijazah bergulung- gulung, spm pun x pas cakap inggeris jauh sekali yg dia tau berbahasa melayu & bahasa suku kaumnya,x handsome pula tu kerja asyik jadi kuli dulu2 bekas kaki rempit dan suka melepak hisap rokok & ganja, agak2 korang nak ikut x org mcm ni ha3

    ReplyDelete
  31. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH


    “Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).


    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR DARI HULU HINGGA HILIR

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR
    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
  32. Syaikh Abul Hasan Ali Nadwi dalam kitab "Halaat Masyaikh Kandhlah" menulis: "Di seluruh Hindustan (India) demikian banyak alim ulama, shalihin, ahlullah, yang memiliki keutamaan dalam sifat, ilmu, akhlak, kesalehan, kecerdasan, kesungguhan dan kedekatan mereka kepada Allah.Namun di antara mereka terdapat satu keluarga yang benar-benar istimewa dalam pengkhidmatan mereka terhadap agama, yaitu keluarga Jhanjanah dan Kandhlah , keduanya dari wilayah Muzhaffar Nagar.Mereka adalah keluarga Shiddiqi (keturunan sahabat Abu Bakar as-Siddiq).Senantiasa lahir dari keluarga mereka dalam setiap zaman, alim ulama, fudhala, auliya yang demikian istimewa. Dalam setiap pergerakan agama, mereka senantiasa menjadi tokoh terdepan.Waktu-waktu mereka banyak digunakan hanya untuk agama, sehingga hampir dipastikan keseluruhan mereka menjadi faqih, mufti, ulama, sufi, ahli sunnah, ahli ruhaniyah, syaikhul akhlak selama berabad-abad(dari abad VIII hingga abad XV Hijriah ini).Merekalah yang terkenal dalam perjuangan dan pentablighan iman, ilmu, tasawuf, fiqih dan sebagainya. Kegairahan mereka dalam bidang agama ini tidak hanya terdapat di kalangan kaum lelaki saja, kegairahan yang tak kalah hebat juga terdapat di kalangan kaum wanitanya, juga di kalangan anak-anak mereka.Dalam risalah yang lain, Syaikh Abul Hasan Ali Nadwi juga menulis,"Dari mereka (keluarga Kandahlawi) lahir lebih dari 4000 ulama, muallimin, dai, mushonif, qadhi, mufti, auliya. Semua bahagian perjuangan agama, merekalah yang menguasainya". Dalam kitab Sirat Syaikh Muhammad Yahya juga ditulis kesaksian tentang keluarga ini. "Keluarga ini benar-benar dirahmati oleh Allah."Tidak diragukan lagi mengenai kaum lelakinya, namun sungguh tidak jauh berbeda keadaan kaum wanitanya. Rumah-rumah mereka senantiasa berisikan cahaya-cahaya amalan dan ketakwaan, sehingga dalam kurun waktu yang sangat panjang, berabad-abad lamanya, rumah-rumah Kandhlah telah menjadi markaz agama.Hampir dipastikan rumah-rumah mereka menjadi saksi bagaimana para penghuninya senantiasa sibuk dengan shalat-shalat sunnah, tilawah Alquran, dzikrullah. Dan anak-anak mereka senantiasa dalam didikan sunnah.Khususnya pada bulan Ramadhan, akan terlihat suatu pemandangan ajaib dan luar biasa, di mana kaum wanita berlomba-lomba mengkhatamkan Al-Quran setiap harinya secara hafalan, sehingga ribuan Alquran dapat dikhatamkan dalam sekali sebulan di kampung Kandhlah.Beberapa nama yang kita kenal dari keluarga ini antara lain;Maulana Muhammad Ismail, Maulana Muhammad Yahya, Maulana Muhammad Ilyas, Maulana Yusuf, Maulana Inamul Hasan, Maulana Zakariya, Maulana Idris, Maulana Ihtisyamul Hasan, Maulana Harun, Maulana Talha dan masih banyak lagi yang lainnya termasuk yang sekarang menjadi penanggungjawab di Markaz Dakwah seluruh dunia di Nizamuddin India, Maulana Saad Kandahlawi...

    ReplyDelete
  33. Apa yang bathil kepunyaan kamu semua, saya dan keluarga saya pulangkan kpd kamu semula

    ReplyDelete
  34. Atok buake +62 821-9039-0254 jumlah ditipu 9000 dolar
    Mahar 350, lembu biasa 1450 lembu hitam 2500 lembu putih 2000 minyak kraton 500
    Pasang numbor disuruh 2000
    Abah saleh +6285247111647
    jumlah ditipu 6000 dolar
    Mahar 600 kambing hitam sepasang 2000
    Emas murni 3000 pasang numbor 1000
    Iman prestio +6282223066791 jumlah ditipu 4000 dolar
    Mahar 1000 ayam cemani 1200 pasang 2000

    ReplyDelete
  35. Bismillahirrahmaanirrahiim.

    Subhanallah..Alhamdulillah..Allahukbar..!

    Al-Mahdi Al Muntadzar akan zahir sebentar saja lagi.

    Cari saya...kerana denganku ada petunjukNya.

    Ameen.

    ReplyDelete
  36. Bani Tamim : keturunan Abu Bakar

    Ketua Jemaah Tabligh :
    Maulana Saad
    (Keturunan Abu bakar/ bani Tamim)

    HQ Jemaah Tabligh : India (timur)

    punyai markas di seluruh Dunia (termasuk 4 markas di Israel)

    Kalau dikumpul semua org Tabligh jumlahnya : Jutaan org

    Mungkin...boleh dibincangkan

    ReplyDelete
  37. Yg bicara sorban biru itu notrodamus.kok percaya sama kitab yahudi.kan kita punya hadis.itu la rahsia akhir zaman.kok bisa dirungkai2 kalau belum tiba masanya.

    ReplyDelete
  38. Misteri code AKHIR ZAMAN Yang pertama.
    Islam berkembang bermula di Madinah. Kenapa Allah arahkan Rasulullah s.a.w hijrah ke Madinah? Kenapa İslam berkembang di sana?

    1) Kerana watak orang Mekah Yang kasar, ego, bongkak dengan kelebihan kekuatan diri yg Allah bagi. Menyebabkan sukar utk Rasulullah s.a.w menjalankan Da'wah nya.
    2) Watak orang Madinah Yang baik, bertimbang Rasa, bertolak ansur, hidup Dalam perpaduan walau hidup berbilang kaum. Sıfat mereka yg tidak sombong, tidak ego, menyebabkan mereka mudah menerima ajaran İslam darı Rasulullah s.a.w..

    Maka, kalian selidik la negeri2 kefil di dalam negara kalian. Mana negeri yg memiliki ciri-ciri penduduk Madinah ketika awal İslam di kembangkan? İnshaAllah İslam ke-2 akan Mula berkembang darı negeri tersebut. (Penduduk negeri itu mesti berbilang bangsanya, Banyak jenis bahasa, majority penduduknya sangat taat Dan tidak suka mengangkat diri. Tidak suka menjatuhkan sesama sendiri walau berlain bangsa, suku. Mereka sangat menghormati orang lain. Ramai orang cerdik pandai menyangka mereka bangsa/suku yg senang Di perbodohkan Kerana majority penduduk negeri tersebut memang jenis yg sentiasa membenarkan kata2 orang Yang kelihatan lebih confident Dari mereka. InshaAllah Kerana sıfat yg keseluruhan penduduk negeri İni miliki lan akan memudahkan hidayah kebenaran menambat hati2 mereka)

    ReplyDelete
  39. PBT berserban biru... PBT seorang lelaki Yang bijak. Dia tahu sekiranya dia matı Maka tentera İKHWAN tidak akan dapat di latih oleh PBT. Yahudi pasti akan membunuh PBT sebenar yg berserban biru. Kerana jika PBT mati, Maka İM tidak dapat munculkan diri, jika İM tidak munculkan diri, Maka Nabi İsa tidak boleh türün, jika Nabi İsa tidak boleh türün, Maka Dajjal berjaya jadi tuhan Baru, dan MİSİ yahudi yahudi berjaya. Maka PBT DAN İKHWAN sebenar tidak akan mengenakan warna pakaian dan serban seperti yg di tulis dalam ddalam hadith ketika mereka bertebaran untuk mencari lagi golongan İKHWAN Yang Allah telah janjikan.

    Maka TOLONG JANGAN FOKUS WARNA PAKAİAN MEREKA DAN WARNA SERBAN MEREKA, terapi fokus kepada İNTİ PATİ MİSİ DA'WAH MEREKA! Dan Da'wah mereka bukan dalam-dalam masjid sahaja Kerana mereka mencari İKHWAN Yang Allah telah pilih. İKHWAN Yang mendapat hidayah.

    InshaAllah setelah mereka berjaya mencari 313 tentera İkhwan, dan ketika bergerak ke Mekah untuk mencari İM keturunan Rasulullah s.a.w yg sebenar, barulah mereka mengenakan pakaian putih dan serban hitam.

    Tetapi buat masa terawal ini, tolong fokus kepada MİSİ DA'WAH MEREKA!

    ReplyDelete
  40. Apa yg korang semua merepek ni..
    Ni aku kenalkan kat korang semua imam Mahdi.. Search kat Google, YouTube, Facebook, Twitter tentang orang ini..~> "Muhammad Qasim Bin Abdul Karim" . Nanti korang semua akan dapat jawapan siapa itu bani Tamin dan apa yg dimaksudkan dgn panji hitam AL Mahdi.!!!

    ReplyDelete
  41. shuaib = nabi shuaib berbangsa midian,
    midian adalah anak kepada siti keturah/qanturah
    (isteri ke-3 nabi ibrahim),
    siti keturah/qanturah berbangsa melayu cham

    bin = anak kepada(klu org arab, dia tak panggil bin)

    soleh = orang-orang salih

    shuaib bin soleh = melayu anak kepada orang-orang soleh..

    Sabda Rasulullah S.A.W:

    ينزل ناس من أمتي بغائط يسمونه : البصرة ، عند نهر يقال له : دجلة ، يكون عليه جسر يكثر أهلها وتكون من أمصار المهاجرين – قال ابن يحيى : قال أبو معمر : وتكون من أمصار المسلمين – فإذا كان في آخر الزمان ، جاء بنو قنطوراء عراض الوجوه ، صغار الأعين ، حتى ينزلوا على شط النهر ، فيتفرق أهلها ثلاث فرق : فرقة يأخذون أذناب البقر والبرية وهلكوا ، وفرقة يأخذون لأنفسهم وكفروا ، وفرقة يجعلون ذراريهم خَلْفَ ظهورِهم ويُقاتِلونَهم وهم الشُّهداءُ
    “Umatku akan sampai ke satu perbatasan yang dinamakan Basrah, di sisi sungai yang dinamakan Dajlah. Di sana terdapat jambatan yang ramai penduduknya. Di sana akan menjadi milik golongan Muhajirin. Apabila tiba akhir zaman, datanglah Bani Qanturah, bermuka bulat dan bermata sepet turun ke gigi sungai. Maka mereka berpecah kepada tiga; Satu pihak mengambil ekor lembu dan binatang melata, lalu binasa. Satu pihak mengambil untuk diri mereka lalu kufur. Satu pihak memikul zuriat mereka di belakang dan memerangi mereka, lalu mereka syahid”

    [HR Abu Daud]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shuaib bin Soleh - Melayu kpd anak org soleh??? Mudahnya mentafsir.. PBT adalah dari keturunan Saidina Abu Bakar ra.. Mana mungkin berbangsa Melayu.Walaupun di nusantara yg berketurunan ahli bait tapi majoritinya tidak lagi berpegang kuat pada ajaran Islam sebagaimana yg diajarkan oleh Baginda Rasulullah SAW.. Jadi adalah amat mustahil Imam Mahdi berbangsa Melayu kerana hadis Nabi ada menyatakan bahawa Imam Mahdi adalah dari keturunannya.Mungkin dia dilahrikan di Nusantara tetapi pada oendapat saya IM dibesarkan jauh dari arus kemodenan dunia kerana Allah memelihara insan istimewa yg bakal menerajui Tentera Panji Hitam.Buat masa ini dia sendiri tidak mengetahui bahawa dirinya adalah Imam Mahdi sehinggalah dia di bai'ah oleh para ulamak dibumi Mekah kelak sptmana yg dikisahkan dlm hadis.Wallahualam..

      Delete
  42. Halooo bodoh bebal kau tgk hj Hadi Awang kau kenal lah siapa Syuaib bin Salleh bangang sungguh kau buat rasis yg dekat don mata kau x nampak kau lah manusia paling bebal menjatuhkan bangsa sendiri bebal lah kau ni bodoh sangat aku tgk

    ReplyDelete

  43. Hj Hadi Awang paling sesuai dia lah orangnya Syuaib bin Salleh seorang yg bijak memimpin tgl diseberang sungai pattern CM kau ni memang patut kena humban jauh bebal kerja nak menyangkal je 100 peratus ciri2 nya ada pada hj Hadi Awang tgk lain kali jgn main ungkap je bebal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muzakarah dalam menggunakan kata² yg berakhlak...

      Delete